Sjablonen import/uitpakken veroorzaakt fout

Frank-Groen schreef op 13.11.2020 om 11:32 uur

Bij import van sjablonen, werkt de preview functie. Bij de import van een sjabloon om deze te gebruiken komt de melding: project uitpakken en wordt het programma afgesloten en weer opnieuw opgestart. Dan komt een foutmelding scherm in beeld waarvan eerst alleen maar kaders te zien zijn, pas na een lange tijd (1 a 2 minuten wachten) verschijnt de tekst in het venster en kan je de foutmelding eventueel verzenden of lezen/opslaan. maar de sjablonen zijn dus niet te gebruiken. Wie heeft er een oplossing voor dit probleem.

Reacties

mi-bo schreef op 13.11.2020 om 11:48 uur

@Frank-Groen

Beste Frank,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Om een goed en correct antwoord te kunnen verwachten van MAGIX lezers of gebruikers,

Over welke versie van MAGIX video Deluxe schrijft U.

Over welke sjabloon schrijft U, is het ook bij meerdere sjablonen.

is dit de bedoeling

Is het product wel volledig geinstalleerd ??

Sc6

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

Wijzing aangebracht i.v.m. meer info ( PNG )

Frank-Groen schreef op 16.11.2020 om 16:45 uur

Hallo Michael.

ik gebruik Video de Luxe Premium 2021, versie nummer 20.0.1.73

geïnstalleerd via de download van: Videodeluxepremium2020_dlm.exe

bestandversie 1.3.46.38 van 8 juli 2020.

Titelsjablonen worden geopend en geïmporteerd naar de tijdbalk.

Als ik dat een paar keer achter elkaar doe doe, staat het programma vast en kan ik er niets meer mee doen.

Bij Film - & montage sjablonen komt na het klikken op het import pijltje, een venstertje in beeld met:

Opslag wordt uitgevoerd en het programma wordt afgesloten.

De screenshot in jouw antwoord is idd de bedoeling.

Volgens mij is het programma/product volledig geïnstalleerd alhoewel ik er steeds meer aan begin te twijfelen of dat idd het geval dan wel correct gegaan is.

Het programma is wel geactiveerd bij Magix.

Het programma staat geïnstalleerd op de C: schijf

onder Program Files/Magix/Video de Luxe Premium/2021 en dan het exe file.

Het systeem waar ik mee werk is van juni dit jaar

AMD Ryzen 7 3700 8core

32 GB RAM

NVidea Geforce RTX 2080super

WIN10 Pro (64bits)

De C: schijf is een SSD van Samsung van 950gb

ik hoop dat je hieraan voldoende gegevens hebt voor een antwoord/oplossing van het probleem.

groet,

Frank Groen

Bol schreef op 16.11.2020 om 16:59 uur

@Frank-Groen

Hallo Frank,

Hebt u al eens geprobeerd om VDL2021 terug te zetten op de standaardwaarde? Zo niet ga dan naar: bestand / instellingen / programma instellingen......

Succes,

Rob (moderator / forumlid)

Laatst gewijzigd door Bol op 16.11.2020, 16:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 16.11.2020 om 17:21 uur

@Frank-Groen

Beste Frank.

Dank voor de uitgebreide Feedback.

Bol heeft U al een advies gegeven, misschien is dit een oplossing, anders vernemen we het wel van U.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 16.11.2020 om 17:48 uur

@Frank-Groen

Hallo Frank,

Als met mijn eerder gegeven antwoord uw probleem niet is opgelost, dan kunt nog eens het volgende proberen:

• De lokale store-inhoud wissen. Als u dit doet, wordt de store-inhoud gewist en daarna weer opnieuw ingelezen.

of

• Het kan ook zijn, dat het Videodeluxe.ini bestand corrupt is geraakt. Wanneer u dit INI-bestand verwijderd, wordt VDL 2021 ook wederom gereset naar de standaard programma-instellingen incl. al uw persoonlijke instellingen. Dit bestand wordt weer automatisch aangemaakt bij het opnieuw opstarten van VDL 2021

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.11.2020, 17:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 16.11.2020 om 23:56 uur

Beste Frank,

Na Uw uitgebreide Feedback aan mij om 16.45 uur,

heb ik een promo gemaakt hoe het moet werken,het moeten wel allemaal kleine stukjes film zijn.

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7509418/

hij is niet helemaal af maar dat maakt niet uit, er is een begin en een einde gemaakt.

na dat de sjabloon was ingevuld ben ik naar bestand gegaan, exporteren, mp4 opgeslagen in een daarvoor aangemaakte map, en kan daarna als promo filmpje gebruikt worden voor de hoofdfilm,

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 17.11.2020 om 00:15 uur

@Frank-Groen

Hallo Frank,

Ik heb het demofilmpje ook bekeken, maar dat geeft volgens mij geen antwoord op uw probleem. U omschrijft u probleem als volgt:

• Titelsjablonen worden geopend en geïmporteerd naar de tijdbalk.
  • Als ik dat een paar keer achter elkaar doe doe, staat het programma vast en kan ik er niets meer mee doen.
  • Bij Film - & montage sjablonen komt na het klikken op het import pijltje, een venstertje in beeld met: Opslag wordt uitgevoerd en het programma wordt afgesloten.

Waardoor het programma wordt afgesloten, daar heb ik u een antwoord op willen geven.

Ik wens u heel veel succes met zoeken naar de juiste oplossing voor uw probleem.

Groet, Rob​​​​

Laatst gewijzigd door Bol op 17.11.2020, 00:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.11.2020 om 12:07 uur

@Frank-Groen

Beste Frank.

Als U naar mijn promo kijkt ziet U ook welke extensie er is gebruikt,en het probleem is opgelost.

Gebruikt U een andere extensie loopt U tegen het probleem aan wat U 16.11.2020 om 16.45 uur heeft omschreven

De bedoeling van filmsjablonen is om een korte intro te maken waar de film overgaat die bij het opstarten eerst te zien is.

Komt U er niet uit, mailen is altijd mogelijk mi-bo@magix.info

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator.

Bol schreef op 17.11.2020 om 12:40 uur

Hallo Frank,

U schrijft: "Bij import van sjablonen, werkt de preview functie. Bij de import van een sjabloon om deze te gebruiken komt de melding: project uitpakken en wordt het programma afgesloten en weer opnieuw opgestart."

Voor zover ik het nu kan beoordelen, raakt u al in problemen, voordat u ook maar een filmfragment met welke extensie dan ook wilt gaan gebruiken. Als dat zo is, dan zit u probleem zondermeer in de filmsjablonen.

Groet, Rob

PS: Dit is het forum voor en door Magix gebruikers, dat geheel losstaat van Magix Support. Als u er echt niet uitkomt, adviseer ik u om contact op te nemen met Magix Support. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Laatst gewijzigd door Bol op 17.11.2020, 12:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.11.2020 om 12:56 uur

@Frank-Groen

Beste Frank.

U heeft van mij een correct antwoord en aanbod gekregen doe hier Uw voordeel mee .

Sc6

M.vr.gr

Michael

Frank-Groen schreef op 18.11.2020 om 16:21 uur

Heren,

bedankt voor de antwoorden en uw reacties.

@mi-bo het probleem ontstaat al voordat ik dus het desbetreffende sjabloon kan gebruiken in de tijdlijn.

Ik ga bij magix opzoek naar technische support.

M.i. is het Magix VDL premium 2021 voor gedeelten (sjablonen) corrupt of niet volledig geïnstalleerd,

ik denk dat ik het programma de-ïnstalleer en daarna met de voor dit moment meest recente .exe versie opnieuw installeer.

mi-bo schreef op 18.11.2020 om 16:33 uur

@Frank-Groen

Beste Frank.

Dank voor Uw Feedback.

Als U mp4 bestanden gebruikt is het probleem opgelost

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator.

Wijziging aangebracht i.v.m met betere informatie

Bol schreef op 18.11.2020 om 17:23 uur

Hallo Frank,

Het opnieuw installeren lijkt mij een juiste beslissing. Zie deze link van Magix Support hoe u het best opnieuw kan installeren. https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren-standaard-plus-premium--667/

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 19.11.2020 om 12:45 uur

Beste Frank, ik vermoed toch dat uw probleem ligt in feit dat wellicht het item ( effecten en slablonen) niet correct is geïnstalleerd in VDL. Bij de laatste update zijn het verschillende installaties. Kijk in configuratie scherm bij programma's en onderdelen, dan zie je VDL premium de luxe en daar onder VDL premium de luxe (effecten en sjablonen). Verwijder deze en installeer opnieuw. Hopelijk werkt het dan weer.

Succes Cees

Bol schreef op 19.11.2020 om 22:29 uur

Hallo Frank,

Ik heb het antwoord van @Bise (Cees) eens goed doorgelezen en tot mij laten doordringen. Het zou best mogelijk kunnen zijn, dat bij één herinstallatie van VDL 2021 de effecten en sjablonen niet worden verwijderd, met als gevolgd, dat u met uw probleem blijft zitten. Daarom zou ik u, net als Cees, adviseren om de effecten en sjablonen eerst totaal te verwijderen en deze dan via Hulp / Extra inhoud installeren opnieuw te installeren. U kunt altijd nog een herinstallatie uitvoeren.

Succes, Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 20.11.2020 om 13:54 uur

@Frank-Groen

Beste Frank,

Hier kunt U zien wat het probleem is en geen installatie fout van het MAGIX product .

Deze uitleg zal ik na een reactie van U weer uit mijn album verwijderen.

Misschien iets om bij Uw Favorieten te zetten

http://www.mi-bo.magix.net/album/

kan altijd van pas komen.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael / Forum Moderator

promo verwijderd

Frank-Groen schreef op 20.11.2020 om 16:04 uur

Mijne Heren, dank voor alle input.

@mi-bo dank voor alle moeite en het filmpje.

echter de sjablonen wilden helemaal niet opstarten, laat staan dat ik er iets mee kon doen.

de uitleg over mp4 bestanden was/is helder. Dus m.i. wel degelijk een corrupte of installatie fout.

Voor allen die gereageerd hebben

Ik heb alle sjablonen en effecten verwijdert in dit geval met Ccleaner (het eerder voorgestelde verwijder programma heb ik niet hoeven gebruiken). Daarna heb ik alle relevante registerregistraties door CCleaner laten verwijderen. Daarna de computer afgesloten en opnieuw opgestart. Magix VdL prem. gestart dit programma laten zoeken naar de effecten en sjablonen in het hulp venster, deze gedownload, geïnstalleerd Magix VdL prem afgesloten, computer opnieuw afgesloten en opgestart Magix VdL programma opgestart, gereset naar standaard programma instellingen. Dan wordt Magix VdL prem afgesloten en opnieuw opgestart en nu het beste van alles:

Ik Kan alle Effecten en Sjablonen OPENEN en GEBRUIKEN.

nogmaals dank voor alle reacties en input.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden

met vriendelijke groet,

Frank

mi-bo schreef op 20.11.2020 om 16:14 uur

@Frank-Groen

Beste Frank,

dit is een positief bericht,

zoals eerder door mij is omschreven zal ik de promo van 13.54 uur verwijderen.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

En op Uw verzoek zal ik de Topic sluiten.

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Bol schreef op 20.11.2020 om 16:55 uur

Hallo Frank,

Het doet mij als moderator deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost, d.m.v. alle sjablonen en effecten te verwijderen en weer opnieuw te installeren.

Succes 👍👍👍met het samenstellen van uw filmprojecten.

Rob (moderator)

PC -1-

PC -2-