Strepen in beeld bij analoge import van Hi8 Sony

cvanvak schreef op 09.01.2013 om 23:50 uur

Hallo,

Ik kocht heel recent het pakker "Red uw video's aan van Magix" om mijn oude Hi8 bandjes over te zetten naar digitale bestanden.

Heb ondertussen bijna alle opties gebruikt in de settings, maar ik slaag er niet in om de "strepen" uit mijn beeld te halen. Ik heb ergens gelezen dat dit zou komen door een bepaalde instelling van analoge beelden naar digitaal formaat, maar kan niks vinden in de settings die het goed doet.

Het ligt zeker niet aan de camera zelf aangezien op de TV de beelden perfect afspelen. Heb ook het pakket geinstallleerd op een 2e krachtige pc en het geeft exact hetzelfde resultaat.  Horizontale strepen over het gehele beeld.

Kan iemand me helpen ?

Alvast bedankt

vriendelijke groeten

 

 

Reacties

bobbiaan schreef op 10.01.2013 om 14:51 uur

Beste...,

Heb je de video op de juiste manier met de software in het programma ingesteld op de USB grabber. Er is een VHS video (gele stekker) en een super VHS aansluiting.

Suc6

Bobbiaan

cvanvak schreef op 10.01.2013 om 16:53 uur

Hallo,

Bedankt voor de feedback. Spijtig genoeg heb ik die opties getest. Ik krijg de horizontale strepen bij zowel S-video als de gele stekker.

Ik heb op internet forums gezien waar ze praten over het verschil tussen analoog en digitaal.  Dus hopelijk zijn het ergens settings die ik kan wijzigen in de software. PAL-B en videokaart zijn grondig getest. Ik had ergens gelezen dat je de resolutie settings beter kon verlagen, maar als ik dat doe via de software crashen beide pc's . In de handleiding staat ook dat je daar beter niet aan kan wijzigen :-)

 

groeten

 

Koen

bobbiaan schreef op 10.01.2013 om 17:03 uur

Hallo Koen,

Welk pakket heb je om de video te bewerken na importeren. Welke USB grabber en wat is de besturing op je PC. Zijn de strepen van onder tot boven op je scherm of alleen onderin. Als het onderin zit dan komt van de data die de videorecorder gebruikt om informatie van de band op te slaan. Dit werk je weg door het beeld iets in te zoemen. Het inlezen stel ik in het project in op avi kwaliteit.

 

Groet,

Bobbiaan

cvanvak schreef op 10.01.2013 om 17:45 uur

Hallo again,

Opnieuw bedankt voor de vlugge respons !

Als pakket gebruik ik Red uw video's  ( http://www.magix.com/be/red-uw-videos/detail/) wat een combinatie is van Magix video easy en een Magix USB converter.

De strepen zijn heel stabiel elke 3 millimeter horizontaal over het gehele scherm. Alsof het digitale software pakket dat soort van 'flickering' niet kan opnement

 

groeten

 

Koen