Reacties

mi-bo schreef op 02.02.2019 om 11:14 uur

@roger-vandenabeele

Beste Roger,

Welkom op het MAGIX.INFO.Forum.

Als U via verkenner op AVCHD klikt komt U in een menuscherm voor Image.

Maar wat wilt U eigenlijk gaan doen.

Mvg

Michael

roger-vandenabeele schreef op 02.02.2019 om 15:13 uur

Hello, bedankt voor de snelle reactie. Ik wil het volgende doen: een slideshow maken in AVCHD, die zijn meestal 5 tot 7gb groot en opslaan op een sd kaart zodat ik die kan afspelen op onze TV. Ik heb een ouder programma met minder mogelijkheden (slide show Aqua soft) waarbij dat perfect lukt, om het wat boeiender te maken ben ik overgeschakeld op Photostory.

Als ik Photostory open zie ik nergens 'verkenner' staan.

Groeten, Roger

mi-bo schreef op 02.02.2019 om 15:43 uur

@roger-vandenabeele

Beste Roger,

Dank voor Uw feedback.

Wat U kunt doen, maak een slideshow dan ga naar bestand exporteren,( Alt + K) Mpeg 4 gaat een scherm open hier geeft U aan de Sd kaart of USB stick hier wordt het opgezet en U kunt het afspelen op de TV.

Verkenner staat op de onderste balk naast starten Icoon.( mijn gedachten was dat U dat bedoelde )

Mvg

Michael

roger-vandenabeele schreef op 02.02.2019 om 16:24 uur

Mij nog een keer, voor het exporteren doe ik zoals je omschrijft hierboven en dat lukt in die mate dat de productie perfect is tot 4. ..gb en de rest niet meer weggeschreven wordt. Onderaan de tijdlijn staat altijd 'AVCHD disc 4.7GB' en iets verderop staat in het rood 5.5GB. Het is die instelling dat ik niet kan vervangen voor een grotere opslag op mijn SD of stick. Alles wat ik zie is voor schijven DVD en Blu ray.

Groeten

Roger

Bol schreef op 02.02.2019 om 16:33 uur

Hallo Roger,

Als je een slideshow > 4GB op een SD kaartje of op een USB stick wilt kopiëren of wegschrijven, dan moet deze als NTFS geformatteerd zijn. Bij een SD kaart of USB stick als Fat32 geformatteerd, loop je tegen een limit van 4GB aan. Zie: https://kb-nl.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/10972/~/het-verschil-tussen-fat-en-ntfs

Let op!! kijk even in de handleiding van je TV of deze ook NTFS geformatteerde SD kaart of USB sticks aankan.

Wanneer je een slideshow als AVCHD wilt wegschreven, dan doe je het zo:

1. ga naar bestand / exporteren / video als mpeg4 (sneltoets Alt+K
  2. zet een vinkje bij "Alle weergeven" en maak een je keuze
  3. Zet een vinkje bij "Effecten op GPU berekenen"; hierdoor wordt de export versneld
  4. als je een naam / map hebt opgeven, druk dan op OK

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.02.2019, 16:53, in totaal 5 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-