Software installeren.

Johan-Verstraten schreef op 14.03.2022 om 17:17 uur

Hallo,

Ik heb een nieuwe computer, met windows 11 64 bit, en daar wil vanaf de CD, MAGIX Fotostory 2015 Deluxe weer installeren, maar dat lukt niet.
Ik start de setup, dat gaat allemaal goed, hij installeert het een en ander, maar op een gegeven moment op ongeveer op 80% gaat hij niet meer verder. Ik heb dat een paar keer herhaald, maar zonder resultaat.

Wat is de oplossing?

Met vriendelijke groeten,

Johan Verstraten

 

Reacties

mi-bo schreef op 14.03.2022 om 17:39 uur

@Johan-Verstraten

Welkom Johan als nieuwe MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Ik weet zeker, dat niet zal gaan, het programma MFS 2015 is niet geschikt voor Windows 11.

Het lijkt een betere optie om er over na te denken om MFS 2022 aan te kopen,dit werkt wel onder Windows 11, dan kunt U zeker zonder problemen genieten van Uw hobby reportages maken.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Johan-Verstraten schreef op 14.03.2022 om 18:02 uur

Dank je voor de snelle reactie,

Wel vreemd, want op mijn oude computer werkte het wel onder windows 11.
Kan misschien omdat ik daar MFS 2015 geinstalleerd had in 2016 toen nog met windows 10.

Van MFS 2022 heb ik de trial versie gedownload maar dat loopt ook niet goed, op bepaalde functies reageert het programma helemaal niet en het programma loopt regelmatig vast en zit er niets anders op als de computer opnieuw opstarten, dus ik heb het maar verwijderd.
Met het gevolg dat ik nu niets meer heb.

mvrg,

Johan

Bol schreef op 14.03.2022 om 18:10 uur

@Johan-Verstraten

Hallo Johan,

.......Ik heb een nieuwe computer, met windows 11 64 bit, en daar wil vanaf de CD, MAGIX Fotostory 2015 Deluxe weer installeren, maar dat lukt niet............

Als u Fotostory 2015 vanaf de originele DVD installeert, kan dit nog wel eens problemen opleveren. Waarschijnlijk is Fotostory 2015 32bits niet compatibel met Windows 11. Dit gezegd hebbend, zou u het volgende kunnen proberen:

  • ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verpicht)
  • ga naar: Mijn Account / Mijn producten
  • download hiervan het Installatieprogramma en installeer hiermee FF2015
  • start MFS2015 op
  • ga naar: Hulp / Gratis download
  • ga naar: Online actualiseren

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.03.2022, 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Verstraten schreef op 14.03.2022 om 20:14 uur

Hartelijk dank Rob,

Ik heb je instructie opgevolgd, maar ik krijg bij mijn Account / Mijn producten MFS 2015 niet te zien.
Het scherm geeft op "Mocht één van uw MAGIX-producten ontbreken, dan kunt u dat toevoegen met de knop "Product registreren". Wanneer ik dit doe krijg ik het volgende te zien

Serienummer reeds in gebruik

Het door u opgegeven serienummer is reeds in gebruik. Waarschijnlijk heeft u zich reeds geregistreerd. U hoeft zich niet opnieuw te registreren. Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de technische support: http://support.magix.net
Dus helaas hier loop ik op vast.

mvg,

Johan

 

 

Bol schreef op 14.03.2022 om 22:41 uur

@Johan-Verstraten

Hallo Johan,

Ik zie, dat u dit account vandaag hebt aangemaakt. U hebt MFS2015 in 2014 waarschijnlijk onder een ander emailadres geregistreerd en geactiveerd. Als u dat emailadres nog weet, dan zou u met dit emailadres moeten inloggen. Ga dan wederom naar Mijn account / Mijn producten.

U kunt het MFS2015 installatieprogramma ook downloaden vanaf MAGIX DOWNLOAD CENTER.

U kunt met dit installatieprogramma uw MFS2015 installeren, activeren en registreren met uw oude emailadres.

Mocht er nog niet uitkomen, stuur dan een mailtje naar: infoservice@magix.net en vraag Magix Duitsland om al uw programma's onder dit account te plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Verstraten schreef op 15.03.2022 om 12:25 uur

Hallo Rob,

Heel, heel hartelijk dank voor uw hulp, ik heb het met uw duidelijke omschrijving, opnieuw kunnen downloaden en installeren (en activeren), dat ging zonder problemen.
Helaas denk ik dat het toch niet volledig geinstalleerd is omdat ik zowel bij overgangen en effecten alleen maar de standaard mogelijkheden kan kiezen, als ik een andere mogelijkheid kies bv vormen en objecten, of beeld in beeld krijg ik niets meer te zien.
Zijn die mogelijkheden wel gedownload en moet ik die apart installeren? Ik heb gekeken maar kan niets vinden in die richting
Of is er toch iets mis gegaan met het installeren?

mvrg,
Johan.

 

mi-bo schreef op 15.03.2022 om 12:29 uur

@Johan-Verstraten

Beste Johan.

Misschien een optie:

Ga naar help/hulp exta programma installeren

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 15.03.2022 om 13:48 uur

@Johan-Verstraten

Hallo Johan,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat u MSF2015 hebt kunnen installeren, registreren en activeren. Zoals ik reeds in een van mijn eerdere antwoorden heb aangeven, moet u via hulp / Gratis Download de overige ondelen downloaden en installeren.

Doe het volgende:

  • start MFS2015 op
  • ga naar: Hulp / Gratis download
  • Installeer dan de overige onderdelen.
  • Vergeet niet Online te actualiseren

Met vriendelijke groet,

Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 15.03.2022, 14:51, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Verstraten schreef op 15.03.2022 om 17:01 uur

Hallo Rob,

Nogmaals hartelijk dank voor de fantastische ondersteuning.

Ik heb de ontbrekende bestanden kunnen downloaden en installeren, zodat het programma nu compleet is.
Heb er ondertussen ook weer wat mee gewerkt, en het gaat leuk,

Het werkt wel wat omslachtiger als mijn ander slideshow programma (Proshow) wat ik ook verloren ben met mijn nieuwe computer, was ook een gekocht programma met licentie, maar helaas de leverancier bestaat niet meer dus kan het niet meer activeren, Met dat programma had ik in precies vijf muisklikken een slideshow van 200 foto's met adembenemende overgangen, effecten en achtergrond muziek.

Mijn vraag is nog of u ervaring heb met MFS 2022, ik heb de introductie video bekeken maar zie geen spectaculaire veranderingen als misschien alleen Travel Maps een perfect idee waar mooie presentatie mee te maken zijn.

mvrg,
Johan

Bol schreef op 15.03.2022 om 18:57 uur

@Johan-Verstraten

Hallo Johan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u MSF2015 weer compleet op uw PC staat geïnstalleerd onder Windows 11. Het slideshow programma (ProShow) is voor mij een onbekend programma.

U kunt via MSF2015 ook snel een slideshow aanmaken met adembenemende overgangen, effecten en achtergrond muziek..

Dit doet u zo:

Wat betreft MDF2022, daar zit ook alles in wat ook in MSF2015 zit. Zelf gebruik ik Travel Maps zelden, maar het is zeker een aanwinst.

U kunt dit zelf voor 30 dagen uitproberen door MSF2022 (trailversie) te downloaden. Er zijn wel wat beperkingen. Zo kunt u maar 3 minuten exporteren c.q. branden. U kunt MSF2022 hiervan de gratis downloaden: klik op: MAGIX Photostory Deluxe 2022

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Verstraten schreef op 15.03.2022 om 21:44 uur

Hallo Rob,

Klopt, op die manier ben ik er ook mee aan het werk geweest, en dat ziet er aardig uit maar heeft toch niet het niveau van wat ik gewend was van het andere programma, maar goed er wat mee leren werken en wat knutselen zullen we toch wel een heel end komen. Handmatig per foto een effect erin brengen en een overgang creeren is tijdrovend, maar gelukkig is het geen kostwinning :-)

Met vriendelijke groeten,

Johan Verstraten.