RUV 8e editie na 5jaar terug installeren

Bert-Wouters schreef op 05.10.2021 om 18:39 uur

Hallo,

Ik wilde mijn RUV project terug opstarten na 4 à 5 jaar onderbreking. Ik installeerde het programma opnieuw op een laptop, draait op windows 10Pro versie 21H1. USB wordt herkent, maar kan geen videos en geluid binnen krijgen van mijn Sony VHS recorder. input scherm blijft zwart.

Ik heb de RUV editie 8, destijds gekocht in 2016. Op de zijkant van de doos staat Win 10 compatible.

Er wordt enkel aangegeven om de audio sample rate op 192000 te zetten, hetgeen je niet kan invoeren. Zit vast, en ben wantrouwig om een nieuwe RUV te kopen, met het risico dat ook niet werkt! Wie weet raad? dank, groeten, Bert

Reacties

Bol schreef op 05.10.2021 om 19:10 uur

@Bert-Wouters

Hallo Bert,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat geheel los van Magix Support.

Zelf gebruik RUV niet meer, maar volgens mij moet u de samplefrequentie juist van 192000 Hz naar op 48000 Hz zetten

Ga eens naar de geluidsinstellingen.

  • alle instellingen / Systeem / geluid
  • klik op rechts op: Configuratiescherm Geluid
  • klik op het tabblad Opnemen
  • selecteer een opnameapparaat waarvan de instelling moeten worden aangepast (bij u zou dit waarschijnlijk zijn: Magix USB-Videowandler)
  • klik op "Eigenschappen"
  • klik op het tabblad "Geavanceerd"
  • Selecteer hier de samplefrequentie.....(48000 Hz)
  • Klik op: Toepassen

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bert-Wouters schreef op 07.10.2021 om 23:22 uur

Hallo Rob, bedankt voor de reactie en de tip, heb dit geprobeerd. Er moet toch meer aan de hand zijn. In de windows verkenner wordt de Magix USB stick herkend. Als opnameapparaat in het config scherm geluid staat het er echter niet tussen, dus kan er ook niets op instellen. Dit gaat nu over het geluid, maar het beeld komt ook niet door in het preview scherm. Ik ga dit weekend de installatie nog eens helemaal opnieuw doorlopen, maar ik vrees ervoor. Groeten, Bert

mi-bo schreef op 07.10.2021 om 23:39 uur

@Bert-Wouters

Beste Bert,

RUV 8 werkt perfect onder WIndows 10

Hier een Tutorial hoe RUV 8 te installeren

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-mijn-magix-red-uw-video-8-programma--1183834/

misschien heeft U iets aan deze geschreven link van MAGIX Support

https://www.magix.info/nl/support/artikel/problemen-bij-het-weergeven-van-het-beeld-van-video-s--145/

en voor de juiste driver te vinden, kijk naar deze geschreven link van MAGIX Support

https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-video-omzetter-wordt-niet-herkend--162/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 08.10.2021 om 00:12 uur

@Bert-Wouters

Hallo Bert,

Jammer, dat mijn antwoord niet geleid hebt tot de juiste oplossing. Misschien, is het bovenstaand antwoord voor u de oplossing. Maar het feit, dat u de audio sample rate op 192000 Hz moet zetten, baart mij zorgen. Ik zou achter uw PC moeten zitten, om te zien waar of wat bij u het audio probleem wordt veroorzaakt.

Ik wens heel veel succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-