Reacties

johndebrock schreef op 15.04.2023 om 11:24 uur

Hallo Herman,

Ik zal je vertellen hoe ik het doe om ruis te verminderen in oude films. (VHS enz)

Als film op de tijdlijn staat klik je op de 2e Grijze bovenste balk op Effecten,vervolgens op Effecten instelling film,

Beeldscherpte,kies dan Ruis licht onderdrukken of Ruis onderdrukken,sherpte van je film wordt iets minder maar toont beter.

In dit scherm kun je ook Helderheid enz corrigeren

Ik werk met Video de Luxe Plus 2023 maar met de Plus versie 2016 kon dat ook op deze manier.

Succes,John.

 

Bol schreef op 15.04.2023 om 16:53 uur

@Herman1234

Hallo Herman,

....Ik wil naast mijn opnames met de videocamera, ook oude films verbeteren.....

Om u dit stapsgewijs uit te leggen, is niet te doen. U kunt het beste zelf wat experimenteren zoals @johndebrock (John) u als antwoord hebt gegeven. Ter aanvulling op het antwoord van John heb ik voor u een filmpje gemaakt.

Hebt u nog vragen, laat het ons weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 15.04.2023, 17:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 16.04.2023 om 11:45 uur

Hallo Rob,

Zo werkt het helemaal,Groeten John.

Herman1234 schreef op 18.04.2023 om 16:36 uur

Hallo John en Rob, bedankt voor jullie positieve reacties. Ik ga er mee aan de slag. Als ik tegen problemen aanloop, dan weet ik de weg!?

Groeten Herman.

Bol schreef op 18.04.2023 om 16:53 uur

@Herman1234

Hallo Herman,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Succes met het verwijderen van ruis van uw oude dvd-films.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 18.04.2023 om 20:19 uur

Succes Herman, met vriendelijke groeten,John de Brock.