Slider bar during VST plugin effect preview

Bernie-Borkent schreef op 24.02.2022 om 11:17 uur

Hi, I just bought Sound forge studio 15 and I noticed the fast forward slider (lower left) is disabled during VST effect preview. Older versions of Sound Forge however supported that. Is that coming back or is there a workaround to enable it? When applying an effect one wants to scroll to the place where the effect can be judged for its sound, not wanting to wait half a song for that point...

Laatst gewijzigd door mi-bo op 09.03.2022, 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Reden: op verzoek van vraagsteller Bernie-Borkent Topic gesloten, gezien probleem is opgelost

CatharijneStudio Utrecht

Catharijnesteeg 6

3512JA Utrecht

0682778759

Reacties

mi-bo schreef op 25.02.2022 om 11:37 uur

@Bernie-Borkent

Beste Bernie,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Uw oproep gelezen, zie kleine promo, is dit het probleem.

in de promo werkt het in versie 15 en 16

werkt het bij U niet, een optie opnieuw installeren en registreren

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Bernie-Borkent schreef op 25.02.2022 om 13:50 uur

Dank je Michael, ik ga dit binnenkort doen. Ik neem even aan dat dit dus bij de preview van een VST effect dan dus ook werkt.

Bernie-Borkent schreef op 25.02.2022 om 16:24 uur

Dank je Michael, ik ga dit binnenkort doen. Ik neem even aan dat dit dus bij de preview van een VST effect dan dus ook werkt.

Ik heb een herinstallatie gedaan met de download: soundforgeaudiostudio15_dlm_ap2wd9. Dit was trouwens ook de originele download dus ik weet niet wat je met promo bedoelt, maar die heb ik niet. Maar helaas werkt het niet. Ik zag in jouw filmpje ook alleen de schone audio en niet een VST effect die previewt. Daar ging het namelijk dus over in mijn originele vraag! Zie bovenstaand. Als ik een VST effect preview werkt de scrollbar niet.... In oudere Sound forge versies wel. Dit is heel belangrijk als je bijvoorbeeld compressie wilt beoordelen op luidere en minder luide stukken: men moet dan kunnen scrollen. Ik heb 15 net gekocht. Ik zie dat er nu versie 16 is. Werkt dat daar wel goed?

mi-bo schreef op 25.02.2022 om 17:53 uur

@Bernie-Borkent

Beste Bernie,

mijn schrijven promo zou eigenlijk moeten zijn mijn filmpje met uitleg, sorry voor misverstand.

Hier heb via VST een mp3 drum en Wave piano files op de tijdlijn staan.

en schuif regelaar kan x2 gedaan worden 0.5 en 0.25 achteruit

Dit is zo in versie 15 en 16 werkt precies het zelfde

Vriendelijke groet

Michael

Bernie-Borkent schreef op 25.02.2022 om 18:07 uur

Hi Michael, bedankt voor je snelle reactie: je begrijpt nog steeds niet wat ik bedoel. Als ik een VST effect wil toepassen (bijvoorbeeld Waves L3) wil ik kunnen scrollen door de file terwijl het effect in preview staat... dit werkt NIET. In oudere Soundforge versies WEL. Graag hoor ik wanneer dit hersteld wordt of dat ik de versie 16 daarvoor moet hebben...............?

Bol schreef op 25.02.2022 om 18:23 uur

@Bernie-Borkent

Hallo Bernie,

Zelf heb ik uw programma niet op mijn PC staan en kan u helaas niet verder helpen.

Sound Forge Pro 16 komt pas op 6 maart 2022 uit. U kunt Sound Forge Pro 15 gratis upgrade naar Sound Forge Pro 16.

zie: SOUND FORGE Pro 15: Audio Editing Solution for Professionals (magix.com)

Met vriendelijk groet,

Rob (moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 25.02.2022, 18:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bernie-Borkent schreef op 06.03.2022 om 09:17 uur

Beste Rob, dank je voor je reactie. Ik kan helaas nergens de gratis upgrade naar Sound Forge Audio Studio 16 vinden. Geldt de upgrade alleen voor de PRO versie? Ik heb alles geprobeerd maar de slider bar werkt niet (meer) bij de preview van een effect... Ik baal hier heel erg van omdat ik dan eigenlijk niet met deze versie van Sound forge kan werken (en ik denk heel veel professionele gebruikers met mij)

mi-bo schreef op 06.03.2022 om 12:22 uur

@Bernie-Borkent

Beste Bernie,

Dat U baalt is te begrijpen, daar Bol en U over 2 verschillende programma's schrijven

Sound Forge Audio Studio 16 is al een poosje te koop, en Sound Forge Pro 16 vanaf morgen.

Maar Uw probleem (bijvoorbeeld Waves L3) waar is dit te vinden, en dan preferences hier kan ik nergens Waves L3 vinden

graag wil ik met U mee denken, wat bedoelt U precies met "de slider bar werkt niet " daar op 25-02.2022 om 17.53 uur een antwoord is gegeven

Misschien dat U hiervan een voorbeeld kunt geven , dan is het misschien makkelijker om U een correct antwoord te geven, zodat U ver kunt met Uw hobby

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 06.03.2022 om 13:03 uur

@Bernie-Borkent

Hallo Bernie,

Allereerst mijn excuses voor de ontstane verwarring, die ik bij u te beweeg zou hebben gebracht. Dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik was echter in de veronderstelling, dat u het had over Sound Forge studio 15 en niet over Sound Forge Audio Studio 15.

Bij Video Deluxe programma's heb je de mogelijk als de updateservice datum nog niet is verlopen te upgrade. Hebt u het al geprobeerd via Help / update online te upgrade naar Sound Forge Audio studio 16?

U schrijft op 24-02-2022, dat u Sound Forge studio 15 net had aangeschaft. Als u dit via de Magix Shop hebt gedaan, dan adviseer ik u om eens een mailtje te sturen naar: infoservice@magix.net Leg daar uw probleem voor. Vermeld tevens hierin uw bestelnummer dat eindigend op MXC.

U zou uw vraag (topic) ook op het Engelse forum kunnen plaatsen. Dit doet u zo: Hoe zet ik een anderstalige topic op het forum. bv. in het Engels.

Met vriendelijke groet,

Rob (Moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 06.03.2022, 13:08, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bernie-Borkent schreef op 07.03.2022 om 08:28 uur

Beste Michael,

Het is heel eenvoudig: op het moment dat je een (willekeurig) VST effect wil toepassen, bijvoorbeeld compressie, wil je in de preview kunnen scrollen naar het moment waar bijvoorbeeld de muziek luider wordt, om daar de compressie op aan te passen. Nu is het zo dat vroeger de sliderbar (links onderin het scherm) vooruitspoelen tot het kritieke punt bemogelijkte, nu niet meer. Ik heb alle instellingen gecheckt maar ik kan nergens vinden waar dit "gedisabled" is? Het lijkt er nu op alsof de feature verwijderd is uit de software. In oudere Sound Forge versies (uit de Sony tijd) versie 6-10 was dit wel mogelijk.

Bijgesloten een screenshot ter verduidelijking:

Ik heb Sound Forge Audio Studio 15 op 21 Januari 2022 gekocht. Ik heb toen blijkbaar niet gezien dat er ook een versie 16 was. Is het daarin verholpen? Dan ga ik de upgrade aanschaffen.

ps: het is geen hobby maar werk (catharijnestudio) :-) Ik heb altijd een dedicated twee sporen audio mastering software prettig gevonden naast de multitrack muziek software die ik gebruik, echter oudere versies werken niet meer met W10 waar ik nog niet zo lang geleden noodgedwongen naar overgestapt ben..

M.vr.gr.,

B. F. Borkent

Bernie-Borkent schreef op 07.03.2022 om 08:43 uur

@Bernie-Borkent

Hallo Bernie,

Allereerst mijn excuses voor de ontstane verwarring, die ik bij u te beweeg zou hebben gebracht. Dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik was echter in de veronderstelling, dat u het had over Sound Forge studio 15 en niet over Sound Forge Audio Studio 15.

Bij Video Deluxe programma's heb je de mogelijk als de updateservice datum nog niet is verlopen te upgrade. Hebt u het al geprobeerd via Help / update online te upgrade naar Sound Forge Audio studio 16?

U schrijft op 24-02-2022, dat u Sound Forge studio 15 net had aangeschaft. Als u dit via de Magix Shop hebt gedaan, dan adviseer ik u om eens een mailtje te sturen naar: infoservice@magix.net Leg daar uw probleem voor. Vermeld tevens hierin uw bestelnummer dat eindigend op MXC.

U zou uw vraag (topic) ook op het Engelse forum kunnen plaatsen. Dit doet u zo: Hoe zet ik een anderstalige topic op het forum. bv. in het Engels.

Met vriendelijke groet,

Rob (Moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Beste Rob,

Ik heb via help>check for updates> gekeken of ik kon upgraden naar sound forge audio studio 16. Er zijn helaas geen updates mogelijk. Ik heb het programma aangeschaft op 21 Januari 2022. Het programma werkt prima, op de vraag die ik stel (VST preview slider bar disfunctional) na. Is dit bij een upgrade naar versie 16 dan wel opgelost? Dan ga ik de update naar versie 16 aanschaffen.

M.vr.gr,

B Borkent

Bol schreef op 07.03.2022 om 13:24 uur

@Bernie-Borkent

Hallo Bernie,

Ik heb de trailversie Sound Forge Audio studio 16 gedownload en geïnstalleerd. In deze versie werkt de schuifregelaar zowel met de muisaanwijzer als met de pijltjestoetsen (◄►) van mijn toetsenbord. Alleen als u de pijltjestoets gebruikt, dan ziet u de schuifregelaar niet bewegen wel de afspeelmarker.

Hebt u het programma al eens gereset?

Met vriendelijke groet,

Rob

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 07.03.2022, 14:21, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 07.03.2022 om 13:45 uur

@Bernie-Borkent

Hallo Bernie,

Het kan zijn u videokaartdrivers niet meer up-to-date. Als u een Nvidiakaart hebt, ga dan naar: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/drivers/ en anders naar de site van de fabrikant van uw videokaart.

Hebt u ook de laatste versies voor Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022 op uw PC / Laptop geïnstalleerd staan?

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.03.2022, 13:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.03.2022 om 14:30 uur

@Bernie-Borkent

Beste Bernie.

Na wat experimenteren met SFSA 15.

Tot ontdekking gekomen in SFSA 15, als er een VST effect is geactiveerd dat de slidesbar niet werkt, wel als het gedeelte waar VST moet worden toegepast de slidesbar wel werkt in het stukje project wat is geactiveerd.

Zoals al op .25.02.2022 om 11..37 uur heb laten zien.

Vriendelijjke groet.

Michael

Bol schreef op 07.03.2022 om 14:43 uur

@Bernie-Borkent

Hallo Bernie,

Ik heb verschillende VST effecten toegepast, die er standaard meegeleverd wordt. De schuifregelaar bleef bij mij gewoon werken.

Als al mijn eerder gegeven adviezen uw probleem niet oplost, neem dan een contact op Magix Support. Want op dit forum helpen forumleden elkander, maar staat geheel los van Magix Support. Zie onze: Communityregels.

Met vriendelijke groet,

Rob (moderator)

PS. u kunt zelf ook de trailversie Sound Forge Audio studio 16 downloaden en installeren en 30dagen uitproberen

Laatst gewijzigd door Bol op 07.03.2022, 14:47, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.03.2022 om 15:11 uur

@Bernie-Borkent

Beste Bernie.

Als ik het verhaal goed heb gelezen wat hierboven omschreven staat , zou het probleem zijn opgelost in MFSA 16.

Wens U heel veel succes.

Vriendelijke groet

Michael

Bernie-Borkent schreef op 08.03.2022 om 15:21 uur

De installatie van Visual C++ 2015-2022 heeft geen enkele invloed gehad. De slider bar werkt nog altijd NIET bij de preview van VST effects. Ik zal mij tot de Magix helpdesk wenden!

Bernie-Borkent schreef op 08.03.2022 om 15:27 uur

@Bernie-Borkent

Beste Bernie.

Na wat experimenteren met SFSA 15.

Tot ontdekking gekomen in SFSA 15, als er een VST effect is geactiveerd dat de slidesbar niet werkt, wel als het gedeelte waar VST moet worden toegepast de slidesbar wel werkt in het stukje project wat is geactiveerd.

Zoals al op .25.02.2022 om 11..37 uur heb laten zien.

Vriendelijjke groet.

Michael

Beste Michael, maar helaas werkt het toch niet. Het venster om het VST effect gaat wel "knipperen" maar het gebruik van de slider bar gaat niet; ook als een deel van de audio geselecteerd (of de gehele audio file -whatever) is en het effect daarop wordt toegepast.

ik ga mijn vraag uitzetten bij Magix

Bol schreef op 08.03.2022 om 16:16 uur

@Bernie-Borkent,

Hallo Bernie,

Gisteravond heb ik Sound Forge Audio studio 16 nogmaals geïnstalleerd en hebt uw probleem nu ook weer niet kunnen reproduceren. U doet er goed aan om uw probleem voor te leggen aan Magix Support. Laat het forum weten wat Magix Support als advies hebt gegeven.

Met vriendelijke groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.03.2022 om 19:23 uur

@Bernie-Borkent

Hallo Bernie,

‎...Ik heb gemerkt dat de schuifregelaar voor snel vooruit (linksonder) is uitgeschakeld tijdens het VST-effect‎....

Sound Forge Audio studio 16 (trail) opnieuw geïnstalleerd en kwam dit tegen in de handleiding. Misschien hebt u er wat aan.

Met vriendelijk groet,

Rob

PS. Uw Scrubbing probleem heb ik nu ook weer niet kunnen reproduceren.

PC -1-

PC -2-

Bernie-Borkent schreef op 09.03.2022 om 15:00 uur

Nou dit topic kan gesloten worden dankzij de Magix helpdesk. Ze schrijven letterlijk dat dit een groot probleem is in Sound Forge Audio Studio 15 en dat dit in SFAS16 opgelost is. Omdat ik SFAS15 nog maar kort geleden gekocht heb kreeg ik de upgrade naar 16 om deze reden cadeau! De issue wordt dus niet meer opgelost in SFAS 15. Het werkt in 16 nu wel gewoon. Aan alle toekomstige lezers dus de tip: ga niet nodeloos rommelen met Visual C++ installaties oid waardoor de PC onstabiel kan gaan draaien (zoals bij mij gebeurde) maar upgrade gewoon naar Sound Forge Audio Studio 16 als de slider bar niet werkt bij de VST effect preview.

Bol schreef op 09.03.2022 om 15:19 uur

@Bernie-Borkent

Hallo Bernie,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat uw probleem is opgelost door bemiddeling van Magix Support.

Wat betreft uw opmerking: "ga niet nodeloos rommelen met Visual C++ installaties", daar ben ik het mee eens, alleen als er probleem zijn met bepaalde programma's dan kan het zijn dat u zoals Magix Support zelf ook adviseer Visual C++ te updaten. Zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/vermiste-bestandswaarschuwing-msvcrxxx-dll-mfcxxx-dll-of-dsp-dll--8/

Waarom uw PC onstabiel is gaan draaien, daar heb ik het antwoord ook niet op. Ik zou dan achter uw PC moet zitten om te zien wat er bij u precies is fout gegaan.

Met vriendelijk groet,

Rob (Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.03.2022, 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.03.2022 om 15:21 uur

@Bernie-Borkent

Beste Bernie.

Dit is een positief bericht dat U van MAGIX Support uit Coulance MSFAS 16 heeft toegestuurd gekregen, en dat het mooie programma nu wel goed werkt.

Veel plezier met Uw hobby, muziek bewerken

Vriendelijke groet

Michael

mi-bo schreef op 09.03.2022 om 15:34 uur

@Bernie-Borkent

Beste Bernie,

Daar alle belangstellende op Uw vragen hebben gereageerd,

zal ik als Moderator op Uw Verzoek de Topic sluiten

Vriendelijke groet

Michael