Scenedetectie

Belinea schreef op 27.01.2009 om 14:20 uur
Ik bezezit Vdl15 premium. Heb een camcorder Sony TRV80. In de camcorder casettes met geheugen. Nu  neem ik met VDL15 een stuk film op en ingesteld op automatische scene detectie. Stel ik heb na opname 5 scenes op de timeline staan. Als ik nu scene 2 en 4 verwijder, schuiven de overgebleven scenes 1-3-5 tegen elkaar aan. Mijn probleem nu is, dat op het einde van scene 1  een heel kort fragment van de verwijderde scene 2 zit. Dit zelfde ook op het einde van scene 3 waar een heel kort fragment van scene 4 zit. Met andere woorden het afsnijden van de senes gebeurd niet priecies op de grens van scene 1 en 2 en 3 en 4. Dit geeft als effect, dat er stoods korte sprongen in beld verschijnen bij het afspelen, De stukjes kunnen wel handmatig worden verwijderd, maar bij een volle double layer is dit een hels werk. Ik heb dit ook al voorgelegd aan de helpdesk hier maar tot op heden geen resultaat. Het programma heb ik al enkele keren hergeinstaleerd maar zonder het gewenste resultaat.

Hebben meer mensen dit probleem gehad? en wat was de oplossing?  Heb snelle pc met een goede en snelle videokaart in mijn pc

Math Janssen

Heb inmiddels een trail versie van Pinnacles die ook geen scenes weggooid ginstaleerd en deze snijdt de scenes perfect af daar waar het moet. Heb al diverse mails naar Magix gestuurd maar kom sins november er niet verder mee.

Helaas

Math Janssen

Reacties

RiViS schreef op 28.01.2009 om 19:09 uur

Bij mij komt/kwam het soms wel voor bij de wat langere films met vrij veel scenes. In het begin is er nog geen verschuiving maar naarmate de film vordert wordt de afwijking van de knip groter. Het speelde in VdL2007/2008, in 15 nog niet waargenomen, maar dat zegt nog weinig.
Ik check daarom elke film op dit fenomeen en als het er is importeer ik de avi film opnieuw als één geheel vanuit de mediapool en doe dan scenedetectie nadat deze in de tijdlijn staat (rechtsklik op de film en kies scenedetectie). Dat heeft het nadeel dat soms niet alle overgangen worden herkend, maar het handmatig knippen daarvan is aanzienlijk minder werk dan het achteraf corrigeren van de knipfout bij elke scene.

groet,
Rijk