support 4K op movie edit pro 2013 op een stand alone PC

roland-jetten schreef op 01.08.2022 om 13:27 uur

Beste lezer; ik gebruik een geregistreerde Movie edit pro 2013 op een stand alone PV onder Windows 7. Destijds geinstalleerd vanaf een CD. Nu lukt het niet meer om 4K video's te monteren. Waarschijnlijk moet ik upgraden naar een nieuwe versie. Mijn vraag: (-1-) HOE installeer ik een nieuwe of upgrade versie op mijn stand alone PC ( Dus geen internet aansluiting en

(-2-) welke oplossing: Nieuwe versie, upgrade heb ik nodig voor 4K ondersteuning onder W7 kan ik de evt. gedownloaded versie via een USB stick overzetten en via een andere ( op internet aangeloten PC ) registeren?

Reacties

mi-bo schreef op 01.08.2022 om 14:12 uur

@roland-jetten

Welkom Ronald als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

U heeft 2 problemen,

1ste : 4K met MVDL 2013 zal niet werken.

Als U opnamen terug zet naar 1440x1080 of 1920x1080 zal het wel werken

2de: MVDL2022 zal niet werken onder Windows7

Voor meer info, kunt U het beste via deze link

https://www.magix.info/nl/support/interview/

Contact opnemen met MAGIX Support

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

 

Bol schreef op 01.08.2022 om 14:23 uur

@roland-jetten

Hallo Roland,

Als moderator, wil ik u er op attent maken dat Windows 7 vanaf 14-01-2020 niet meer wordt ondersteund door Microsoft.

Zie: Beëindiging Ondersteuning Windows 7

U kunt het beste overstappen op Windows 10 | 11

Let Op!! Uw PC / Laptop moet wel deze Windows versies ondersteunen

Zie voor meer informatie deze link: https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. Voor alle nieuwere Magix Programma's een internetverbinding nodig.

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 01.08.2022, 14:39, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.08.2022 om 15:12 uur

@roland-jetten

Beste Ronald,

daar MVDL 2013 een stand alone versie is en U zoals Omschreven door U, de Pc niet is aangesloten op internet, kan dit zonder problemen worden gebruikt met Windows7.

Even voor U na gekeken versie MVDL 2015 prem & MVDL 2016 Prem die te installeren zijn met dvd hebben wel de mogelijkheid om 4K te importeren, misschien ergens op een site is deze versie nog te koop en werken onder Windows7.

Vanaf MVDL 2017 heeft U internet nodig, minimaal Windows 10

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator)

Bol schreef op 01.08.2022 om 15:30 uur

@roland-jetten

Hallo Roland,

Even een kleine correctie op het bovenstaand antwoord. Vanaf VDL 2015 en hoger hebben deze geen P2-serienummer meer maar een P3-serienummer. Met zo'n P3-serienummer moet u minstens 1x per maand met het internet verbonden zijn. Op deze manier wordt er door Magix Duitsland gecontroleerd of er voor u VDL versie updates zijn uitgebracht en er wordt tevens gecontroleerd of uw VDL versie nog legaal is.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.08.2022, 15:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

roland-jetten schreef op 01.08.2022 om 15:51 uur

Ja, dat is jammer. Ik benb nog een P2-tje en het is een "secure" PC. dus geen Internet connectie. Ik ga eens kijken of de 1920 size files wel te bewerken zijn. Dank

Bol schreef op 01.08.2022 om 16:10 uur

@roland-jetten

Hallo Roland,

Ik begrijp uw probleem / dilemma.

In VDL 2013 premium is het mogelijk om een film tot maximaal Pal FullHD 50p 16:9 (1920 x 1080 50fps) te bewerken.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.08.2022 om 16:30 uur

@roland-jetten

Beste Ronald,

om 1412 uur, al aangegeven dat 1920x1080 wel mogelijk is, start MVDL 2013 op , wat wilt U doen geef aan importeren in 1920x1080 dan wordt 4K geïmporteerd als Full HD.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 01.08.2022 om 16:49 uur

@roland-jetten

Hallo Roland,

Hierbij wil ik nog een correctie plaatsen voor andere Magix gebruikers op deze opmerking: Vanaf MVDL 2017 heeft U internet nodig, minimaal Windows 10.

U kunt Magix Video Deluxe t/m de versie 2020 installeren onder Windows 7 | 8 | 10. U hebt dan wel een internetverbinding nodig, zoals ik reeds eerder heb beschreven.

Afbeelding uit het handboek van Video Deluxe 2020 premium

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.08.2022, 16:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.08.2022 om 17:46 uur

@roland-jetten

Hallo Roland,

Ik weet niet of bij u Video Deluxe 2013 reeds op uw PC stond of dat u het kortgeleden er op geïnstalleerd? Maar u hebt bij het registreren en activeren van Video Deluxe 2013 ook een internetaansluiting nodig. Hier liep ik tegen aan bij het herinstalleren van Video Deluxe 2013. Bij het registreren en activeren had ik de internetverbinding verbroken en kom VDL 2013 niet registreren en activeren.

Daarna heb ik de internetverbinding weer hersteld en nu werd Video Deluxe 2013 alsnog geregistreerd en geactiveerd bij Magix Duitsland

Mijn advies, deinstalleer VDL 2013 niet als u geen internetverbinding hebt, anders ondervindt u bovenstaand probleem.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.08.2022 om 18:04 uur

@roland-jetten

Hallo Roland,

Het is weldegelijk mogelijk om een 4K bestand op de tijdlijn van VDL 2013 te zetten, te bewerken en te exporteren. Echter bij het exporteren moet u dit dan handmatig instellen. Kanttekening het werkt zeer traag en soms loopt het bij mij vast.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.08.2022, 18:26, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-