Takes worden 'onzuiver'

VideoTim schreef op 20.12.2021 om 14:29 uur

Ik werk al lang met VideoProX13. Ik heb echter een probleem dat ik nog nooit eerder had. Ik importeer takes/scènes op mijn tijdlijn. Tot zover alles ok. Daarna ga ik ze verschuiven om ze te monteren. Vanaf dat moment komt het vaak voor dat de scène plots onzuiver wordt. Het wordt tijdens het afspelen een mechanisch blokkerig beeld. (zoals een foto op je pc die corrupt geworden is). Als ik de scene verwijder en opnieuw invoeg is het weerom opgelost. Maar het duurt niet lang of het gebeurt opnieuw met dezelfde of een andere take. Scènes zijn van het formaat m2ts. Filminstellingen zoals er gefilmd werd is HDTV 25 fps Full HD 1920x1080 en kleurbereik BT.709

Reacties

VideoTim schreef op 20.12.2021 om 14:37 uur

Zou het te maken kunnen hebben met 1080/50p of 1080/50i instellingen tijdens het filmen en dan conflicterende filminstellingen in VideoProX ?

mi-bo schreef op 20.12.2021 om 14:39 uur

@VideoTim

Beste Tim.

Daar MVPX13 anders is dan de andere MVPX programma's, toets de Y toets in apparatenbeheer, hardwareversnelling, zet hier bv import eens op Cpu, en bewerken, en exporteren ook, misschien gaat het dan wel goed..

Sc6

Blijf gezond , fijne feestdagen in vooruitzicht en een Covid-19 (omikrom) vrij 2022.

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 20.12.2021 om 14:42 uur

@VideoTim

Beste Tim.

Reactie op Uw schrijven van 20.12.2021 om 14.37 uur, zou best kunnen dat daar het probleem inzit ,zoals U zelf al omschijf.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.12.2021 om 15:58 uur

@VideoTim

Hallo Tim,

Het kan wel eens een Bug zijn in Pro X13. Zojuist meerdere malen geprobeerd om een Scènedetectie uit te voeren. Deze wordt bij mij afgebroken met een foutmelding.

Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support. Daarom kunt u het beste uw vraagstelling neerleggen bij Magix Support. Hoe neem ik contact op met de technische support?

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.12.2021 om 14:15 uur

@VideoTim

Beste Tim.

Dank voor Uw Feedback.

Na reactie van U is Uw probleem opgelost.

Veel montage plezier met MVPX13.

Blijf gezond en fijne feestdagen in vooruitzicht en een Covid-19 (Omikron)vrij 2022

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 22.12.2021 om 15:23 uur

Hallo @VideoTim,

Als moderator, zie ik geen reactie van u, hoe u uw probleem hebt opgelost. Zou u voor mij en ander forumleden een korte omschrijving kunnen geven hoe u het hebt opgelost.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

ps: Ik heb nog steeds het probleem, dat Pro X13 wordt afgebroken. Mijn PC is up-to-date!!

Laatst gewijzigd door Bol op 22.12.2021, 16:23, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-