Tijdsduur van een reeks foto's aanpassen

jefcelen schreef op 16.04.2010 om 10:23 uur
In de tijdslijnmodus selecteer ik een reeks foto's. Deze totale reeks heeft een bepaalde tijdsduur. Nu wil ik deze totale tijdsduur veranderen. Ik kan de tijd van alle foto's natuurlijk individueel gaan aanpassen, maar bestaat er geen mogelijkheid om dit op een eenvoudige manier te doen (zonder dat ik berkeningen moet uitvoeren). Bedoeling is de het begin en einde van een bepaalde reeks foto's te laten samenvallen met bepaalde tijdstippen in de muziek.

Reacties

RiViS schreef op 16.04.2010 om 13:18 uur
Het is wel mogelijk om de tijdsduur van een foto in te stellen, dat kan in de Tijdlijn door te klikken op het kleine driehoekje rechtsonderaan en dan te kiezen voor Weergavetijd. Daar kun je, behalve de tijdsduur van de foto, ook aangeven: Op alles toepassen. Dan krijgen wel alle foto's de zelfde tijdsduur.
Als het om meerdere fotoreeksen gaat, dan kun je overwegen om de show (tijdelijk) op te splitsen in meerdere shows. Dan kun je voor elke show de optimale tijdsduur per foto (incl. op alles toepassen) uitzoeken, aangepast aan het stuk muziek.
Later zou je dat weer samen kunnen voegen tot één show.

groet,
Rijk
jefcelen schreef op 16.04.2010 om 13:24 uur
Dat wist ik natuurlijk maar dat is een omslachtige methode. Ik vraag me af of het niet eenvoudig kan, door gewoon ergens met de cursor ergens de achterkant vast te pakken en deze dan te verslepen.
RiViS schreef op 16.04.2010 om 17:00 uur
dan verleng je alleen de betreffende foto (zoals je natuurlijk zelf al wist)