Support onbereikbaar, geen support form meer ????

Ron-Veenendaal schreef op 18.11.2018 om 13:48 uur

Ik heb al vrij lang geen support vraag meer hoeven te stellen,
maar sinds kort heb ik een aantal bestaande en nieuwe programma's
van Magix geüpgraded.

Tot mijn verbazing lukt het totaal niet om met Magix Support of Klantenservice in contact te komen.
Via de support site kan je alleen via een geautomatiseerd FAQ een vraag stellen waarop dan
de meest voorkomende antwoorden worden getoond. Een nieuwe support vraag stellen,
suggereert dan je het 'oude' bekende support formulier te zien krijgt, maar niets is minder waar,
je komt dan weer in die FAQ systeem terecht waar je je vraag moet omschrijven, en waarop
het systeem geen antwoord weet. Helaas krijg je nooit de mogelijkheid om het FAQ systeem te
verlaten en een normaal formulier in te vullen. (zoals dat 'vroeger' wel ging)

Ik ben trouwens niet de enige klant die hier van geïrriteerd raakt, want op de 'klachtenpagina's'
op internet stikt het letterlijk van klachten over de onbereikbaarheid van Magix.

Als zoveel klanten van Magix hierover klagen, lijkt het mij dan ook noodzakelijk dat Magix
dit weer makkelijker en/of duidelijker maakt en er voor zorgt dat zodra de klant het FAQ systeem
heeft doorlopen en geen antwoord heeft gevonden, dat er dan het vertrouwde support formulier wordt getoond.

Ron Veenendaal

Reacties

Bol schreef op 18.11.2018 om 15:14 uur

Hallo Ron,

U schrijft: "Ik heb al vrij lang geen support vraag meer hoeven te stellen, maar sinds kort heb ik een aantal bestaande en nieuwe programma's van Magix geüpgraded."

U kunt nog steeds een vraag stellen aan Magix Support. Dit doet u zo:

1. https://support2.magix.com/customer/index.php (inloggen verplicht)
  2. klik linksboven op "Nieuwe aanvraag"
  3. kies nu: "Technische support"
  4. Maak uw bv. "Video"
  5. Klik dan op "Video deluxe en Video Pro X"
  6. Daarna op "Mijn probleem staat er niet bij!"
  7. Omschrijf uw probleem zo goed mogelijk en negeer de aangeven oplossingen
  8. Als uw vraagstelling duidelijk is, dan komt u in het volgende scherm
  9. type de gewenste gegeven in klik op "Volgende"

opmerking(en):

1. Voor zover ik weet, worden programma's ouder dan 1 jaar niet gratis ondersteund, u moet hiervoor betaalde ticket aanmaken.
  2. U kunt op dit forum ook terecht met uw vragen. Misschien, dat een forumlid u kunt helpen bij uw problemen c.q. vragen.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.11.2018, 17:08, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ron-Veenendaal schreef op 18.11.2018 om 17:57 uur

Bovenstaande handeling probeer ik nu al 5 dagen.
De support site is heel duidelijk, en je kan daar een hoop uitleg op vinden.
Maar je komt niet door dat geautomatiseerde systeem op de support site heen !

Een nieuwe vraag stellen, komt uit in dat systeem, en moet je je probleem of vraag omschrijven.
Maar zolang het systeem je vraag niet begrijpt kom je in een loop terecht.
Je komt er niet uit, en het 'contact venster' wordt niet getoond.

8. Als uw vraagstelling duidelijk is, dan komt u in het volgende scherm

Als het systeem je vraagt wel begrijpt, krijg je een aantal mogelijke (oplossingen)
Maar als die het antwoord niet zijn, kom je niet verder.
Zelfs de link 'mijn vraag staat er niet bij' helpt je niet verder.
Je krijgt dan het antwoord om je vraag beter te omschrijven.

De knop 'nieuwe vraag stellen' zou direct moeten leiden naar het formulier en niet naar het systeem.

Belangrijker is dat op het internet het regent van de klachten over het onbereikbaar zijn van
Magix klantenservice en support. Lijkt mij reden genoeg dat Magix daar iets mee doet.

In elk geval bedankt.
Ron Veenendaal

Bol schreef op 18.11.2018 om 18:22 uur

Hallo Ron,

Grotendeels ben ik het met je eens, dat Magix support aan verbeteringen toe is.

Ik heb 3x achterelkaar een vraag gesteld en komt steeds in dit menu terecht.

Ik kan hiervandaan niet beoordelen wat er bij u verkeerd gaat.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.11.2018, 18:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-