Teleurgesteld en misleid...

jan99 schreef op 10.11.2024 om 15:49 uur

(Ik heb deze bijdrage ook in het Engelse forum gepost)

In november besloot ik in te gaan op de aantrekkelijke upgrade-aanbieding van Samplitude 2023 naar  Samplitude X8, voor de mooie prijs van €29,95.

Helaas: nu bleken, behalve acht al bij de eerdere update van 2020 naar 2023 verdwenen VST- instrumenten, ook 19 andere instrumenten niet meer te activeren, inclusief een viertal in 2024 apart door mij gekochte en betaalde.
Wil ik deze instrumenten blijven gebruiken, dan kost de upgrade van Samplitude 2023 naar Samplitude X8 dus in totaal niet €29,95, maar bijna 600 euro.
Magix adverteert steeds uitgebreid met alle nieuwe mogelijkheden en features van een upgrade, maar vermeldt niet wat je hierdoor kwijtraakt. Dit voelt langzaamaan als misleiding van de consument.

Het zou Magix sieren als men hier meer open over was, en duidelijk ook vooraf de nadelen van een update zou vermelden, maar nee dus.
Conclusie: dit is wat mij betreft de laatste update voor mijn Magix software. En daarmee is Magix bezig een trouwe (1998) klant te verliezen.  

Reacties

jan99 schreef op 10.11.2024 om 22:48 uur

Ik ga deze bijdrage herroepen! Dankzij een tip van SP. op het Engelse forum was de oplossing voor X8 eenvoudig een kwestie van een vinkje. >> System options >> VST/Rewire >> 'Search for MusicMaker store instruments...' aanvinken en de verloren gewaande instrumenten deden het weer. Excuses, mensen van Magix!

Bol schreef op 12.11.2024 om 10:24 uur

@jan99

Hallo Jan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat @SP. uw probleem hebt opgelost met zijn antwoord op uw topic op het Engelse forum. Zie: Upgrade to Samplitude X8: deceptive advertising?

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PS. Als moderator sluit ik deze topic

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-