schuifregelaar gevoeligheid scenedetectie werkt niet

nj.vanbemmel schreef op 15.03.2022 om 10:26 uur

Betreft Video Deluxe premium v. 20.0.1.80
Windows 10 64 bits
cpu="Intel(R) Core(TM) i5-7400 CPU @ 3.00GHz"
os="Microsoft Windows NT 6.2.9200.0 64 bits"
memory="Available: 8.351.792 bytes, Free: 2.067.464 bytes"
g1="Radeon RX 560 Series 3840x2160"

Bij automatische scenedetectie werkt de schuifregelaar voor de gevoeligheid niet; blijft op 50 staan als ik de regelaar schuif.

Reacties

mi-bo schreef op 15.03.2022 om 11:18 uur

@nj.vanbemmel

Beste NJ,

Dit klopt, is standaard zo, berekend door het programma 5.0

Maar als Scenedetectie is gedaan en wordt een stukje opname voor de 2de keer geactiveerd is het

4.0

Helaas heb ik hier geen verklaring voor

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

nj.vanbemmel schreef op 16.03.2022 om 09:48 uur

Dankjewel voor je antwoord.
dit is in de handleiding niet duidelijk.
Ik ga het nog een keer proberen.

Nic-Jan

Bol schreef op 16.03.2022 om 10:48 uur

@nj.vanbemmel

Hallo Nic-Jan,

....Bij automatische scènedetectie werkt de schuifregelaar voor de gevoeligheid niet; blijft op 5 staan als ik de regelaar schuif......

Voor zover ik het kan beoordelen, gaat het hier om een programma bug. Deze programma bug was al in VDL2021 en Video Pro X12 aanwezig. Als moderator, had ik deze bug al op 8 november 2020 gemeld bij Magix Support. Op 13 november kreeg ik dit bericht van Magix Support terug.

Zo te zien is dit euvel in VDL2022 en Po X13 nog niet verholpen. Ik ga dit nog eens melden bij Magix Support.

De gevoeligheid van de scènedetectie werkt wel. Als u de gevoeligheid schuif naar links schuift dan is gevoeligheid minder en naar rechts is de gevoeligheid hoger. Helaas ziet u dat niet terug in de getalswaarden. Ik zou zeggen probeer het eens uit. Bij mij werkt het, zie afbeelding.

Met vriendelijke groet,

Rob

Aanvulling op: 16-03-2022 om 11:00uur

Gevoeligheid hoog ingesteld.

Gevoeligheid lager ingesteld.

Laatst gewijzigd door Bol op 16.03.2022, 11:00, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

nj.vanbemmel schreef op 16.03.2022 om 20:40 uur

Hartelijk dank voor deze reactie.
Ik ga het nog eens proberen.
Ik vind dat Magix wel erg lang doet over het verhelpen van de bug!

Bol schreef op 17.03.2022 om 00:52 uur

@nj.vanbemmel

Hallo Nic-Jan,

Dat u het gevoeligheidsgetal (0-8) niet ziet wijzigen, maar op uw gevoel moet instellen, is op zich een vervelend foutje. Maar desondanks dat, werkt de scènedetectie geheel vlekkeloos, zoals ik u reeds in mijn eerder gegeven antwoord heb laten zien.

Persoonlijk, kan ik mij heel goed voorstellen, dat het foutje (gevoeligheidsgetal) door Magix Duitsland nog niet is gerepareerd. U moet zich bedenken, dat VDL2022 en Video Pro X13 grondig is vernieuwd ten opzichte van VDL 2021 / Pro X12. Het is daarom ook praktisch onmogelijk om software te ontwikkelen en te programmeren zonder bugs. Zeker als er steeds weer andere nieuwere c.q. verbeterde functies worden ontwikkeld. Ook moet u niet vergeten, dat er steeds vernieuwde hardware op de markt komt, wat ook de nodige aandacht van de programmeurs vereist!!

Maar goed, ik kreeg vandaag dit antwoord van Magix Support

Met vriendelijke groet,

Rob (moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-