Spookframes bij aan elkaar plakken video's

knientje2002 schreef op 22.04.2022 om 17:42 uur

Sinds enige tijd, als ik twee video's aan elkaar plak op de tijdlijn en ik doe een preview, gooit Magix DeLuxe er min of meer willekeurig een frame van de andere video (heel kort, je ziet het voorbij "flitsen", maar het duurt wel lang genoeg om te kunnen zien dat het een frame van de andere video is, die op dezelfde tijdlijn gezet is) door, terwijl ik die nergens geplaatst heb.
In de preview vind ik dat zo erg nog niet, maar het wordt ook zo gerenderd. En dat is natuurlijk de bedoeling niet.
Nu is mijn computer de jongste en de snelste niet meer (i3), maar hier had ik voorheen geen last van.
Ik ben wel van plan volgende maand te upgraden zowel van laptop (i7 of AMD Ryzen 7?, ik lees overal dat AMD beter is voor videobewerking) als van Magix Versie (Premium).
Ik heb nu de trial van Premium op mijn i3'tje staan, maar ook daar doet Magix aan spookframes. En mijn i3'tje trekt Premium nog slechter danmijn pre-historische versie van Video Deluxe (download-versie).
Dus het wordt een min of meer verplichte upgrade als ik nog verder wil met videobewerking.
Maar ik heb een beetje haast met mijn huidige filmpjes, dus die wil ik nog in Deluxe doen.

Maar ik wil weten of en hoe ik van die spookframes af kan komen.

Versie: Magix Video Deluxe Downloadversie 11.0.6.0

Computer:

Besturingssysteem: Windows 10 Home Edition 64-bits
Dell Optiplex 3010
CPU: i3 3220 @ 3.0 Ghz
GPU: Intel 2500 HD Graphics
RAM: 4GB

 

Reacties

Bol schreef op 22.04.2022 om 18:26 uur

@knientje2002

Hallo Knientje,

Voor zover ik het kan nagaan werkt u nog met Video Deluxe MX uit 2012. U hebt waarschijnlijk last van spookelementen: Zie eens deze link: Spookelementen uit het project verwijderen

Met vriendelijk groet,

Rob (Forum Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 22.04.2022, 18:29, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.04.2022 om 18:39 uur

@knientje2002

Hallo Knientje,

...Ik ben wel van plan volgende maand te upgraden zowel van laptop (i7 of AMD Ryzen 7?, ik lees overal dat AMD beter is voor videobewerking) als van Magix Versie (Premium)....

Bij aankoop van een nieuwe PC adviseer ik een forumlid om naar een gerenommeerde Computerzaak te gaan en daar zin of haar wensen neer te legen. Persoonlijk, ga ik voor een PC met een Intel processor en een Nvidia videokaart. Zie: Minimale systeemeisen U zou ook even kunnen googelen naar: Coolblue of Alternate en daar u vragen stellen.

Succes,

Rob (Forum Moderator)

Aanvulling op: 22-04-2022 om 19:07uur

zie ook eens deze link: https://www.coolblue.nl/advies/vergelijk-de-amd-processoren.html

Laatst gewijzigd door Bol op 22.04.2022, 19:07, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.04.2022 om 20:15 uur

@knientje2002

Beste Knientje2002.

Dit is wel in het Duits, maar dit is misschien wat voor in de toekomst, waar U rekening mee moet houden

https://www.magix.info/de/forum/optimale-hardwareanforderungen-fr-4k-videobearbeitung--1295672/#ca1762633

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 22.04.2022 om 20:32 uur

@knientje2002

Hallo Knientje,

Ik heb alles aandachtig gelezen, wat in de bovenstaande link staat beschreven. Ik ben het daar volledig mee eens, maar ik mis hierin wel de SSD M.2 schijven. Maar goed doe u voordeel met dit schrijven. Maar mijn advies is en blijft, neem contact op met een gerenommeerde Computerzaak.

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum Moderator)

Aanvulling op: 22-04-2022 om 21:14uur

bij naderinzien is er weldegelijk naar SSD M.2 verwezen in de bovenstaande link, alleen wordt hier de term NVMe-SSD's gebezigd i.p.v. SSD M.2. Zie [klik hier]

Laatst gewijzigd door Bol op 22.04.2022, 21:22, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-