Stereo via usb audio adapter

dirk-pasques schreef op 10.05.2017 om 19:55 uur

Vorige maand kocht ik een nieuwe laptop met maar 1 audio uitgang . Een audio ingang (microfoon) is niet meer aanwezig zoals op mijn vorige laptop (vista). Regelmatig neem ik iets op van Youtube waarbij ik met een kabeltje de uitgang verbind met de ingang. Om het probleem van het ontbreken van een audio ingang op te lossen kocht ik een usb audio adapter met een uitgang en een ingang. Probleem opgelost dacht ik.... Maar toen ik na een opname naar mijn stererobeeld keek, was alles in mono opgenomen. Ik gebruik "Music Cleaning Lab 15 delux" van een kleine 10 jaar geleden die nu op mijn nieuwe laptop draait. Bij microfoon instellingen ( audio in) zie ik dat maar 1 kanaal mogelijk is ? Ergens anders verkeerd ingesteld ? Of alleen mogelijk in recentere versies ? ....

 

 

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.05.2017 om 17:12 uur

Hallo Dirk,

Dit is misschien een open deur. Gebruik je wel een stereo kabeltje? Bij stereo zit er in het pootje twee ringen en bij mono maar een ring. Is de usb audio adapter wel stereo?

groet,

Rob

dirk-pasques schreef op 11.05.2017 om 20:04 uur

Dag Rob,

 

Het kabeltje is zeker stereo. De uitgang van de usb ook. Momenteel aan het opnemen van youtube van nieuwe laptop met uitgang usb naar oude laptop met ingang microfoon. Stereo hiervan is ok. Bedankt voor de respons.

Met vriendelijke groet,

Dirk

dirk-pasques schreef op 13.05.2017 om 21:27 uur

Probleem gevonden ! Na enig speurwerk en nog een audio adapter ben ik erachter gekomen dat bij deze basic adapters bij de microfooningang de 2 kanalen inwendig met elkaar verbonden worden. Stereo is dus onmogelijk uiteraard ! Nu ben ik op zoek naar een meer "professionele usb adapter" waar de 2 kanalen van de microfoon niet aan elkaar liggen. Iemand enige ervaring met betere usb geluidskaarten. Moet wel toegeven dat die kleine adapters het geluid ferm verbeteren "Virtual 3D Sound " Samen met de magix software komt men tot een prachtig resultaat .

Voormalige gebruiker schreef op 13.05.2017 om 22:01 uur

Hallo Dirk,

Volgens mij heb al een keer zo'n vraag gesteld. Je melden dat je probleem was opgelost. Zie: https://www.magix.info/nl/forum/trial-activatie-code--1188427/#ca1313218

Groet,

Rob

 

dirk-pasques schreef op 13.05.2017 om 22:38 uur

Dag Rob,

Ja, voor het ontbreken van een microfooningang was er de usb audio adapter als oplossing. Maar na mijn eerste opname zag ik dat alles in mono was opgenomen. Bij die eenvoudige adapter worden de audio signalen van de microfoon samengenomen. Geen stereo dus ! Volgende week betere externe usb geluidskaart kopen. Zal waarschijnlijk van Creative worden.

 

Groet,

Dirk