Smartphone films

v.kan schreef op 03.05.2021 om 20:53 uur

Geïmporteerd smartphone films. In videodeluxe naast elkaar gezet met div. overgangen. Daarna geëxporteerd als mp4 en opgeslagen in een map op de pc. Wil ik het afspelen op de smart oled tv van Philips, worden de beelden in breedbeeld vertoond. Ik had het wel in 4:3 geëxporteerd. Heb op de tv geprobeerd de beeldverhouding te veranderen, maar dat lukte mij niet. Wie weet raad hiermee?

Reacties

Bol schreef op 03.05.2021 om 22:51 uur

@v.kan

Hallo Victor,

Zijn uw MP4 filmpjes als 4:3 opgenomen en als 4:3 op de tijdlijn van VDL (16:9) gezet, dan adviseer ik u om de door uw gemaakte project als 16:9 te exporteren. Zo krijgt u dan een 16:9 film met links en rechts een zwarte balk en kunnen dan zonder vervorming afgespeeld worden op uw TV. Uw opgenomen filmpjes 4:3 blijven dan ook 4:3. Zie filmpje.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

v.kan schreef op 04.05.2021 om 11:19 uur

Goedemorgen Rob,

Ik neem aan, dat de verticale filmpjes van de mobiel, 4:3 zijn en ook, die horizontaal waren opgenomen. Tevens waren de verschillende films uit diverse telefoons uitgekomen, dus vanuit androïde en iPhone. Dat kan toch geen kwaad, dacht ik.

Bol schreef op 04.05.2021 om 12:50 uur

@v.kan

Hallo Victor,

Als er met telefoons horizontaal (liggend) gefilmd wordt, dan zal dit waarschijnlijk 16:9 zijn en verticaal (staand) 9:16. Hiervandaan kan ik u niet vertellen, wat het eindresultaat zal zijn, als u de filmfragmenten van diverse telefoons door elkaar op de tijdlijn van VDL zet. Maar voor zover ik het weet, zijn de filmbestanden van Androidstelefoons Mp4 en die van iPhone's MOV. Ik zou zeggen probeer het uit en beoordeel zelf wat het resultaat is. Zo doe ik het zelf ook.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

v.kan schreef op 04.05.2021 om 16:45 uur

Beste Rob,

Het is gelukt, dank zij uw tip. De tv geeft nu normale beelden weer. Het maakt ook niet uit van welk soort mobiels vandaan komt. Het slaat op video's en ook op de foto's. Hartelijk bedankt voor uw tip.

Bol schreef op 04.05.2021 om 17:16 uur

@v.kan

Hallo Victor,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Succes met het samenstellen van uw filmpjes.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-