Storing van geluid

ThefullM schreef op 18.01.2022 om 22:17 uur

Ik heb de laatste versie van Video Deluxe gekocht en wil nu een aantal videobestanden bewerken die ik eerder met een oudere versie van Deluxe heb gemaakt. Om de een of andere reden doet op veel plekken het geluid van die oudere filmpjes raar. Het gaat soms stukken goed maar op andere plekken 'stottert': het geluid wordt snel en stotterend herhaald (een soort harde echo, als een typemachine) en verdringt de geluiden die erna komen. Als ik de video stopzet is het geluid weer ok. De audio ziet er frequentiegolven prima uit (het is dus alleen de uitvoer die stottert?). Iemand enig idee? Mijn PC heeft Windows 10, i5 4440 CPU.

Reacties

mi-bo schreef op 18.01.2022 om 22:56 uur

@ThefullM

Beste ThefullM.

Als de bestanden afkomstig zijn van MVDL MX, 32 Bits versie zou dit mogelijk kunnen zijn,

Heeft U al gekeken, onder preview scherm, bliksemschicht, of hier iets mee gedaan kan worden, door wat te experimenteren met een van de 3 opties,

Of kijken of er een update voor de grafische (video)kaart is.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 18.01.2022 om 23:03 uur

Hallo @ThefullM,

MVP projecten die gemaakt zijn in eerdere Video Deluxe versies, zijn niet compatibel in Video Deluxe 2022. Ik denk, dat u uw MVP project in VDL 2022 opnieuw moeten samenstellen. Als u dat doet, wat is dan het resultaat? Ook heb ik het vermoeden, dat uw PC ongeveer 7 á 8 jaar oud is, aangezien Intel i5 4440 dateert uit eind september 2013. Wat is u videokaart?

Met vriendelijke groet, Rob

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 18.01.2022, 23:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ThefullM schreef op 19.01.2022 om 14:15 uur

Dank voor jullie reacties, stel ik op prijs. Michael: ik had de 'bliksemschicht' al geprobeerd, geen resultaat. Rob: waarom in MVDL 2022 niet compatibel? Geldt dat het geluid (want het beeld is prima)?

Nog wat toelichting: Mijn videokaart is Intel HD Graphics 4600.De MVP's zijn vier jaar geleden op deze computer gemaakt, ik denk met MVDL 9). Deze pc kan 64 bit aan maar ik weet niet of MVDL op 64 werkte. De storing klinkt alsof een specifiek geluid op de band ineens echo krijgt en dan vele seconden lang blijft echoën/stotteren. Het vreemde is, zoals gezegd, dat als ik dat geluidsmoment met de cursor oversla de audio direct erna (die anders heel lang verstoort wordt door de echo) verder prima klinkt. De wavevorm ziet er ook gewoon uit, Ik heb een storende MVP geëxporteerd en helaas bleek de storing ook in het exportresultaat te zitten.

Bol schreef op 19.01.2022 om 14:36 uur

Hallo @ThefullM,

Ik spreek geheel uit mijn eigen ervaringen. In het verleden meerdere keren meegemaakt, dat de teksten op andere plaatsen komen te staan, overgangen niet meer goed functioneerden etc... In Video Deluxe 2022 zijn er verschillende optie, zoals bv. effecten goed gewijzigd sinds VDL 2021. Als u spreekt over vier jaar geleden, dan zal dan VDL 2018 / 2019 kunnen zijn. Vanaf VDL 2015 zijn deze programma's al 64bits.

Als u een MVP bestand gemaakt in een eerder VDL programma, dan zal de export dit ook laten zien of horen.

Maar, u hebt nog geen antwoord geven op mijn vraag: "Als u een geheel nieuw MVP project hebt aangemaakt met VDL 2022, wat dan het resultaat is aangaande het geluid".

Het kan ook zijn, dat u de audiodrivers moet updaten, vandaar mijn gestelde vraag.

Met vriendelijke groet, Rob

PS. Vandaag is er een Patch uitgebracht voor VDL 2022 (versie 21.01.116)

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2022, 14:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ThefullM schreef op 19.01.2022 om 14:45 uur

Het probleem is dat ik - na een beschadigde externe harde schrijf - geen originele bestanden meer heb. Ik heb alleen de MVP's die in een eerdere versie zijn gemaakt (weliswaar in 2018 maar met een hele oude versie van MVDL), de bronbestanden kan ik nergens meer vinden behalve wellicht op de VHS-camera :-(. Het zijn filmpjes van mijn kinderen toen ze nog klein waren...

Bol schreef op 19.01.2022 om 14:59 uur

Hallo @ThefullM,

U moet toch nog ergens de originele bestanden op een van uw harde schijven hebben staan, daar een MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen bestaat en geen enkel originele filmfragment bevat. Als u een beschadigde externe harde schijf hebt gekregen, dan zijn meestal deze MVP projectbestand ook beschadigd en corrupt geworden. Ik herhaal nogmaals mijn vraag. Als u een geheel nieuw MVP project aanmaakt met VDL 2022, wat is dan het resultaat aangaande het geluid.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2022, 15:11, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ThefullM schreef op 19.01.2022 om 15:14 uur

Beste Rob, ik ga het straks verder proberen. Dank zover! Much appreciated.