Slechte opnamekwaliteit in Red Video

schol schreef op 01.07.2013 om 22:48 uur

Een Sony Video8 camera geeft prachtig beeld bij afspelen op TV maar het beeld via de beeldgrabber van Magix is onrustig, met horizontale flikkeringen. Het video beeld van de camera is wel goed. Beeldkwaliteit is ook slecht bij net opgenomen en afgespeelde video content. Hoe los ik zoiets op.

PC USB 2 of 3, Windows 8, I7 processor, 6 Gb geheugen.

Reacties

mi-bo schreef op 02.07.2013 om 11:33 uur

Beste,
als U de laatste nieuwe versie heeft van RUV 6.0 dit is een product wat perfect met Windows8 werkt.
De opsomming die U hier boven omschrijft betekend dat U vermoedelijk een oudere versie gebruikt, die niet geschikt is voor Windows8,
succes.

schol schreef op 04.07.2013 om 23:41 uur

De fout zat hem in de grabber van Magix. Na eerst een andere Magics grabber te hebben geprobeerd -zelfde slechte beeld- heb ik een andere gekocht van het merk König Electronic. Magix herkent die grabber en daarmee is het opgenomen beeld perfect.

edwindhondt029 schreef op 17.11.2013 om 13:08 uur

Een ontevreden klant :-( Dit probleem doet zich ook bij mij voor met Red Uw Video Versie 7.0 op Windows 7 64bit, 8GB RAM, i7 2600K 3.4Ghz

Kwaliteit van het beeld op HI8 cameraschermpje is perfect, maar kwaliteit beeld in Magix is barslecht: veel horizontale lijnen, soms schokkerig beeld, bovenaan vervormd beeld, zwarte banden, ... waardoor het programma in feite nutteloos word en 65EUR weggegooid geld is.

Ik zou zeggen aan alle gebruikers ... steek er je geld niet in. Aan Magix ... kom met een deftige oplossing op de proppen.

Tenzij ik natuurlijk iets fout doe ... dan had ik graag van iemand en/of van Magix gehoord hoe ik dan wel de beelden bruikbaar en dus kwalitatief overgezet krijg. 

Kan ik dit bijvoorbeeld oplossen door ipv de USB-omzetter oplossing te gebruiken, met een videokaart met composite/s-video aansluitingen te werken ? Ben ik dan verlost van de beschreven problemen ?

Mvg,

Edwin