te traag bij video bewerken

kjkaptein schreef op 19.11.2009 om 10:14 uur
Ik heb een vrij nieuwe laptop nog, een sony vaio fw21E, met een P8400 processor en 2,26 GHz en 4 GB werkgeheugen. Ik heb ook een nieuwe AVCHD camera van Sony. Ik werkte eerst altijd met video 2007 maar wil nu video de luxe 16 plus aanschaffen. Ik heb de testversie geprobeerd, het werkt maar het werkt schokkerig. Kan ik nog wat doen om de kwaliteit te behouden en toch een beetje redelijk vlot mijn filmpjes te bewerken?
 

Reacties

mi-bo schreef op 19.11.2009 om 19:33 uur
Beste dit is correct, de trial versie werkt niet optimaal met avchd, maar wij kunnen u berichten dat u met u laptop geen problemen zult hebben,als u de volledige gekochte en geregistreerde versie gaat gebruiken, succes
bobbiaan schreef op 19.11.2009 om 21:29 uur
Beste........,


Om te beginnen denk ik dat u een laptop heeft met harde schij(f)(ven) die 5400 toeren draaien. Dit is al een begin van mogelijk schokkerige werking. Wat het erger maakt is de data die van uw camera af komt een stevige PC nodig heeft om soepel te werken. Verder is er een stevige grafische kaart nodig. Tijdens bewerken kan je deze grafische kaart iets ontlasten door de laagste resolutie voor het previewscherm in te stellen.


mvg

Bobbiaan
liketb schreef op 21.11.2009 om 11:19 uur
Ik heb een i7 desktop met 6gb intern, ati 4850 met 1gb en een volledige gekochte vdl16 premium. Ik gebruik ook avchd betsanden. De hoeveelheid crashes die ik al heb gehad zeggen mij genoeg. Het beeld blijft schokkerig in de preview als je er een toepassing op heb los gelaten, overgang/effect etc.