Reacties

mi-bo schreef op 14.10.2020 om 16:42 uur

@janrijs

Beste Jan.

Dit is mij ook opgevallen (misschien een programmeur foutje ).

Het is voor mij niet storend daar ik via tijdlijn modus werk.

Sc6

M.vr.gr.

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 14.10.2020 om 18:17 uur

Hallo Jan,

Ik neem aan dat u dit bedoeld?

Voor zover ik het kan beoordelen, is dit de nieuwe lay-out binnen Photostory 2021, die u niet kunt aanpassen.

Groet,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 14.10.2020, 18:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 15.10.2020 om 16:27 uur

Ja dit is wat ik bedoel. Vermoedelijk heb ik bij het maken van een nieuw project geklikt op 'Foto's bijknippen tot formaat'. Ik werk afwisselend in tijdlijn en storyboard modus, de laatste vooral bij het verplaatsen van foto's. Als dit de nieuwe layout van Photostory 2021 is, ben ik er niet blij mee. Kan ik dit achteraf echt niet bijstellen?

janrijs schreef op 15.10.2020 om 16:37 uur

Nu zie ik dat ook in de Mediapool alleen kleine vierkante uitvergrotingen staan. Ik vind het misleidend: er zou gewoon een kleine volledige foto moeten staan, zodat je weet wat er op staat en of het een staande of liggende foto betreft.

mi-bo schreef op 15.10.2020 om 16:52 uur

@janrijs

Beste Jan,

ik ben het geheel met U eens dat het misleidend is, maar ook ik lees tot mijn verbazing dat dit volgens Bol de nieuwe Lay-out is.

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

mi-bo schreef op 15.10.2020 om 17:10 uur

@janrijs

Beste Jan,

klik eens in de rechter bovenhoek op de 3 puntjes, gaat een scherm open haal het vinkje weg "symbolen Kwadratisch weergeven, "dan kunt u de vertikalen en horizontale opname wel goed zien

in de media pool

sc6

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Bol schreef op 15.10.2020 om 18:18 uur

Hallo Jan,

Vraag 1.

Volgens mij heb ik u helemaal niet misleid. U schrijft: "In storyboard modus (onder) zie ik allemaal vierkante en uitvergrote fotootjes, ipv volledige rechthoeken. Hoe kan ik dat corrigeren?" Hierop heb ik u een concreet antwoord gegeven. U gaf als antwoord op 15.10.2020 om 16:27 uur: "Ja dit is wat ik bedoel". Daarom begrijp ik in het geheel niet de opmerking van Mi-Bo. Maar goed het zij zo, ik ga hier maar verder niet op in.

Vraag 2.

Uw vraag gaat nu over de mediapool, dit is iets anders als storyboard modus (onder).

U kunt gebruik maken van twee menuweergave lay-outs

  • de oude weergave lay-out
  • Als u op "nieuw" klikt dan komt u in de nieuwe menuweergave lay-out
  • Als op Oude weergave klikt, dan keert weer terug naar de oude menuweergave.

Ik zou zeggen, experimenteer eens met beide menuweergave lay-outs.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 15.10.2020, 19:13, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 15.10.2020 om 20:02 uur

Hallo Jan,

Ik heb nog eens naar de storyboardmodus gekeken. Misschien dat u wat aan deze informatie hebt.

  • klik op
  • U ziet dan het onderstaand scherm

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 15.10.2020 om 23:24 uur

Hallo Jan,

Zoals ik nu kan beoordelen hebt Magix Duitsland de Storyboard-Modus lay-out van Photostory 2021 grondig gewijzigd.

Dit was de lay-out nog in 2020

Dit is de lay-out nu in 2021

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.10.2020, 23:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 16.10.2020 om 12:25 uur

Ik heb niet gezegd dat ik u misleid heb, maar ik vind het misleidend (dat Magix de layout heeft gewijzigd in uitvergrote vierkantjes). Sorry voor het misverstand.

De weergave van de mediapool kan inderdaad gewijzigd worden naar volledige staande en liggende kleine foto's, maar belangrijker vind ik tijdlijn en storyboard, omdat die betrekking hebben op een gekozen deel van de mediapool en gelijklopen met mijn bewerking.

Hoe kan ik bij storyboard omschakelen tussen oude en nieuwe weergave?

Storyboard omschakeling met rechthoekje/dubbele pijl schakelt alleen om van de (incomplete) vierkante/staande uitvergroting (afhankelijk van schermgrootte) naar liggende rechthoek, waarbij een staande foto nog steeds een horizontale uitvergroting is. Je ziet hier dus niet dat het een staande foto is. Is dit een update/programmeer fout? Beide standen van het storyboard zie ik liever terug in de oude layout, die de volledige preview foto's weergeeft.

mvg Jan

Bol schreef op 16.10.2020 om 14:38 uur

Hallo Jan,

U hoeft tegen mij geen sorry te zeggen. Het was Mi-Bo (Forum Moderator), die wederom aan mijn conclusie twijfelde. Er is tussen u en mij op geen enkele wijze misverstanden geweest c.q. ontstaan. U stelde gewoon een tweede vraag, maar nu over de Mediapool en deze heb ik wederom beantwoord.

W.b.t. de mediapool in Photoshop 2021, daar kunnen de gebruikers nu zelf de keuze maken tussen de oude- of de nieuwe menuweergave.

Voor zover ik het kan beoordelen, kunt u op geen enkele manier schakelen tussen oude en nieuwe storyboardweergave.

U schrijft: "Je ziet hier dus niet dat het een staande foto is. Is dit een update/programmeer fout?" Dit lijkt mij geen update / programmeer fout, maar eerder een gemaakte keuze van de Magix programmeurs. Ik begrijp uw wens, dat u liever de oude lay-out van vroeger had willen behouden. Als moderator / forumlid heb ik daar geen invloed op.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 16.10.2020, 14:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janrijs schreef op 16.10.2020 om 16:53 uur

Hartelijk dank.

Ik zal binnenkort mijn bevindingen met adviezen en ervaringen wederom aan de Magix programmeurs meedelen

mi-bo schreef op 16.10.2020 om 17:00 uur

@janrijs

Beste Jan,

Hopend dat U de reactie van de programmeur als terug koppeling op het Forum wil zetten, dan kunnen forum lezers dit ook lezen.

Sterkte.

Met vriendelijke groet,

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 16.10.2020 om 17:53 uur

Hallo Jan,

Ik wens u heel veel succes met het verzoek aan Magix Duitsland (programmeurs), dat u de oude Storyboard lay-out uit Photostory 2020 gaarne wilt terugzien in Photostory 2021.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-