Takes werken niet in filmsjabloon

Peter-vanBinnendijk schreef op 08.02.2021 om 14:22 uur

Ik werk met Magix video de luxe plus versie 20.0.1.65. Van mijn tijdlijn sla ik opnames op als takes. Deze wil ik gebruiken in een filmsjabloon. Van een lange film wil ik een 2 minuten durende filmpje maken. De takes gebruiken in een gewoon project werkt. Opnames gebruiken in een filmsjabloon werkt ook prima. Maar als ik de takes in een filmsjabloon wil gebruiken (met juiste lengte etc) worden deze niet in het sjabloon zichtbaar. Sjablonen verwijderen en opnieuw downloaden heeft geen effect gehad. Kan het niet of doe ik iets niet juist? Peter

Reacties

Bol schreef op 08.02.2021 om 21:52 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

... van mijn tijdlijn sla ik opnames op als takes. Deze takes wil ik gebruiken in een filmsjabloon.....

Takes invoegen in filmsjablonen gaat bij mij ook niet. Dit zal waarschijnlijk komen, omdat een takebestand alleen maar uit verwijzingen bestaat en geen filmbestand is zoals een mp4 bestand. U zou uw probleem kunnen oplossen door dat stukje film van 2 min uit uw lange film te exporteren als bv. een mp4 bestand. U kunt dit mp4 bestand dan wel invoegen in de door uw gebruikte filmsjabloon.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 09.02.2021 om 10:30 uur

Hoi Rob,

Dank voor je snelle antwoord.

Dat is jammer. Met takes werken is eenvoudiger dan alle originele beelden van de film. Dan is alles al geknipt en klaar om te gebruiken. Ik begrijp niet goed wat het voordeel zou zijn om een twee minuten stukje uit de film te gebruiken. Is dat net hetzelfde als de originele beelden? Ik neem aan dat van een twee minuten stukje MP4 uiteindelijk 1 element is wat door de sjabloon wordt gebruikt. En dat levert geen voordeel op, want dat moet ik in ieder element van het sjabloon een onderdeeltje pakken uit dat stukje van twee minuten. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Bol schreef op 10.02.2021 om 22:54 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Persoonlijk, maak ik geen gebruik van Filmsjablonen, maar de plaatshouder zijn voorgeprogrammeerd. U sleept dan een filmpje in een plaatshouder en zoek dan het stukje op, dat u in deze gekozen plaatshouder wilt hebben, nadat u op V klikt wordt deze op de gewenste lengte op de tijdlijn zichtbaar.

Zie de afbeeldingen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.02.2021, 22:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 11.02.2021 om 10:51 uur

Hallo Rob, ik heb het geprobeerd en dat werkt soms ook voor mij. Nadeel is dat ik iedere keer dat deel van de film moet zoeken. Met takes zou dat werk mij bespaard blijven. Dus dat blijft een gemis. Maar jij hebt wel weer wat duidelijkheid verschaft en mogelijk gemaakt. Dank daarvoor. Peter

Bol schreef op 11.02.2021 om 22:58 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Vandaag heb ik nog wat geëxperimenteerd en bekeken of er toch nog een mogelijkheid zou zijn om takes .TK2 rechtstreeks op een plaatshouder van een filmsjabloon kan plaatsen. Het antwoord is helaas: "NEE"

Als u toch een take .TK2 op een plaatshouder wilt plaatsen, dan kan / moet u deze eerst op de tijdlijn van Magix VDL 2021 exporteren als bv. een MXV- of Mp4-bestand.

Nog even dit, dit forum is voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.02.2021, 22:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Peter-vanBinnendijk schreef op 12.02.2021 om 13:16 uur

Beste Rob,

Ik weet dat het forum iets anders is dan Support. Ik ben ook blij dat zoiets er is en dat mensen zoals jij dat "modereren". Ik lees vaker jullie commentaar en hulp. Dat levert altijd wel voordelen op bij het maken van mijn projecten. Wat ik bijzonder waardeer is dat na een initieel antwoord jij nog verder onderzoekt hoe je iemand verder op weg kunt helpen. Dankzij jouw tips werk ik inmiddels ook op de door jou aangegeven wijze. En dat werkt uitstekend. Nogmaals dank, Peter.

Bol schreef op 12.02.2021 om 14:35 uur

@Peter-vanBinnendijk

Hallo Peter,

Het doet mij deugd om te lezen, dat dit forum voor u een aanvulling is op Magix Support. Magix Support behandelt meestal technische problemen, die een Magix gebruiker ondervindt. Ik probeer Magix gebruikers een zo goed mogelijk antwoord te geven op zijn of haar probleem. Voordat ik, een van mijn antwoorden op het forum schrijft, test ik deze altijd eerst zelf grondig uit. Hierbij wens ik u heel veel succes met samenstellen van uw filmprojecten.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-