slechte weergave van goede Hi8 tapes op PC en daardoor slechte kwaliteit digitale versie

Freek schreef op 23.01.2014 om 09:52 uur

ik heb gisteren "red uw video's 7.0"  aangeschaft en enthousiast aan de gang gegaan. Installatie allemaal geen probleem. Echter, de weergave van mijn Hi8 beelden vertonen veel storingen op mijn PC (recente laptop, windows 7) en dus is de digitale versie niet best (zeg maar: erg slecht). Dit is niet het geval als ik het direct op onze TV afspeel. Het gaat vooral om springende horizontale lijnen/ruis en zeer sterke vervormingen aan de randen. Tijdens een  90 min capture blijft het de hele tijd een probleem.  Wat is hiervoor de oplossing?

Groet, Freek

 

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 25.01.2014 om 10:31 uur

Hallo Freek,

Ik heb zelf dat programma niet maar wel Video de luxe 2014.

Daar wordt mijn videocamera (sony mini DV ) goed weergegeven.

Wellicht staat de instelling bij jou interlace wel goed bij analoge beelden is het 

Top field first" (bovenste halve beeld = oneven regelnummer = "odd" in

en bij digitale beelden zoals van een miniDV camera is het

Bottom field first gebruikt.

Als je een HI8 wilt opnemen stuur dan b.v. dit signaal Super VHS & AUDIO naar een miniDV camera ingang en sluit de miniDV met een digitale kabel aan op je PC en  je kunt het zo importeren.

Kees

Kees-Haremaker schreef op 25.01.2014 om 10:55 uur

Hallo Freek,

Nog even een aanvulling en verduidelijking.

Als je een MiniDV camera hebt die kan je via een zgn. Ilink aansluiting.

De camera heeft wellicht een speciale digitale uitgang.

Schakel de camera op weergave zorg er voor dat met het menu van de camera bij weergave de aansluitingen S-VHS (ronde connector en de audio R/L rood en wit ) als ingang geschakeld staan sluit daar de uitgangs signalen van je HI8 player op aan en sluit de digitale uitgang op je pc of laptop aan.
De video kaart in je pc of laptop moet natuurlijk wel een speciale digitale ingang hebben.
in een pc kan je een speciale kaart daarvoor aanbrengen
De instellingen in je video programma wel de interlace goed instellen maar dat is dan meestal wel goed.

Ik gebruik zelf Windows 7 en Video de Luxe 2014

gr Kees

Freek schreef op 29.01.2014 om 17:11 uur

Beste Kees,

bedankt voor je reactie. Ik heb een jvc hi8 camera (van 1994). Ik geloof niet dat ik de mogelijkheid heb die jij beschrijft. Als ik het goed begrijp omzeil je het gebruik van de grabber? Met andere woorden: daar zit waarschijnlijk het probleem. Ik heb het programma ook op een andere computer gezet en daar werd het in ieder geval niet beter van. Misschien de grabber maar gewoon omruilen?

Met vriendelijke groet,

Freek