Terug naar begin met ENTER werkt niet meer.

alexander132 schreef op 16.01.2022 om 21:30 uur

Hallo,

Van het een op het andere moment werkt terug gaan naar het begin dmv Enter niet meer. Dit werd vooraf gegaan doordat op sommige momenten op Enter drukken het hele project veld verdwijnt (monitor en mediapool blijven wel zichtbaar op hun plaats).

Nu wanneer ik aan een willekeurig project werk (ook die voorheen gewoon normaal werkte) werkt nu ENTER niet meer als terug naar begin van de film. Met de muis naar de knop om terug te gaan werkt wel nog, maar is niet ideaal,

Reacties

mi-bo schreef op 16.01.2022 om 22:22 uur

@alexander132

Beste,

Toets Y toets in,

weergave,

arrangeren,

vermoedelijk zal bij "Spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie" , wel een vinkje staan haal dit weg, en Uw vraag is beantwoord.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 16.01.2022 om 23:17 uur

Hallo @alexander132,

Hebt u al eens de programma-instellingen teruggezet op de standaardwaarden? Zo niet, ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instelling....

Wanneer de bovenstaande antwoorden niet het gewenste resultaat oplevert, verwijder dan eens het videodeluxe.ini bestand. Als u dit INI bestand verwijdert, dan worden ook de programma-instellingen teruggezet op de standaardwaarden; incl. eventuele PC configuratiefouten. Na verwijdering wordt videodeluxe.ini bestand automatisch weer aangemaakt. Ik ga er vanuit dat u werkt met VDL 2022

Als u nog met VDL 2018 werkt onder Windows 8, zie dan nog eens uw eerdere topic. https://www.magix.info/nl/forum/program-file-is-damage-now-it-keeps-reinstalling--1288648/

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2022, 23:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

alexander132 schreef op 17.01.2022 om 01:34 uur

Veel dank voor deze tips! "Spatiebalk stopt op actuele afspeelpositie" stond niet aangevinkt. Had gehoopt dat het zo simpel zou zijn. Na terug zetten van de standaard instellingen en het verwijderen van .ini bestand, nog steeds het zelfde resultaat. Gek genoeg..

Bol schreef op 17.01.2022 om 09:52 uur

@alexander132

Hallo Alexander,

Het kan natuurlijk ook nog aan uw toetsenbord liggen. Hebt u al eens een andere toetsenbord geprobeerd? Al het een draadloos toetsenbord is, zijn de batterijen c.q. accu niet leeg?

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

alexander132 schreef op 17.01.2022 om 15:26 uur

Hallo Rob,

Grappig genoeg is inderdaad mijn usb toetsenbord niet helemaal goed functionerend. De Enter doet het echter wel.Alleen S en X niet. Verder werk ik vanuit mijn laptop. Ik heb nu het toetsenbord uitgeplugd, laptop herstart en de .ini verwijderd. Het euvel is nog steeds het zelfde. Ook mijn laptop toetsen bord (waar de Enter gewoon van werkt) laat niet de cursor naar 0 gaan.

Bol schreef op 17.01.2022 om 16:06 uur

@alexander132

Hallo Alexander,

Hiervandaan kan ik niet beoordelen, waarom u toetsenprobleem hebt.

Maar misschien is dit nog een optie:

  • Ga naar: Bestand / Instellingen / Sneltoets
  • Klik op: Reset / Afsluiten

Probeer het nog eens.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

alexander132 schreef op 17.01.2022 om 16:50 uur

Hallo Rob. Dank nogmaals ook voor deze tip. Het maakt geen verandering, maar ik gebruik voor nu gewoon de muis en de knop voor start vanaf begin. Het is een handeling meer, maar is te overzien..

Bol schreef op 17.01.2022 om 16:53 uur

@alexander132

Hallo Alexander,

Ik vind het spijtig, dat ik u niet heb kunnen afhelpen van uw probleem. Gelukkig hebt u zelf een workaround gevonden. Succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijk groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2022, 19:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-