tijdens het werken zie ik of de bovenkant van het scherm of onderkant

wilfrida schreef op 21.03.2017 om 15:46 uur

de foto blijft op zijn kop staan als ik invoeg, maar wat ik bedoel is dus of ik zie de foto'tjes onderaan op de tijdlijn of op de storymodus of ik zie het grotere scherm wat nu zwart wit is.Een van de twee.dat vind ik onhandig.

 

een ander dingetje zijn de zwarte randen naast de video's DIt is een video show

bij de fotoshow kan je die een kleur geven.

ik hoopte dat de videobeelden zouden uitvullen, maar blijkbaar is dat niet zo?

Ik hoop dat ik weer van die goede antwoorden kijg!

Wilfrida

 

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 22.03.2017 om 13:59 uur

Hallo Wilfrida,

Dat je foto's of filmpje op de kop staan, ligt aan de manier hoe je ze hebt opgenomen. Je kan deze met rotatie weer goed rechtzetten.

Succes,

Rob

 

wilfrida schreef op 22.03.2017 om 16:28 uur

Hallo Rob, dat ik misschien soms simpeler vragen stel, kan ik me voorstellen,maar dit bedoelde ik echt niet.

alleen deze foto kon ik even niet rechtop in dit forum plakken.

de filmpjes zijn binnen fotostory gewoon rechtop.

mijn vraag was: als ik bezig ben met samenstellen en afspeel, zie ik vaak onderaan in de tijdlijn wel de kleine video'tjes in beeld, maar dan niet tegelijk het echte beeld in het grotere scherm.

de foto laat dit ook duidelijk zien ( al is het op zijn kop) dat maakt het werken niet gemakkelijk als je het resultaat op het grotere scherm niet ziet.

het tweede deel van mijn vraag blijft nog even staan en ging over de lege zijkanten of je dat net zoals bij de foto's moet opvullen met kleur, of dat je ook echt de video zelf kan '"uitrekken".

Voormalige gebruiker schreef op 23.03.2017 om 13:00 uur

Hallo Wilfrida,

Het is heel eenvoudig om een foto rechtop op het forum te plaatsen. Met een extern programma roteer je deze. zie afbeelding

In de vraagstelling stond:  "de foto blijft op zijn kop staan als ik invoeg". Ik ben ervan uitgegaan dat je de tijdlijn van Fotostory 2015 bedoelde.

Normaal gesproken moet ook het beeld van het videofragment op het previewscherm zichtbaar zijn. Het kan zijn dat het videofragment met een stukje wit begint. Zet de afspeelmarker iets verder bv op de afbeelding en je zult zien, dat er een afbeelding verschijnt in het previewvenster. Een videofragment bestaat uit meerdere beeldjes. Een foto maar slechts uit één beeldje.

Om de zwarte balken rechts en links van een kleurtje of een video te voorzien doe je zo:

  1. ga naar: Effecten / vormgeving / achtergronden / foto's, kleurvlakken of video's . Sleep een van afbeeldingen met de muisknop ingedrukt  naar de foto een laat deze los en klik op toepassen.
  2.  
  3. nu zie je deze als achtergrond verschijnen in je previewscherm.

groet,

Rob