Sjablonen weggelaten in versie 12..?

janheijnis schreef op 18.06.2020 om 00:54 uur

Joh. Een heleboel extra's zijn niet aan te vinken; zou met het programma al mee geïnstalleerd zijn..

Maar waarom mis ik dan een en ander..? Sjablonen? Film -en montagesjablonen? Nog meer missing..?

Reacties

mi-bo schreef op 18.06.2020 om 07:38 uur

@janheijnis

Beste Jan.

Alleen Designelemeneten & 2 moet geïnstalleerd (met X)worden de rest blijft het zelfde .

Daar staat de datum van activeren MAGIX video Pro X 12 achter.

M.vr.Gr

Michael

janheijnis schreef op 18.06.2020 om 08:23 uur

Dat klopt. Is gebeurt. Wat niet aangevinkt kon worden stond/staat nog geïnstalleerd/is bijgewerkt.

Toch mis ik (persoonlijk) en voor wat ik nu zie, de film -en montagesjablonen van voorheen. Ben ik de enige?

Via de Store zijn ze deze wel aan te schaffen..?

mi-bo schreef op 18.06.2020 om 09:37 uur

@janheijnis

Beste Jan,

U bent niet de enige,

het product MAGIX video Pro X 12 ziet er overzichtelijker( professioneler ) uit, weg gelaten alles wat niet nodig is ( dit is vanuit Duitsland via oproepen beslist ) en kan nu via store aangekocht worden .

er is een tegoed van ????? die U zelf kunt gebruiken om Sjablonen te kopen

bij mij staan deze er standaard in. in het verleden gekocht,

dit is nu o.a te koop

Wat is Uw vraag op deze PNG,

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 18.06.2020 om 10:00 uur

Hallo Jan,

Ik ben nog voor u op onderzoek uit.

Persoonlijk, begrijp ik niet wat Mi-Bo met: "het product MAGIX video Pro X 12 ziet er overzichtelijker( professioneler ) uit, weg gelaten alles wat niet nodig is ( dit is vanuit Duitsland via oproepen beslist ) en kan nu via store aangekocht worden". Ik ga dit maar voorleggen aan Magix Duitsland.

Bij mij zijn de sjablonen, Film -en montagesjablonen etc.. aanwezig naar het updaten van Pro X11 naar Pro X12.

Ik kan, net als u, ook geen vinkjes meer zetten, dit is wel mogelijk in Pro X11.

Wat mij opvalt is, dat installatiedatum steeds voor Pro X12 wordt aangepast, nadat je Pro X12 hebt opgestart. Ik heb het vermoeden, dat in Pro X12 deze steeds via een database wordt gecontroleerd. Zeker weten doe ik dat niet. Ik heb Pro X12 geïnstalleerd op 10-06-2020, maar nu staat nu 18-06-2020

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.06.2020, 10:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 18.06.2020 om 10:30 uur

Op m'n desktop pc (Pro X versie 11 gelukkig nog) heb ik de film -en montagesjablonen nog wel; voorlopig deze versie dan maar niet overschrijven zolang er - mogelijk? - issues met versie 12 zijn..

Wat ik hiermee bedoel, Michael: alles staat netjes geïnstalleerd, ook alle extra's maar ik mis onderdelen in Pro X 12 op m'n laptop, iig sjablonen. Ik mis ze ook na scannen, opnieuw opstarten etc etc

Laatst gewijzigd door janheijnis op 18.06.2020, 10:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

mi-bo schreef op 18.06.2020 om 10:53 uur

@janheijnis

Beste Jan,

Jammer te lezen dat Bol ( Forum Moderator ) U een verkeerd antwoord geeft , en reageert met vette letters op een goed bedoelde uitleg.( maar het is niet anders).

Uw vraag gaat over film-montage sjablonen en Bol laat intro/ outtro animaties zien.

Zelf heb ik ook op mijn locatie Laptop MAGIX video Pro X 11 staan en laat dit ook even zo.

Aangekochte producten kunt u wel gewoon op Uw laptop installeren, te downloaden via

https://www.producerplanet.com/us/account/purchases/

Alles wat in het verleden/ heden is aangekocht kunt U hier terug vinden,

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 18.06.2020 om 11:03 uur

Hallo Jan,

Ik zie wat u bedoeld.

Film- & montagesjabonen zijn aanwezig in Pro X11

Film- & montagesjabonen zijn niet meer aanwezig in Pro X12

Ik vermoed, dat dit een BUG is

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.06.2020 om 11:15 uur

Hallo Jan,

Vroeger waren de extra inhoud zichtbaar bij: Een programma verwijderen of wijzigen.

voorbeeld Pro X7

Tegenwoordig worden deze niet meer apart vermeld bij: Een programma verwijderen of wijzigen.

Zelf heb ik hier geen verklaring voor, maar als Pro X verwijderd wordt, dan zie je wel dat de extra inhoud verwijderd wordt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.06.2020, 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 18.06.2020 om 14:11 uur

Hallo Jan,

Ben nu bezig met Pro X12 in zijn geheel te deinstalleren, incl. de Magix download map. Bij het deinstalleren van Pro X12 zag ik ook hoe de extra inhoud kan worden verwijderd.

Ben nu bezig met het opnieuw installeren van Pro X12 incl. de sjablonen en effecten.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 18.06.2020 om 14:40 uur

Hoi Michael, begrijp ik goed - uit je schrijven hierboven - dat je kennis zover reikt dat alle montage -en filmsjablonen uit voorgaande versies bewust door Magix zijn verwijderd, op de 3 door jezelf aangekochte en getoonde na..?

Nu was ik verre van afhankelijk van de sjablonen, maar ik vond ze wel geinig voor een snel, kort fillempie hier en daar :-) Desalnietteplus, het is nu niet de bedoeling dat content waar éérder voor betaald is, na wel of niet eenzijdig overleg, later verwijderd gaat worden natuurlijk..

Laatst gewijzigd door janheijnis op 18.06.2020, 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

Bol schreef op 18.06.2020 om 15:55 uur

Hallo Jan,

Zojuist heb ik Pro X12 opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd.

Dit was de route van installatie:

1. alle programma's van de Magix site gedownload
  2. Daarna laten installeren; incl. Filmsjablonen (Video Deluxe)
  3. Na het opstarten van Pro X12 krijg ik steeds de vraag om de complete programma-inhoud te downloaden, terwijl dit reeds is gedaan. Waarschijnlijk ook een BUG. Bij het zetten van een vinkje bij: "Deze melding niet meer weergeven" bleef het weg.
  4. het volgende staat nu in de Magix Downloadmap
  5. Maar helaas worden nu ook niet de Film-& montagesjablonen weergegeven. Dus dit is volgens mij een BUG. Ik heb dit reeds via een ticket gemeld bij Magix Support. Als ik een antwoord heb gekregen, zal ik dat hier melden.

Conclusie: herinstallatie lost het probleem niet op!!

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 18.06.2020 om 18:03 uur

Dat is een hoop werk wat tot niets geleid heeft, Rob, behalve duidelijkheid. Ik ga ook een ticket indienen, hopelijk is er dan vlotter duidelijkheid en ga proberen de extra's via versie 11 onder versie 12 zichtbaar te krijgen. Wellicht werkt die omweg.

Bol schreef op 18.06.2020 om 22:10 uur

Hallo Jan,

De snelheid van het deinstalleren en het opnieuw installeren van Pro X12 viel mij reuze mee. Hiermee heb ik uiteindelijk wel duidelijkheid weten te verschaffen, dat het hier om één bug gaat. Zojuist heb ik nog een andere bug ontdekt. Namelijk, dat de Timecode niet geselecteerd kan worden.

Persoonlijk, vind ik het is juist goed, hoe meer gebruikers een ticket aanmaken, die over dezelfde bug gaat, des te sneller zal Magix Support geneigd zijn, deze sneller door te sturen naar de ontwikkelingsafdeling (programmeurs). Ben benieuwd hoe snel er een patch wordt uitgebracht.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 18.06.2020 om 22:44 uur

Ik heb Magix daarstraks inmiddels ook aangeschreven, Rob. We wachten af! Tot die tijd wordt versie 11 op de vaste pc niet overschreven :-)

Bol schreef op 18.06.2020 om 22:50 uur

Hallo Jan,

Ik heb een alternatief gevonden. Zie afbeeldingen

Misschien moet je bij de eerste keer op F9 drukken om via vensterordering het venster op de juiste plaats te zetten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.06.2020, 22:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 19.06.2020 om 02:02 uur

Interessante tip om te weten! Content staat dus compleet geïnstalleerd. Toch wacht ik de bugfixes af. Overigens, de meegeleverde extra's met versie 12; óók weer voor slechts één apparaat. :-(

janheijnis schreef op 19.06.2020 om 02:05 uur

<<Na het opstarten van Pro X12 krijg ik steeds de vraag om de complete programma-inhoud te downloaden, terwijl dit reeds is gedaan.>> dit ben ik niet tegengekomen..

mi-bo schreef op 19.06.2020 om 08:38 uur

@janheijnis

Beste Jan,

bij installeren van MAGIX video Pro X 12 op een 2e machine onder de zelfde email adres,staat onder effecten, extra effecten de zelfde programma's als op Uw eerste machine en kunnen gewoon geactiveerd worden.

M.vr.gr

Michael

wijziging aangebracht i.v.m. tik fout

Bol schreef op 19.06.2020 om 08:49 uur

Interessante tip om te weten! Content staat dus compleet geïnstalleerd. Toch wacht ik de bugfixes af. Overigens, de meegeleverde extra's met versie 12; óók weer voor slechts één apparaat. :-(

Hallo Jan, inderdaad, de contenten staan geheel compleet geïnstalleerd. Ook ik zie met belangstelling uit naar eerst volgende patch, waarmee deze bugs worden gerepareerd. Groet Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.06.2020 om 08:53 uur

<<Na het opstarten van Pro X12 krijg ik steeds de vraag om de complete programma-inhoud te downloaden, terwijl dit reeds is gedaan.>> dit ben ik niet tegengekomen..

Dit had ik ook niet, nadat ik geüdatet had van Pro X11 naar Pro X12. Dit probleempje deed zich pas voor na het opnieuw installeren. Maar goed, met een vinkje zetten is dit snel opgelost.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 19.06.2020 om 09:41 uur

@janheijnis

Beste Jan,

bij installeren van MAGIX video Pro X 12 op een 2e machine onder de zelfde email adres,staat onder effecten, extra effecten de zelfde programma's als op Uw eerste machine en kunnen gewoon geactiveerd worden.

M.vr.gr

Michael

wijziging aangebracht i.v.m. tik fout

Dat is - naar mijn mening - deels waar, Michael. Enkele Newblue/Hitfilm pakketjes die de laatste 2/3 jaar gratis zijn meegeleverd met upgrades/verlenging zijn slechts op één machine te activeren. Ik was niet helemaal objectief, maar Filters 5 Ultimate/Mercalli 5 zijn niet op 2e apparaat te activeren onder versie 11, ik verwacht ook niet onder versie 12 wanneer het zover is, iig niet Filters 5 Ultimate.

mi-bo schreef op 19.06.2020 om 09:46 uur

@janheijnis.

Beste Jan

Mijn uitleg gaat over MAGIX video Pro X 12.

M.vr.gr.

Michael

mi-bo schreef op 19.06.2020 om 10:05 uur

@janheijnis

Beste Jan.

Jammer dat U mijn gegeven antwoord om 08.38 uur niet serieus neemt.

De Topic door U geopend gaat over MAGIX video Pro X 12 en daar zijn mijn gegeven antwoorden opgebaseerd.

Sc6

M.vr.gr

Michael

janheijnis schreef op 26.06.2020 om 10:10 uur

Voor de eventuele volgers inzake deze bug: