Hallo,
Sinds kort heb ik VDL 2023 aangeschaft en ga hiermee aan de slag als er een nieuwe laptop is aangeschaft. Op de huidige laptop, IntelCore I7 6700HQ 2.59 Ghz en 8 MB RAM aangeschaft in Juni 2016, bewerk ik op dit moment nog mijn gedigitaliseerde oude S-VHS opnamen met VDL 2016. Daarnaast heb ik nog opnamemateriaal van een Sony digitale camera van 12 jaar oud. Vooral met de laatstgenoemde opnamen schiet ik te kort qua configuratie.
Ik vraag mij af of ik met de op het oog hebbende configuratie voldoende rekenkracht in huis haal waarmee ik HD, UHD en 4K kan bewerken.
Omdat mijn huidige laptop in al die jaren goed is bevallen wil ik niet van merk veranderen maar wel een stevige upgrade maken.
Mijn gedachten gaan uit naar deze configuratie : AMD Ryzen 7 6800H | GeForce RTX 3060 | 16 GB RAM| 1 TB SSD opslag)
Is er bij videomontage een voorkeur voor AMD Ryzen 7 of Intel Core I7?
Recent heb ik hier gelezen dat videobestanden die ik heb gedigitaliseerd met een oudere versie van VDL in een nieuwere versie voor problemen kan zorgen, enig idee of VDL 2023 daar ook moeite mee heeft.
Benieuwd naar jullie reacties.
Vriendelijke groet,
Peter