Ik gebruik Magix Video de Luxe 16 plus al enkele jaren voor het bewerken van opnames van analoge videocamera (Sony) naar volle tevredenheid.
Sinds kort gebruik ik een Panasonic fullHD digitale camera (HDC-SD60). De camera wordt niet herkend, daarom worden opnames hiervan via de harde schijf geladen (stream).
Bij het bewerken heb ik het volgende probleem:
Beelden in de arranger weergegeven zijn even vloeiend en worden dan schokkerig. Stop ik even, dan zijn ze even vloeiend, maar worden opnieuw schokkerig. Bij overgangen blijft het beeld even stil staan en springt dan over de overgang heen. Onder TAB video/audio is lage resolutie en eenvoudige weergave aangevinkt. (geeft niet zo'n best beeld, maar dat is te verklaren) Als besturingssysteem gebruik ik windows7 Enteprise 32 bits. Processor Intel core2 6300 en 3 Gb intern geheugen.
Hoe kan ik dit oplossen? Jan
9 mei
Al de voorgestelde oplossingen zijn al door mij uitgeprobeerd en hebben een resultaat. Het lijkt er sterk op dat Magix Video deluxe 16 plus niet met het digitale signaal van Panasonic kan omgaan. (AVCHD met extensie .MTS). Om daar nu al weer een nieuw programma voor te kopen gaat mij te ver; in 2009 was deze extensie al bekend. Een goede en nette oplossing zou zijn dat Magix er een patch voor levert.
Ik heb een, zij het omslachtige, noodoplossing gevonden. De .MTS stream converteer ik met het gratis programma format factory naar MP4. Dit laad ik in magix en brandt het op DVD. Vervolgens laad ik dit signaal in de te maken film en kan dan alles bewerken zoals ik het gewend ben. Hoeveel signaal verlies hierbij optreedt heb ik nog niet vastgesteld.
Heeft iemand een betere oplossing, dan houd ik mij daarvoor aanbevolen.
Jan