stukjes film eruit halen

joke-douma schreef op 09.08.2018 om 08:35 uur

wanneer ik red uw videos start ,krijg ik alleen het grotere beeld te zien,niet kleine beelden eronder,ik wil er stukjes film uithalen maar krijg dat niet voor elkaar.hoe werkt dat.je moet de schijfjes links en rechts naar elkaar toeschuiven tot het stukje dat je eruit wil knippen ,dan op schaartje met keer tekentje of alleen schaartje aanklikken?ik zit al dagen achter de computer maar begrijp er niks van.kan iemand mij verder helpen.of wat helemaal mooi zou zijn,woont er iemand in de buurt van vlaardingen die misschien langs zou willen komen om het ons uit te leggen?

Reacties

mi-bo schreef op 09.08.2018 om 09:26 uur

@joke-douma.

Joke.

Welkom op MAGIX.INFO Forum.

Om van Freaken een goed advies te kunnen krijgen.

Met welke versie van MAGIX Red Uw video werkt U.

(Ik woon bij U in de buurt,

stuur een mail naar mi-bo@magix.info dan kan ik contact met U opnemen.)

Mvg

Michael.

Bol schreef op 09.08.2018 om 11:44 uur

@joke-douma,

Als ik het goed gelezen heb, wilt u een stukje film verwijderen uit het midden van één filmfragment.

Het is door Mi-Bo aardig aangeboden, om bij u thuis e.a. te komen uitleggen, maar er zijn misschien andere forumleden met hetzelfde probleem als u, vandaar mijn onderstaand antwoord.

Dit doet u zo met Video Easy:

  1. zet de afspeelmarker op de plaats van de clip waar het verwijderen moet beginnen
  2. klik op het tweede schaartje.
  3. de clip wordt nu gespitst
  4. zet de afspeelmarker op de plaats van de clip waar het verwijderen moet eindigen
  5. klik wederom op het tweede schaartje
  6. activeer de clip ervoor en druk op het kruis of DEL
  7. nu wordt / is het stukje film verwijderd.

zie filmpje:

Succes,

Rob

2x gewijzigd i.v.m. toevoeging van filmpje

Laatst gewijzigd door Bol op 09.08.2018, 12:16, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.08.2018 om 10:14 uur

Geachte Forum lezers.

Zoals was gevraagd heeft Joke contact met mij gehad

Er was een stukje mis communicatie in het verhaal film voltooien.

Na het verwijderen van foute stukjes, was Joke in de veronderstelling, dat de roze lijn onder preview weer geheel moest worden uitgetrokken om de film te voltooien.

Dit is namelijk niet de bedoeling want door dit te doen wordt het gehele project weer geactiveerd.

Van de uitleg is een tutorial gemaakt.

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-te-werken-met-magix-ruv-9--1210503/

en met goed keuring kan de Topic gesloten worden.

Mvg

Michael