Storing op geluid bij deluxe 2017 bij opnames met go pro

eli-beelen schreef op 12.01.2021 om 09:03 uur

Ik werk met deluxe 2017 waar ik steeds prima video mee kon maken vanuit opnames met een go pro. Opslag op sd kaart. Sinds kort bij invoegen van deze bestanden is er krakende storing op de audio. Louter bij de bestanden van go pro. Ook bij diegenen die werkte.
Ik heb het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd. De go pro sd kaarten bekeken, alles getest daar. Maar het euvel blijft. Ik begrijp niet waarom het audio stuk met grote storingen, ik vind geen enkele oplossing noch aanleiding wat hier fout gaat. Hebben jullie suggesties? Wat tot voor kort (par maanden) werkte dit perfect! Met andere bestanden van andere opnames is er geen probleem. Vreemd en erg vervelend aangezien de go pro het beste stabiele beeld geeft én audio kwaliteit. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Reacties

mi-bo schreef op 12.01.2021 om 10:36 uur

@eli-beelen

Beste Eli,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Heeft U al geprobeert om de Go Pro Camera via usb aan te sluiten op de Pc en dan de beelden inladen, en kijken of dit een beter resultaat is.

Wel eerst de dvd( of online versie ) die bij de Co Pro camera is geleverd installeren op de Pc

Sc6

M.vr.gr

Michael

eli-beelen schreef op 12.01.2021 om 12:41 uur

Hoi Michael,

Nope, dat heb ik nog niet geprobeerd, goed idee. Ik ga me er dadelijk eens aan zetten om het te testen!

I'll keep you posted!

Bol schreef op 12.01.2021 om 13:56 uur

Hallo Eli,

...Sinds kort bij invoegen van deze bestanden is er krakende storing op de audio.....

Als u de krakende geluiden alleen in de Go Pro bestanden hebt, dan kan dit wel eens te maken hebben laatste update waarin door Magix bepaalde audiocodecs zijn verwijderd.

1. Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"

2. Verwijdert AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)

3. Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.01.2021, 14:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

eli-beelen schreef op 12.01.2021 om 18:07 uur

Hallo beiden,

Het usb inladen wil hier niet echt vlotten. Ik zal andere software moeten proberen daarvoor.

Ik vermoed dat Rob wel eens een punt kan hebben met de updates :/ jammer.

Go pro neemt alles in mp4 bestanden op, zjin perfect afspeelbaar, eenmaal ingeladen in de magix video deluxe ...kraak en krek ... andere mp4 bestanden uit andere devices, no prolemo. Vreemd en vooral 'dedju' jammer. Dus nu even kijken hoe ik er toch kan omheen zeilen. Ik probeer nog wat met usb en hdmi inladen via andere software, desnoods ander video bewerkingsprogramma, of een converteren naar een ander format. We'll see. Het zal voor morgen zijn alleszins! Bedankt voor jullie feedback, i'll keep you posted!

Bol schreef op 12.01.2021 om 18:49 uur

@eli-beelen

Hallo Eli,

Converteer eens een Go Pro bestand met Handbrake (Freeware) te downloaden vanaf https://handbrake.fr/ en zet dan dit Go Pro bestand op de tijdlijn van VDL 2017 en kijk wat dan het resultaat is.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

eli-beelen schreef op 13.01.2021 om 14:06 uur

Hallo beiden,

Ik heb van de helpdesk v magix bevestiging gehad dat de 2017 versie idd de audio niet meer ondersteund, ik ga eerst jou tip proberen Rob alvorens ik overga tot misschien nieuwe versie of andere wijze om het toch voor elkaar te krijgen :)

Groeten!

eli-beelen schreef op 13.01.2021 om 14:40 uur

Het werkt! Hoera! Merci beiden voor de snelle reacties en kunde! Zeer fijne en goeie service, magix mag jullie dankbaar zijn! ;) Nu kan ik met plezier weer de go pro aan de deluxe koppelen, want beiden zijn gewoon erg fijn! En ik werk liefst met een versie die ik wat ken ipv weer een nieuwe! Dankjewel!

Bol schreef op 13.01.2021 om 16:41 uur

@eli-beelen

Hallo Eli,

Bedankt 👍 voor het compliment. Ik neem, dat u via Handbrake uw Go Pro bestanden zonder krakend geluid hebt weten te converteren.

Heel veel succes met het samenstellen van uw films,

Rob

PC -1-

PC -2-