Scene detectie duurt zolang bij Magix video Pro X

Hek1950 schreef op 09.11.2020 om 15:55 uur

Hallo,

Ik werk met Magix Vdl 2020

En heb nu ook Magix video Pro x.

Wat mij opvalt is dat de scene detectie van 19 min film zo ontzettend lang duurt als jet vergelijkt met Magix Vdl.

Dat is zo klaar.

Maar Magix video Pro doet er nu al 5 uur over.

Heeft iemand een idee

Reacties

mi-bo schreef op 09.11.2020 om 18:16 uur

@Hek1950

Beste Herman.

Ergens kan ik U vraag niet begrijpen.

Als u al in MAGIX vdl scenedetectie heeft gedaan,dan staat dit in een map (als U daarvoor een map heeft aangemaakt )alle start en stop apart

Als U MAGIX video Pro X opstart kunt U van uit de map waar alle start en stop in staan apart inladen, en dan hoef dit niet weer apart worden gedaan.

Sc6

M.vr. gr

Michael / Forum Moderator

Hek1950 schreef op 09.11.2020 om 19:26 uur

Michael,

Dat begrijp ik.

Alleen Magix video pro X mag er toch niet zolang overdoen....

Daarnaast wordt het geluid niet meegezonden

Ook in Mvdl wordt het geluid niet mee gezonden.

mi-bo schreef op 09.11.2020 om 19:53 uur

@Hek1950

Beste Herman.

Dank voor Uw feedback.

Nu een vraag waar komen de bestanden vandaan waar U scenedetectie van heeft gedaan.

Beeld en geluid zitten normaal gesproken aan elkaar vast.

M.vr.gr

Michael

Hek1950 schreef op 09.11.2020 om 20:08 uur

Van een Mp4 film met geluid

mi-bo schreef op 09.11.2020 om 20:13 uur

@Hek1950

Beste Herman.

Een aanvulling op mijn vraag,

zijn deze bestanden misschien via Pinnacle gedigitaliseerd, gezien er geen geluid wordt meegenomen.

Bestanden die met Pinnacle zijn bewerkt kunnen niet in MAGIX vdl worden bewerkt

Sc6

Michael

Hek1950 schreef op 09.11.2020 om 20:15 uur

Klopt

Hek1950 schreef op 09.11.2020 om 20:33 uur

Klopt

Michael,

Het is toch vreemd dat een film die bewerkt is met Pinnacle (mp4) dat die niet op de juiste manier weergegeven kan worden.

Is er misschien een andere oplossing.

Ik kan natuurlijk terug naar Pinnacle gaan. Alleen dat wil ik niet. Ik ben niet voor niets overgestapt naar Magix

mi-bo schreef op 09.11.2020 om 21:21 uur

@Hek1950

Beste Herman.

Het probleem is namelijk dat Pinnacle digitaliseer naar 768: 576 en MAGIX 720:576.

Daar zit het probleem in.

Kan U niet vertellen wat een juiste oplossing is,daar ik nooit met Pinnacle heb gewerkt,er waren leden op de videoclub die het wel gebruikte .

Ik ben een echte MAGIX gebruiker.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 09.11.2020 om 22:34 uur

Hallo Herman,

Naar aanleiding van uw topic, heb ik ook maar eens een scènedetectie gedaan in VDL 2021. Als ik dit doe, worden al mijn takes in de standaard take map van VDL 2021 geplaatst. Later kan ik deze takes naar een eigen aangemaakte map verplaatsen c.q. kopiëren.

Wanneer ik nu VDL afsluit en weer opstart en dan een take op de tijdlijn van VDL 2021 plaatst, dan is bij mij het audiospoor verdwenen, waarom, dat weet ik niet. Ik ga dit maar eens voorleggen aan Magix Support.

Groet, Rob

PS ik ga ook een test doen in Video Pro X12

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.11.2020 om 23:23 uur

Hallo Herman,

.....Wat mij opvalt is dat de scene detectie van 19 min film zo ontzettend lang duurt als je het vergelijkt met Magix Vdl. Dat is zo klaar. Maar Magix video Pro doet er nu al 5 uur over....

Ik heb de scènedetectie zowel in VDL 2021 als in Magix Video Pro X uitgevoerd. Beide programma's was de snelheid van de scènedetectie nagenoeg gelijk. Ik zou uw filmpje moet hebben, om één op één test te kunnen doen.

Het verschil tussen VDL 2021 en Video Pro X is, dat de takes nu niet als TK2 bestanden worden opgeslagen maar met de extensie van het filmbestand. Bij mij is dit naam.WMV_001, naam.WMV_002 etc.. en deze kunt / moet u dan opslaan als een naam.XBI bestand. Als ik dit XBI bestand inleest en een take op de tijdlijn van Video Pro X zet, dan is het audiospoor aanwezig. De Take map is leeg.

Conclusie: Video Deluxe 2021 gaat anders om met scènedetectie dan Video Pro X12

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.11.2020 om 09:21 uur

@Hek1950

Beste Herman.

Ik zie dat U 09.11.2020 om 20.15 uur de oplossing heeft geactiveerd met " Klopt " .

Dan Uw reactie op 09.11.2020 om 20.33 uur hier schrijft U over Pinnacle mp4 dit hoef niet gedigitaliseerd te worden

(Dan zit er een ander probleem in Uw verhaal U schrijft over mp4(dit moet gedigitaliseerd worden dat is vreemd ))

Als een analoge film wordt gedigitaliseerd is dit altijd Mpeg2 voor MAGIX 720:576 Een voor Pinnacle 768:576.

Daar in schrijven met U is er niet over Takes gesproken,weet niet waarom dit in eens te lezen is in de Topic.

Dan is er in MAGIX vdl & ProX via analoge mogelijkheid(rode knop onder preview scherm ) beelden kunnen worden gedigitaliseerd (1 plaatje van het project ) en daarna scenedetectie gedaan worden dan staan alle start en stop op de tijdlijn en kan het geheel worden opgeslagen als mvp bestand in een daarvoor aangemaakte map en als dit nodig is later als aparte bestandjes worden opgeslagen .

Heel veel succes.

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator

Hek1950 schreef op 10.11.2020 om 09:26 uur

Michael,

Wij zitten niet op één golflengte.

Nog één keer.

Ik heb een MP4 film gemaakt met Pinnacle en daar wil ik een scene detectie toepassen.

En dat duurt erg lang bij een film van 19 min.

Daarnaast wordt het geluid niet meegezonden.

Dat blijkt dus niet te kunnen.

Dus ik heb besloten om Nog een keer terug te grijpen op Pinnacle waar dat wel mogelijk is.

Bedankt voor je reactie's

mi-bo schreef op 10.11.2020 om 11:25 uur

@Hek1950

Beste Herman.

Op 09.11.2020 om 21.21 uur had ik al omschreven dat ik nooit met Pinnacle heb gewerkt, kan U ook verder geen goed advies geven.

Sc6

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator.

mi-bo schreef op 10.11.2020 om 17:53 uur

@Hek1950

Beste Herman,

Als geluid weg is bij het maken van Scenedetectie.

Hier uitleg om het terug te krijgen

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7509227/

Sc6

Michael

Hek1950 schreef op 10.11.2020 om 19:59 uur

Ik pak het do op. Dank je

Bol schreef op 14.11.2020 om 15:50 uur

Hallo Herman,

Even terugkomend op uw vraagstelling omtrent de scènedetectie.

Via via ben ik in het bezit gekomen van een Pinnacle MP4 bestand. Toen ik dit bestand op de tijdlijn van VDL 2021 plaatste, kreeg ik de volgende melding: "Dit bestand bevat geen sample-gegevens" 

Nadat ik op OK had geklikt, werd het beeldmateriaal wel op de tijdlijn gezet, maar geen geluid

Ik heb nog geprobeerd om het geluid met Audiofunctie / Originele geluid terugzetten, terug te zetten, wat helaas niet lukte.

Ik heb toch maar even een scènedetectie gedaan. Ik kreeg wel takes, voorzien van beeldmateriaal maar zonder geluid. Alles wat ik gedaan heb in VD2021, heb ik ook maar eens met VDL 2016 gedaan. Nu kreeg geen melding: "Dit bestand bevat geen sample-gegevens" 
Ik kon nu het gemaakte Pinnacle MP4 bestand met beeld en audio gelijk op de tijdlijn van VDL 2016 plaatsen en met scènedetectie takes kunnen maken die voorzien zijn van beeld en geluid.

De takes, gemaakt met VDL 2016 kon ik zondermeer op de tijdlijn van VDL2021 plaatsen incl. beeld en geluid

Omdat u waarschijnlijk geen VDL2016 hebt, heb ik het als volgt opgelost. Ik heb via Handbrake https://handbrake.fr/ (opensource - freeware) het Pinnacle MP4 bestand geconverteerd naar een andere MP4 bestand. Dit MP4 bestand kon ik nu zonder problemen op de tijdlijn van VDL2021 plaatsen en de Scènedetectie op toepassen

Succes,

Rob (moderator / forumlid)

PS dit werkte ook in Video Pro X12 alleen net iets anders dan in VDL 2020

Laatst gewijzigd door Bol op 14.11.2020, 16:20, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Hek1950 schreef op 14.11.2020 om 16:35 uur

Rob,

Dank je wel ik pak het volgende week op. Op dit moment met wat anders bezig.