Reacties

mi-bo schreef op 08.01.2018 om 13:25 uur

Henkvan-grondeel.

een vervelende oproep,

Er zijn momenteel 3 MMM pakketten in omloop.

Kunt U omschrijven met welk pakket u werkt.

Heeft U bij hulp online actualiseren de laatste download update geïnstalleerd.

Groeten

Michael

henkvan-grondelle schreef op 08.01.2018 om 21:32 uur

Ik gebruik nu MagixMusicMaker Premium. Gekocht half 2017. Volgens mij alle updates gehad. Pas geleden nog. Ik heb wel ook nog oudere versies van MMM on de comp. staan. Kan dat er mee te maken hebben. Ook kan ik Samplitude Music Studio niet installeren. Geeft boodschap: staat al in de computer maar verkenner kan niets vinden. Moet ik misschien de oudere versies verwijderen? Raak ik dan soundpool's kwijt?

Ik heb het dus niet over een beetjes ruis of zo, maar echt harde knallen enz.

Overigens bedankt voor uw snelle reactie

Henk

mi-bo schreef op 09.01.2018 om 11:50 uur

Henk,

Is Uw Windows 10 up to date, die kan ook functies uitschakelen.

Met deze optie en serienummer kan alles gebundeld worden.

klik op activeren en vul de serienummer van Uw andere music pakketten hierin, en alle soundpool's worden dan in MMM Prem gezet, en is Samplitude Music Studio overbodig geworden.

Groeten

Michael

Bol schreef op 09.01.2018 om 16:04 uur

Hallo Henk,

Een antwoord op: "Ook kan ik Samplitude Music Studio niet installeren. Geeft boodschap: staat al in de computer maar verkenner kan niets vinden." kan zijn, om eens te kijken bij "een programma verwijderen of wijzigen" of hier vermeld staat. Als Samplitude Music Studio in de lijst vermeld staat, klik erop en verwijdert deze dan. Het kan zijn, dat door Samplitude Music Studio uw geluidskaart verkeerd wordt aangestuurd.

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

henkvan-grondelle schreef op 09.01.2018 om 23:42 uur

Heb ik allemaal naar gekeken. Samplitude is nergens te vinden. Vermoedelijk delen ervan geïntrigeerd in oudere MMM versie. Vandaar de vraag of ik die kan verwijderen zonder verlies van loops. Ik heb wel gemerkt dat de storingen in het geluid verdwijnen als e.e.a. wordt geëxporteerd naar een wave bestand. Blijft tijdens het opnemen echter wel een probleem. Nogmaals, het is niet altijd. Ik heb eerder het idee dat sommige loops/samples niet samen gaan.

Bol schreef op 10.01.2018 om 00:04 uur

Hallo Henk,

Ik kan u niet verder helpen. Wat ik u adviseer is, om uw probleem voor te leggen aan Magix Support. Dit is een forum voor en door gebruikers

Succes met het zoeken naar de juiste oplossing

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.01.2018 om 11:16 uur

Henk,

U schrijft niet welke versie van MSMS U heeft,

zelf heb ik o.a versie 16 Nederlands

 

en versie 2016 Engels.

Na grote update van Windows 10 ben ik na Uw schrijven tot ontdekking gekomen dat ik het ook nergens kon vinden.

Via deze link https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ mijn programma MSMS weer opgezocht en geïnstalleerd en nu staat het wel in de verkenner onder MAGIX.

MSMS werkt hoofdzakelijk met ogg files, bestanden die u bijna nergens meer kan gebruiken,( mits eigen gebruik )maar als export is wave files en mp3 direct mogelijk.

Na wat zang en gitaar te hebben gezet op de tijdlijn, heb ik geen vervelende bij geluiden kunnen horen.

De mogelijkheden die U in MSMS heeft zijn niet te vinden in MMM2018 prem.

mijn optie opnieuw installeren en buiten MMM 2018 Prem gewoon verder gaan met MSMS, en bij de op de Pc laten staan

Groeten

Michael

henkvan-grondelle schreef op 11.01.2018 om 12:40 uur

Gedaan zoals u voorstelde en dat is gelukt. MSMS staat er nu weer op. Overigens gemerkt dat na export naar bijvoorbeeld wavefile storingen niet meer te horen zijn, dus alleen voorkomen (niet altijd) tijdens het afspelen als ik aan het arrangeren ben en dan vooral bij wat oudere mmm files die nog uit een oudere uitgave stammen. Misschien bijt oud en nieuw elkaar een beetje? Bedankt tot zover. MSMS is nu bezig components aan het downloaden.

 

Bol schreef op 11.01.2018 om 13:18 uur

Hallo Henk,

Het is goed om te lezen, dat Mi-Bo je probleem heeft weten op te lossen. Ik wens je heel veel succes en plezier met het samenstellen van je muziekprojecten.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 11.01.2018, 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 11.01.2018 om 13:34 uur

Henk,

fijn dat het probleem is opgelost, nu kunt U weer tevreden met Uw hobby Muziek verder gaan met de mooie MAGIX producten

Groeten

Michael