Serienummer

OttoW-Postmus schreef op 30.07.2021 om 12:33 uur

Ik heb gisteren 29-juli de veiligheides copie voor Magx proX13 gekregen. Deze geprobeerd te installeren. Krijg daarbij serie nummer van mijn oudere Magix Pro x goedgekeurd. Dit gaf als resultaat dat ik niet de gewenste uitvoering Magix Pro X13 geinstalleerd kreeg. Na lang zoeken blijkt dat ik een nieuw serie nummer had moeten krijgen bij de veiligheidsdisk Dat was echter niet het geval. Het is mij tot nu toe niet gelukt om contact te krijgen met het service team van Magix. Volgens het bericht dat ik uiteindelijk kreeg kan ik dit via support.magix.net /op de linkerzijde met supportaanvraag klantenservice doen. Echter op de linkerzijde van de site support van magix.net is dit niet te vinden. Het blijkt mij dat als er iets fout gaat met een levering, dat het nagenoeg onmogelijk is om hulp te krijgen. Magix laat mij gewoon in mijn hemd staan. Ik denk dat dit de laatste keer is dat ik iets bij Magix koop. Ik heb nu vele programma's van Magix in gebruik. Met deze ondersteuning kun je bij een probleem. hulp vergeten . Alles moet via een dom computerprogramma opgelost worden. Een medewerker telefonisch spreken lukt niet, die zijn altijd allemaal in gesprek (Met deze wijze van hulp verlening geen wonder), later proberen geeft steeds het zelfde resultaat. Oordeel als klant over Magix: Zeer slechte ondersteuning. alleen geinteresseerd in verkoop. Verder kan de klant stikken. Als mij geen hulp geboden wordt dan ga ik mijn geld langs gerechtelijke weg terug forderen. Daartoe krijg ik voldoende ondersteuning door juristen.

Otto W. Postmus: privé bescheiden door Moderator verwijderd

Reacties

mi-bo schreef op 30.07.2021 om 12:54 uur

@OttoW-Postmus

Beste OttoW.

Uw oproep gelezen.

U heeft bij aankoop/ upgrade een dvd besteld.

of U installeer MVPX13 vanaf de mail die U heeft gekregen, of installeer MVPX13 vanaf de dvd.

Als U eerst MVPX 13 installeer vanaf de mail. en daarna vanaf de dvd krijgt U een conflict, gezien wat op de dvd staat de eerste versie is, en vermoedelijk heeft U al een download update gedaan en gaat het niet meer lukken.

de toegestuurde dvd heeft geen serienummer, die heeft U via mail al ontvangen,

Wilt U toch via dvd gaan werken, dvd in de dvd driver, ga of naar herstellen of verwijderen.

het beste kunt U naar verwijderen gaan dan wordt via de dvd alles van MVPX 13 verwijderd en daarna weer installeren, daarna registreren met serienummer die in de mail staat van shop@magix.net, en anders als het een upgrade was van een eerder verkregen mail van shop@magix.net.

als alles van de dvd is geinstalleerd, dan registeren, daarna online actualiseren, en versie 19.0.1.107 staat op Uw Pc.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

OttoW-Postmus schreef op 30.07.2021 om 13:13 uur

Aardig antwoord, ik ben echter niet dom. als ik het serienummer per mail had gekregen dan had ik dat gebruikt. Ik heb geen mail van magix daarom trend gekregen. In het begeleidend schrijven staat dat de serienummers schriftelijk bijgevoegd zijn . Ook dat klopt dus niet. Al met al veel gedoe voor mij door fouten bij de verzending door Magix, en nog steeds geen oplossing! Hoeveel tijd moet ik hier nog aan besteden? Of krijg ik helemaal geen echte oplossing aangeboden? . .

mi-bo schreef op 30.07.2021 om 13:28 uur

@OttoW-Postmus

Beste Otto .

Dank voor Uw Feedback,

Als U een upgrade heeft gekocht,dan zit in de verkregen mail van shop@magix.net geen serienummer, maar ook niet bij de verkregen dvd zoals Uw gedachten is/was.

(want de upgrade heeft U kunnen kopen na controle van MAGIX of U al een serienummer heeft)

Ook staan op de dvd niet de extra programma's die in de toegestuurde mail staan,die moeten later na het installeren van MVPX13 uit de verkregen mail van shop@magix.net worden geactiveerd via content pakket (ten).

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

OttoW-Postmus schreef op 30.07.2021 om 17:32 uur

Dit is dus iets anders als hetgeen Magix mij liet weten, ik citeer:

Aanwijzing voor het verzenden per post:

u ontvangt uw product per post direct op uw gewenste leveradres toegezonden. De postversie bevat opslagmedia voor de installatie en vereiste serienummers voor het activeren van de programma's. Einde citaat.

In tegenstelling tot hetgeen U beweert horen de serie nummers bij de installatie CD bijgeleverd te worden.

Groeten,

Otto W. Postmus

Bol schreef op 31.07.2021 om 11:31 uur

@OttoW-Postmus

Geachte heer Postmus,

Voor zover ik het heb kunnen nagaan, hebt / had u Video Pro X13 reeds op u PC staan. Alleen kon u ProDAD Mercalli V5 niet geïnstalleerd krijgen. zie deze link [klik hier].

Hiervandaan kan ik het niet beoordelen of u voor uw Video Pro X de updateservice voor 1 jaar verlengt hebt of dat u Video Pro X 13 als een nieuw pakket hebt aangeschaft.

In beide gevallen krijgt u een Opdrachtbevestigingsmail toegezonden met daarin de benodigde gegevens hoe te handelen. U hebt tevens de DVD-veiligheidskopie besteld, die u per post wordt toegezonden zonder een P3-serienummer. Dat is ook niet nodig, daar u deze reeds hebt gehad via een opdrachtbevestigingsmail.

Ga eens naar:

  • https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht)
  • ga dan naar Mijn account / Mijn producten / Video Pro X.
  • u kunt hier zien tot wanneer uw updatesevervice loopt
  • Hier ziet u ook het geldige P3-serienummer staan.
  • Start Pro X13 op.
  • Registreer en activeer Pro X13 met het emailadres en serienummer die u zojuist gebruikt hebt om in te loggen bij uw account / mijn producten

Mocht u nog vragen en opmerkingen hebben, dan verneem ik dat graag van u.

Succes,
Rob
Forum Moderator / forumlid

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 31.07.2021, 11:43, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

OttoW-Postmus schreef op 06.08.2021 om 20:28 uur

Dank voor uw bijdrage . Helaas kom ik weer niet verder want nu moet ik een computer ID? hebben. Dat is denk ik om het makkelijk te maken.

Van Magix heb ik 30 -07 - 2021 bericht gekregen dat ze mij de serie nummers zullen sturen. Maar dat, dat wel enige tijd kan duren vanwege het corona virus,. Waar dat virus al niet goed voor is! Bij dat bericht zit een serie nummer voor proDAD Merculli V Suite, plus een link om het programma te downloaden en te installeren. vervolgens moet bij het opstarten van het videoprogramma Mercuri 5 onder effecten dan geinstalleerd staan. Helaas hier blijft alleen Mercuri 2 uit mijn oude Video pro X zichtbaar. Al met al een hopeloos geknoei. Klant vriendelijke installatie is iets anders. Ik er heb heel veel spijt van dat ik mij heb laten verleiden deze update te kopen. Deze ervaring zal ik na de vacantie aan de videoclub leden mededelen met een advies dat U zich wel kunt indenken.

Groeten,

Otto W. Postmus.

Bol schreef op 06.08.2021 om 23:42 uur

@OttoW-Postmus

Geachte heer Postmus,

Volgens u schrijven krijgt u een serienummer voor ProDaD Mercalli 5 toegestuurd. U kunt deze dan als volgt installeren. zie: Installatie/activering van Mercalli 5 en Newblue Filter 5 plugins.

.......Helaas kom ik weer niet verder want nu moet ik een computer ID?......

Volgens mij wilt u het Mpeg-4 MainConcept te installeren. Als dat zo is, dan hebt u inderdaad een computer ID nodig. Maar in Video Pro X13 is het Mpeg-4 MainConcept niet meer aanwezig. Deze was nog wel aanwezig in Video Pro X12.

Succes,
Rob
Forum Moderator / forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-