Spookbeelden in mvy-bestand (maar niet in originele video of nwe mp4)

Fluwos schreef op 17.09.2019 om 12:36 uur

Tijdens het proces van digitaliseren van oude videobanden zijn spookbeelden te zien van eerder gedigitaliseerde videobanden en ook in het daaruit volgende digitale bronbestand (mvy) zitten deze spookbeelden tussen de goede beelden. Wel is het juiste geluid te horen.

De spookbeelden staan niet op de originele videoband (wel op eerdere videobanden die in het recente verleden zijn gedigitaliseerd) en gelukkig ook niet in het uiteindelijke mp4-bestand, als het project wordt voltooid. [Ik dacht eerst dat de spookbeelden ontstonden, doordat dezelfde videoband meerdere malen was gebruikt. Maar het gebeurt ook met banden die echt maar eenmalig zijn bespeeld. En het probleem lijkt nu erger te worden.]

Juist het mvy-bestand gebruik je om te bewerken, dus dan is het een beetje onhandig dat je niet de juiste beelden ziet.

De firma Magix heeft geen idee waar het aan ligt en geeft als oplossing om de videobanden dan maar opnieuw te digitaliseren ... Dat heeft natuurlijk geen enkele zin, want het gebeurt elke keer. Voor mijn gevoel zit het probleem in de software van Magix en dan kan ik toch niet de enige zijn?

Het gaat om versie 9.0 van MAGIX Video easy Red uw video's!, gekocht in oktober 2017. Windows 10 op een pc van een half jaar oud.

Hartelijk dank voor jullie reacties/hulp.

Reacties

mi-bo schreef op 17.09.2019 om 13:58 uur

@Fluwos

Beste,

het is best mogelijk maar vreemd,

de videobanden waar U overschrijft zijn dit de originele bandjes van de camera, of heeft U het in vervlogen jaren op een grote videoband gezet, en nu begonnen met digitaliseren

als U een bandje heeft gedigitaliseerd dat er beelden in zitten van een andere band, dit zou kunnen betekenen dat niet elke band in een van te voren gemaakte map staan.

Dan schrijft U over dat er een mp4 bestand van wordt gemaakt een analoge band die word gedigitaliseerd is 720:576 en dit is mpeg2 ,

Met vriendelijke groet.

Michael