storende strepen in gedigitaliseerde video

Ief schreef op 22.02.2021 om 13:45 uur

Op mijn nieuwe gloednieuwe PC (windows 10) heb ik oude analoge video's vanaf een goedwerkende camcardor ingelezen m.b.v. Magix Red uw video's. Echter zitten er storende strepen in het beeld die bij het afspelen via de camcorder niet te zien zijn.

Is hier een oplossing voor, want naar deze beelden met die akelige strepen is niet naar te kijken?

Reacties

Bise schreef op 22.02.2021 om 16:09 uur

Beste,

Mijn ervaring is dat het veelal ligt aan de bekabeling temeer omdat u schrijft dat er met de camcorder wel goed beeld is. Probeer eens wat aan de kabeltjes te bewegen, "voorzichtig" en kijk of dit wat succes geeft.

mvg,

Cees

Ief schreef op 23.02.2021 om 16:30 uur

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft dit ook geen effect op de strepen. Misschien is trouwens flikkeringen een beter woord voor het hinderlijke probleem

mi-bo schreef op 23.02.2021 om 16:34 uur

@Ief

Beste Lef.

Met welke versie van RUV werkt U.

U schrijft over flikkeringen.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 23.02.2021 om 16:55 uur

Beste,

Even een vraagje, heeft u de zwarte grabber of de rode?

mvg,

Cees

Bol schreef op 23.02.2021 om 17:39 uur

@Ief

Hallo Lef,

Welkom op het forum voor een door Magix gebruikers.

Upload eens een afbeelding, zodat forumleden visueel kunnen zien wat u bedoeld met flikkeringen.

Klik op:

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ief schreef op 23.02.2021 om 18:11 uur

Bedankt voor de reacties. Ik heb de rode grabber en op de doos staat Versie 7. Als ik bij Hulp, Over Magix Video easy Red uw video's! klik staat Versie 5.0.1.104 (UDTP). Ik ben nu niet in de gelegenheid om een afbeelding toe te voegen. Dat zal ik later nog doen.

mi-bo schreef op 23.02.2021 om 18:44 uur

@Ief

Beste Lef,

RUV 7 is uitgebracht in september 2013

zie

Dit nog een P2 serienummer .

misschien heeft U iets aan de geschreven bijdrage van MAGIX Support

https://www.magix.info/nl/support/artikel/problemen-bij-het-weergeven-van-het-beeld-van-video-s--145/

en

https://www.magix.info/nl/support/artikel/installatieprocedure-magix-video-converter--710/

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 23.02.2021 om 18:51 uur

Beste,

Ik ben bang dat deze versie niet gaat werken onder win10, u zal de nieuwe versie moeten hebben met de zwarte grabber. Werkt bij mij voortreffelijk. Moderator Bol gaf hier nog een suggestie dat hij nog te koop is bij de mediamarkt omdat magix zelf uit verkocht is.

Mvg,

Cees

Ief schreef op 23.02.2021 om 19:13 uur

Bij deze een stukje video bijgevoegd.

 

mi-bo schreef op 23.02.2021 om 19:36 uur

@Ief

Beste Lef.

Dit is een usb- grabber probleem,in combinatie Windows 10 versie.

Als U Windows 7 op de Pc zou hebben staan was geen probleem.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 23.02.2021 om 19:53 uur

@Ief

Hallo Lef,

Zoals @Bise(Cees) al schreef: "Ik ben bang dat deze versie niet gaat werken onder win10, u zal de nieuwe versie moeten hebben met de zwarte grabber."

Als u geen PC hebt waarop nog Window 7 staat, zie dan eens: Media Markt

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. verbeteringen

Laatst gewijzigd door Bol op 23.02.2021, 20:01, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 23.02.2021 om 20:02 uur

Beste,

Wat Bol en ikzelf al voorstelden is het goede antwoord. Wat mi- bo schrijft is in dit item volkomen onnuttig, omdat u al aangaf dat u een gloednieuwe PC heeft met win10, ergo volg het advies van Bol

Succes,

Cees

Ief schreef op 24.02.2021 om 11:01 uur

Bedankt voor jullie reacties. Ik ken nog wel iemand met een windows 7 PC. Daar ga ik het proberen. Mocht het nog steeds niet lukken dan ga ik de zwarte grabber kopen.

mi-bo schreef op 24.02.2021 om 11:16 uur

@Ief

Beste Lef.

Dank voor Uw Feedback.

Dit zal zeker gaan lukken.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 24.02.2021 om 11:39 uur

@Ief

Hallo Lef,

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. We vernemen het wel van u.

succes 👍👍👍, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 24.02.2021 om 16:15 uur

Hi Lef,

Net als Bol ben ik ook nieuwsgierig naar het resultaat. Ben al aardig opweg met de grabbers!

mvg Cees

Ief schreef op 26.02.2021 om 09:24 uur

Jammer genoeg heeft mijn kennis de windows7 PC onlangs weggedaan. Ik ga het nog verder proberen bij familie en anders toch maar de grijze grabber kopen.

mi-bo schreef op 26.02.2021 om 10:29 uur

@Ief

Beste Lef,

Dit is jammer dat de kennis de analoge videorecorder heeft weggedaan, wel even een aanvulling gezien U schrijft over grijze grabber kopen.

Dit is een stukje hardware ,er zal ook software bij moeten anders werkt het niet.

Als U een MAGIX Video Deluxe pakket heeft gaat het wel lukken, en anders een volledig pakket van MAGIX RUV aankopen.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 26.02.2021 om 10:52 uur

@Ief

Hallo Lef,

...Ik ga het nog verder proberen bij familie en anders toch maar de grijze grabber kopen...

Ik heb het vermoeden, dat dit een typefout, want op 24.02.2021 om 11:01 uur schreef u: "Mocht het nog steeds niet lukken dan ga ik de zwarte grabber kopen".

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ief schreef op 26.02.2021 om 11:04 uur

Inderdaad een foutje, ik bedoel natuurlijk de zwarte grabber (Magix Red uw video's!)

en mijn kennis heeft niet de analoge videorecorder weggedaan, maar de Windows7 PC.

Bol schreef op 26.02.2021 om 11:15 uur

@Ief

Hallo Lef.

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Wat is het merk en type van uw Camcorder? Heeft deze een FireWire (iLink) aansluiting?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.02.2021 om 11:23 uur

@Ief

Beste Lef,

Dank voor Uw Feedback van :

Ief schreef op 26.02.2021 om 11:04 uur

Ja het ging uiteraard over Windows7 en niet over de Videorecorder, het is jammer.

en grijs moest uiteraard zwart zijn

Sc6 met het zoeken naar een Fam lid of kennis die nog wel Windows 7 heeft.

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 26.02.2021 om 15:28 uur

Beste Lef,

Zoals Bol al opmerkte, als uw camcorder een firewire, (ilink) of ook wel 1eee1394 genaamd is dit de mooiste methode om te digitaliseren. Zoniet dan is mijn advies ,koop de nieuwste versie ruv. Jammer genoeg heeft magix deze niet meer voorradig maar Moderator en forumlid Bol zag dat de mediamarkt ze nog wel heeft.

Laat weer van u horen,

Mvg. Cees