Voormalige gebruiker
schreef op 11.12.2012 om 16:46 uur
Beste...
Zo'n knop bestaat in Magix niet.
Met welk programma werkt u? Als het Video deluxe is dan kunt een enkel beeld uit uw film kopieeren door op de plek te gaan staan waarvan u een snapshot wilt maken druk op de sneltoetsen Ctrl-Alt-J. Geef de foto een naam. Let wel op waar u deze foto opslaat zodat u hem kan terug vinden.
- jouw opdracht heb ik gedeeltelijk uit kunnen voeren t.w. ctr-alt , j, maar dan.................waar vind ik het beeld dan terug ??
- als ik een printscreen maak zie ik het in paint, even dacht ik dat het daar zou staan, maar helaas.
- overigens lukte het mij in het verre verleden wel op een bepaalde manier. voor de goede orde bericht ik je dat in het manuel op blz 72 gesproken wordt over dè bewuste knop.
Een still maken van één frame uit een clip en deze opslaan:
Ga met de afspeelmarker in de arranger (tijdlijnmodus) op het frame staan waarvan je een still wilt maken. Ga naar Bestand>Film exporteren. Hier kan je in het menu kiezen uit BMP of JPEG. Na die keuze komt er een venster waarin je zelf moet opgeven in welke directory je de afbeelding wilt opslaan.
Aanbeveling: In het menu vind je dikwijls de shortkey's voor de diverse mogelijkheden. Die ga je vanzelf gebruiken als je dit soort handelingen veel toepast. Voor een goed begrip en inzicht is het verstandiger om in het begin eerst via het hoofdmenu kennis te nemen van de diverse opties.
Voormalige gebruiker
schreef op 12.12.2012 om 16:21 uur
rob,
dank voor jouw antwoorden en vraag.
- ik werk in magix vidieo de luxe premium.
- jouw opdracht heb ik gedeeltelijk uit kunnen voeren t.w. ctr-alt , j, maar dan.................waar vind ik het beeld dan terug ??
- als ik een printscreen maak zie ik het in paint, even dacht ik dat het daar zou staan, maar helaas.
- overigens lukte het mij in het verre verleden wel op een bepaalde manier. voor de goede orde bericht ik je dat in het manuel op blz 72 gesproken wordt over dè bewuste knop.
mag ik nog iets van je lezen ??
hartelijke groeten,
willem
Hallo Willem,
Snapshot! Dit wordt gebruikt in Magix om van en Camcorder beeld te kopieeren naar de HD-schijf
uitleg:
Met Snapshot! maakt u een afbeelding van een stilstaand beeld direct uit de previewmonitor. Start daarvoor de camcorder en let op het previewvenster. Wanneer het gewenste beeld verschijnt klikt u op "Snapshot". Of u navigeert met de afstandsbediening naar de gewenste plek op de band en stopt daar in Pauze-modus. (Bij een volledige stop levert de DV-camera geen beeld.) De beelden worden als grafische bestanden in de door u aangegeven resolutie in de opnamemap opgeslagen.
Nu het antwoord waar is het beeld gebleven!!.
Deze wordt opgeslagen op uw harde-schijf als een JPEG-file. Deze kunt u dan inladen in paintprogramma en daar bewerken zoals u gewend bent.
Waar: kijk op de balk die ik rood heb gemaakt. daar staat de directory waar ze worden opgeslagen. ook kan je zelf een map kiezen door op het mapje klikken en de map kiezen die je wenst. Ik heb voor deze optie gekozen omdat dit de makkelijkste manier is en omdat de meeste mensen de foto's uit film als JPEG bestanden willen opslaan.
Klik op onderstaande foto om deze vergroot weer te geven
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van u
Ga met de afspeelmarker in de arranger (tijdlijnmodus) op het frame staan waarvan je een still wilt maken. Ga naar Bestand>Film exporteren. Hier kan je in het menu kiezen uit BMP of JPEG. Na die keuze komt er een venster waarin je zelf moet opgeven in welke directory je de afbeelding wilt opslaan.
Aanbeveling: In het menu vind je dikwijls de shortkey's voor de diverse mogelijkheden. Die ga je vanzelf gebruiken als je dit soort handelingen veel toepast. Voor een goed begrip en inzicht is het verstandiger om in het begin eerst via het hoofdmenu kennis te nemen van de diverse opties.
"vakman" ,
dank voor het antwoord en................aanbeveling.
ik heb het over het klaarblijkelijk over het hoofd gezien, wil je mij s.v.p. kenbaar maken waar ik het in het hoofdmenu kan vinden ?
"vakman" ,
ik heb het over het klaarblijkelijk over het hoofd gezien, wil je mij s.v.p. kenbaar maken waar ik het in het hoofdmenu kan vinden ?
In het hoofdmenu vind je in de diverse submenu's veel opties waarachter een shortkey wordt vermeld. Die kan je gaandeweg aanleren, zodat je steeds sneller kan gaan werken. Een professionele editor gebruikt bijna voor alle handelingen het toetsenbord in een razend tempo. Zijn muis zie je dan nauwelijks bewegen...
"vakman" ,
In het hoofdmenu vind je in de diverse submenu's veel opties waarachter een shortkey wordt vermeld. Die kan je gaandeweg aanleren, zodat je steeds sneller kan gaan werken. Een professionele editor gebruikt bijna voor alle handelingen het toetsenbord in een razend tempo. Zijn muis zie je dan nauwelijks bewegen...
cinecor,
ik kom er steeds dichter bij maar................... de "still" blijft bewegen.
het werken met de toetsen gaat perfect en snel, dank voor die tip.
"vakman" ,
cinecor,
ik kom er steeds dichter bij maar................... de "still" blijft bewegen.
het werken met de toetsen gaat perfect en snel, dank voor die tip.
Je moet natuurlijk wel het opgeslagen bestand (BMP of JPEG) importeren in je project. De videoclip op je track blijft gewoon staan en blijft onaangestast. En geloof me: een BMP of JPEG bestand is een still en daar zit geen beweging in...
Voormalige gebruiker
schreef op 18.12.2012 om 14:20 uur
Hallo Willem,
Een vraagje van mijn kant. Heb je de de foto's, die je uit je film gemaakt heeft, teruggevonden op je harde schijf? Laat mij dat even weten dan zoeken wij samen naar de oplossing.
Gr.
Rob
aanvulling 14:30 uur.
In Video deluxe MX kan je een enkel foto uit uw film maken, door op de tijdlijn op de gewenste plek te gaan staan waarvan je een foto wilt maken (wat je in het preview-venster zie, dat wordt je foto). Druk op de sneltoetsen Ctrl-Alt-J. (je kan/mag hier ook een naam geven). Druk op "Ok".
Klik op de foto om deze te vergroten
In het rood omlijning staat, waar je foto wordt opgeslagen op je harde schijf. Deze foto kan je nu inladen in een fotoprogramma voor bewerking of via de mediapool van Magix op de tijdlijn plaatsen waar jij de foto wilt invoegen.
Een vraagje van mijn kant. Heb je de de foto's, die je uit je film gemaakt heeft, teruggevonden op je harde schijf? Laat mij dat even weten dan zoeken wij samen naar de oplossing.
Gr.
Rob
aanvulling 14:30 uur.
In Video deluxe MX kan je een enkel foto uit uw film maken, door op de tijdlijn op de gewenste plek te gaan staan waarvan je een foto wilt maken (wat je in het preview-venster zie, dat wordt je foto). Druk op de sneltoetsen Ctrl-Alt-J. (je kan/mag hier ook een naam geven). Druk op "Ok".
Klik op de foto om deze te vergroten
In het rood omlijning staat, waar je foto wordt opgeslagen op je harde schijf. Deze foto kan je nu inladen in een fotoprogramma voor bewerking of via de mediapool van Magix op de tijdlijn plaatsen waar jij de foto wilt invoegen.
Nogmaals succes
beste rob,
.........................niet te geloven maar het lukt. waardoor het mij niet lukte is een raadsel. goed lezen zal het zijn. soms wil ik dingen te graag en dan...................moet het te snel.
nou ja ik ben er erg gelukkig mee. zeer veel dank.
en zeker niet te vergeten een ieder die deze amateur geholpen hebben met de ondersteunin(en).