samplitude pro x 4 suite installeren en activeren zonder succes?

Wim-Pauwels schreef op 28.03.2020 om 17:31 uur

Ik ben nieuw op dit forum en wou graag even zeggen dat ik problemen heb met inloggen en activeren van Samplitude Pro X4 Suite in mijn besturingsysteem van Windows 7 64bit met volgende eigenschappen:

Ik heb een zelfgebouwde computerkast en een nieuwe installatie van het programma Samplitude dus gedaan op mijn nieuwe windows 7 64bit installatie

echter krijg ik een boodschap van het feit dat er 'geen online verbinding mogelijk is en dat ik mijn verbinding moet checken '

en dat terwijl ik gewoon in alle andere programmas perfect kan surfen op het net zelfs bestanden downloaden.

nu heb ik ook al geprobeerd om offline te activeren maar dat lukt ook niet helaas.

Ik ben ondertussen al een hele dag op magix websites en dergelijke oplossingen aan het zoeken geweest, maar komt tot de conclusie dat het volgens mij bij de servers van Magix zelf zou moeten liggen.... want de productcode die ik gebruik is perfect overgenomen

Enfin ik zit nu met men handen in het haar over de licentievernieuwing met activering op een pc met de zelfde computernaam.

kan er iemand mij helpen hoe ik die vervelende boodschap kan doen wegwerken in de registratie van Samplitude Pro X4 Suite?

Alvast bij voorbaat dank,

WIm Pauwels

 

Reacties

Bol schreef op 28.03.2020 om 17:57 uur

Hallo Wim,

Misschien is dit de oplossing: https://www.magix.info/nl/support/artikel/samplitude-offline-activeren--469/

Succes,

Rob

Aanvulling op: 28-03-2020 om 18:40uur

Als u op de link "Service Center Login" klikt, dan word ik doorgelinkt naar: https://ap.magix.com/mandants/servicecenter/index.php?m=samplitude&lang=en&module=products. Volgens mij is dit niet juist. U moet gaan naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ en naar: Product registreren.

 


 

Laatst gewijzigd door Bol op 28.03.2020, 18:45, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Pauwels schreef op 28.03.2020 om 18:48 uur

Beste,

Hoewel ik een account heb aangemaakt voor magix (zover stond het al) blijkt dat bij inloggen volgende boodschap verschijnt op het scherm van de website:

"Consolidation of customer databases

On November 20, 2018, the Pro Audio database will merge with the MAGIX customer database. As of this date, all product information and services will be available to you in the MAGIX Service Center.

MAGIX Pro Audio - Service Center will be closed by end of January 2019.

More details"

dus ik vermoed dat ze momenteel nog bezig zijn aan het mergen van die databases,

want als ik de gewone support voor customors wil bereiken krijg ik het volgende via deze link:

 

https://rdir.magix.net/index.php?module=gateway&id=HBTBBZYX5H7P

 

Vind het vreemd allemaal hoor.

 

Het registreren offline zoals je zei is niet te vinden in de opties van mijn gekochte programma. Zou je mij verder kunnen begeleiding bieden indien er nog andere opties zijn?

dan deze:

 

Na deze drie schermen krijg ik een complete boodschap dat het programma niet meer werkt en moet sluiten kan alleen nog op OK klikken om het te sluiten dan.

Nog tips? alles is welkom....

 

Bol schreef op 28.03.2020 om 19:54 uur

Hallo Wim,

Zelf heb ik Samplitude Pro X4 Suite niet. Maar hebt u mijn aanvulling ook gelezen en uitgeprobeerd?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.03.2020, 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Pauwels schreef op 28.03.2020 om 20:03 uur

Hallo Wim,

Zelf heb ik Samplitude Pro X4 Suite niet. Maar hebt u mijn aanvulling ook gelezen en uitgeprobeerd?

Groet,

Rob

 

ik heb deze gelezen en de vorige ook maar weet nog niet helemaal hoe je kan reageren op een post vandaar deed ik een nieuwe

mijn excuus

 

en ik heb alle links uitgeprobeerd hoor! maar het enige wat ik ook nog gedaan heb is magix support mailen met een ticket aan te maken maar die zijn nu waarschijnlijk tot over hun oren in het werk of zo want de reactie tijd daarbij is toch langzamer dan dit forum.

ik wist niet waarvoor ik die knop moest gebruiken (dankjewel) heb het nu wel aangeduid.

als u enige idee krijgt (sneller dan de 3a5 werkdagen reactie tijd van magix zelf dan laat u maar zeker iets weten hoor.

ik ben al blij als er iemand uberhaupt een mogelijke oplossing vindt want ik heb me vandaag al sufgezocht. uiteraard kan dat lang duren dat begrijp ik maar de oorzaak moet toch kunnen gevonden worden, niet?

 

mvg

Wim Pauwels

Bol schreef op 28.03.2020 om 20:19 uur

Hallo Wim,

Het is goed, dat u een ticket hebt aangemaakt naar Magix Support. Ik kan u niets zeggen over de snelheid van beantwoording. Kijk nog eens naar deze link. https://www.magix.info/nl/support/artikel/melding-er-kon-geen-internetverbinding-worden-gemaakt--154/ misschien is dit de oplossing.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.03.2020, 20:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Pauwels schreef op 28.03.2020 om 21:19 uur

Hallo Wim,

Het is goed, dat u een ticket hebt aangemaakt naar Magix Support. Ik kan u niets zeggen over de snelheid van beantwoording. Kijk nog eens naar deze link. https://www.magix.info/nl/support/artikel/melding-er-kon-geen-internetverbinding-worden-gemaakt--154/ misschien is dit de oplossing.

Succes,

Rob

die informatie die u gaf lijk mij wel gedetailleerd genoeg en interessant om uit te proberen zoals ik al gedaan heb maar nog niet heeft gewerkt omwille van:

er stonden in mijn firewall verwijzingen 3 keer samplitude wat raar was heb deze verwijderd en het programma nu gedeinstalleerd en ga nu de pc herstarten om te kijken of nog restanten achterblijven vervolgens die manueel ook nog verwijderen indien nodig en dan weer installeren met de installatieinstructies die u gaf. in de hoop dat het werkt. en uiteraard in afwachting van verdere oplossingen via mail of het forum hier.

alvast bedankt. ik houd u verder op de hoogte hoor.

mvg Wim Pauwels

Bol schreef op 28.03.2020 om 23:32 uur

Hallo Wim,

Zoals ik het nu kan beoordelen aan de hand van uw afbeelding, zou u het zomaar kunnen zijn, dat na het deinstalleren en het opnieuw installeren van Samplitude Pro X4 gelijk weer kunt activeren en registreren. Deze conclusie kan / mag ik trekken uit het feit dat Magix het serienummer en uw emailadres met een groen vinkje als juist hebt aangemerkt.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Wim-Pauwels schreef op 29.03.2020 om 12:29 uur

Hallo Wim,

Zoals ik het nu kan beoordelen aan de hand van uw afbeelding, zou u het zomaar kunnen zijn, dat na het deinstalleren en het opnieuw installeren van Samplitude Pro X4 gelijk weer kunt activeren en registreren. Deze conclusie kan / mag ik trekken uit het feit dat Magix het serienummer en uw emailadres met een groen vinkje als juist hebt aangemerkt.

Succes,

Rob


Beste,

Ik heb na lang zoeken ook een functie gevonden waarbij je eerst moet een activeringscode registreren voor een bepaald product. Misschien heeft dat in mijn eigen account gevraagd om een probleem?

bijvoorbeeld: Samplitude PROX4 kan je aanklikken in de lijst van het product dat je gekocht hebt, maar er staat dan dat je geen activeringscode hebt.

Echter zou je die kunnen aanmaken in een andere link van je account. al heb ik er afbeeldingen van gemaakt zo dat je duidelijk kan zien waar het om een probleemgegeven gaat dat niet zo duidelijk omschreven is.

eerste scherm:

tweede scherm:

derde scherm:

Tot slot vraag ik me dus echter af waarom ze om computerID vragen en hoe je dit moet interpreteren: er staat zogezegd een sterretje aan het woord maar je komt niet op uitleg terecht als je erop klikt of als je erop gaat staan wat ik persoonlijk vreemd vindt maar goed concreet nog even mijn vraag hierover:

Welk is de betekenis van mijn computerID.

is dat de naam waarmee je je computer in een netwerk hebt gezet?

is het het Ipadress van je pc. of van je modem?

Misschien een beetje verduidelijking van deze term zou wonderen doen want heb al vanalles geprobeer maar niets helpt tot hiertoe.

mvg

Wim Pauwels

 

eventjes een update:

ik ga het eens even op een laptop testen die ik nog heb met windows 7 das dan wel een andere toestand van installatie, maar wie weet geraakt het dan wel geactiveerd onder een andere pcnaam???

ik kan namelijk twee activeringscodes koppelen aan samplitude pro x4 hopelijk lukt het wat ik beoog te bekomen.

ik hou je op de hoogte van het hele gebeuren...

mvg

Wim Pauwels

 

En JAWEL wat ik dacht te lukken lukte ook vanzelf! mijn laptop aanvaardde het installeren van mijn Samplitude PRo X4 suite en wil ook gelijk activeren dat blijkt een success te zijn.

Nu nog even uitvissen waarom het in de vaste pc niet lukte misschien omdat het product zoals moest zijn nergens geactiveerd was?... dat laat ik even in het midden maar ik ga nu zeker nog even proberen om het te activeren op mijn pc desktop dan gezien daar alle apparatuur voor opname aanhangt... wat enigszins niet mobiel is he.

zodra ik meer weet zal ik dit bericht updaten....

mvg

Wim Pauwels

Na een installatie van het product op een andere schijf die verbonden is met mijn probleempc zoals ik hem noem,

blijkt het ook niet te werken. zou het kunnen dat ip adressen worden geregistreerd bij Magix en op die manier gelinkt aan de betreffende activatie van eender welk product?

er is nog wel 1 ding dat ik weet dat ik kan testen, dat is namelijk om de huidig gregistreerde pc weer te ontkoppelen maar dan via het programma zelf en niet via de website is kijken of dat iets uithaalt.

en vervolgens weer proberen activeren via de gewone pc....

Tweede update!:

Ik heb de naam van het bestand gevonden dat de fout bevatte. Al had ik dat veel eerder kunnen zien in de titbelbalk van het venster dat de error weergeeft met een ok knop als enige optie! Nu hoop ik met het straks te verwijderen vooraleer ik de installatie registreer, dat ik misschien toch kan online registreren, blijkbaar worden die bestanden niet mee verwijderd na het het verwijderen van een programma van Magix (eender welk).

Dus

1) ik zal de Magix.OFA_X64.dll (zoals het ding is gaan noemen dat fouten weergeeft) even elimineren vooraleer ik ga aanmelden is kijken of daar de fout zou zitten. aangezien hij die aangeeft als corrupt bestand.

2) van verdere online toegang hou ik je verder op de hoogte....

Mvg

Wim Pauwels

YESSS!! Laatste update van mijn probleem: het is opgelost dankzij het volgende te doen

De laatste stap die ik heb aangegeven van de Tweede update dus van mijn bericht blijkt dat ook nog eens juist te zijn gegaan! Ik ben superblij nu dat ik weer in samplitude kan inloggen en weer de normale toestand terug heb.

ik weet dus niet of het alleen aan die Magix.OFA_X64.dll (.dll) bestandsverwijdering lag dan wel aan het combineren met het afsluiten van de registratie van de naam van mijn computer (online unchecken van de vorige installatiepc), als met het verwijderen van het volledige programmabestanden waarvan een handmatig deel in een bepaalde map. als met het wachten op een nieuwe mogelijke registratie.

dus ofwel heeft de tijd gewonnen ofwel heb ik gewonnen maar een ding is zeker als ik die dll niet verwijderd had had het nooit gekomen tot een oplossing. Want het was pas na de verwijdering dat hij weer 35 stappen nodig had om het hele programma te installeren waardat er vóór de verwijdering van de dll file blijkbaar steevast maar 5 elementen werden geinstalleerd.

Al bij al een leuke ervaring uiteindelijk! En ben weeral wijzer geworden dankzij dit probleem.

het leven gaat weer verder kunnen! en mijn creativiteit ook natuurlijk!

Hartelijk dank om ondersteuning te bieden zodat ik ook op ideetjes zou komen waar de fouten konden zitten...

Met vriendelijke groeten, nog een fijne dag verder!

Wim Pauwels

 

Bol schreef op 30.03.2020 om 11:06 uur

Hallo Wim,

Fijn om te lezen, dat u uw probleem zelf hebt weten op te lossen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-