Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.09.2014 om 14:07 uur

Beste,

Dit doe gewoon met je toetsenbord.

Voor speciale teken zie: http://www.tuxx.nl/speciale_tekens/

De letter ë kan je maken met Alt-0235

Succes,

Rob

RiViS schreef op 24.09.2014 om 14:40 uur

even ter aanvulling op Rob:  ë  kun je ook maken door eerst met ingedrukte shift toets op  "  te drukken en daarna (shift toets loslaten) op de   e   . Dat geldt ook voor ä , ö   etc.

wat ook werkt:  é  maak je door achtereenvolgens te drukken op   '   (nu zonder shift toets!) en daarna op   e 

è  gaat op de zelfde manier: eerst  `  daarna   e  .

Hiervoor moet je toestenbord wel ingesteld zijn op USA (wat meestal het geval zal zijn).

groet,

Rijk

weijers124 schreef op 24.09.2014 om 15:38 uur

Ik denk dat er met mijn toetsenbord iets verkeerd is ingesteld, want de antwoorden die gegeven zijn wist ik wel.

Hij staat ingesteld op Engels(verenigde staten). Vroeger deed de pc het wel goed, maar nu lukt het zelfs in Word niet meer.

Wat nu, weet iemand een antwoord?

Overigens bedankt voor de snelle reacties.

Frans

RiViS schreef op 24.09.2014 om 17:38 uur

Hallo Frans,

Volgens mij moet je het toetsenbord instellen op Nederlands / Verenigde Staten Internationaal. Je kunt het wijzigen via Start / Configuratiescherm / en dan Toetsenborden onder Klok/Taal/Regio. Ik weet niet of het in Vista ook zo gaat, anders een beetje zoeken.

groet,

Rijk

weijers124 schreef op 24.09.2014 om 19:53 uur

Hallo Rijk,

Bedoel je de combinatie Nederlands/Ver. Staten Int, want die komt in het rijtje bij configuratiescherm NIET voor.

Wat is dan, als je het weet, het alternatief.?

Ik hoor het wel. (sorry dat ik zo lastig ben!)

Frans

RiViS schreef op 24.09.2014 om 20:49 uur

helemaal niet lastig, we helpen graag.

Misschien kan deze screenprint je op weg helpen (hopelijk is ie duidelijk genoeg)

Dit is wel in Windows 7, in Vista is het mogelijk een beetjhe anders (heb ik niet), dus even zoeken

Via Toetsenbord wijzigen (pijl 2) / Toevoegen (pijl 3) opent een scherm met veel mogelijkheden (pijl 4), wat je nog weer kunt uitbreiden via Meer weergeven (pijl 5)

succes,

groet,

Rijk

weijers124 schreef op 25.09.2014 om 07:58 uur

Beste Rijk,

Is gelukt. Bedankt voor de moeite!!

Frans