Reacties

mi-bo schreef op 25.07.2022 om 16:42 uur

@SusanB

Beste Susan,

niet wetend welke programma's U heeft maar dit is te doen in MAGIX & Photo Graphic,

een klein voorbeeldje

hier staat het horizontaal foto en tekst

hier iets verticaal gedraaid.

Maar er zullen genoeg andere programma's zijn waar dit mee kan, maar daar heb ik geen ervaring mee

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( sinds 2008 Forum Moderator )

SusanB schreef op 26.07.2022 om 07:31 uur

Hoi Michael,

 

Bedankt voor je reactie. Vergeten te vermelden dat ik de instructiefilm maak in Magix Video Deluxe. Kan het daarin?

 

Groet,

Susan

mi-bo schreef op 26.07.2022 om 08:13 uur

@SusanB

Beste Susan.

Niet wetend of bij Uw MVDL ook het programma "NewBlue Titler" als extra is geleverd, daar is het in mogelijk.

Er zal zeker met wat experimenteren een mogelijkheid zijn in MVDL. (Alleen in een boog maken heb ik nog niet gevonden)

Als U veel variaties moet maken , dan is een optie MAGIX 3D Maker.

Misschien dat er lezers/gebruikers zijn van MVDL die hiermee werken .

Sc6

Vriendelijke groet Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Ps.

Opnieuw inloggen met Uw account op magix.info/de/ daar de vraag stellen in het Duits en U zal zeker een reactie ontvangen,

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

 

Bol schreef op 26.07.2022 om 10:07 uur

@SusanB

Goedemorgen Susan,

Een vraagje aan u, gaat het hier om een stilstaande pijl en tekst?

Zo zet u een topic op een anderstalig forum. Zie: Hoe zet ik een topic op een anderstalige forum: bv. Engels of Duits.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 26.07.2022 om 11:35 uur

Volgens mij wil Susan een cirkul vormige tekst. Misschien een optie effecten/vervorming te proberen?

Bol schreef op 26.07.2022 om 18:13 uur

@SusanB

Hallo Susan,

Vanmiddag wat voor u aan het experimenteren geslagen. Is dit wat u bedoeld?

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SusanB schreef op 26.07.2022 om 19:23 uur

Hallo allemaal,

Ik heb het geprobeerd in MVDL met effecten/ vervorming, daarmee lukte het me niet. Vervolgens via NewBlue Titler, dat is wel gelukt! NewBlue Titler had ik nog niet eerder gebruikt, fijn om een keer mee geoefend te hebben. Eindresultaat ziet er als volgt uit (het is een filmpje voor mijn bedrijfsaccount op Insta Stories).

Mochten jullie nog tips hebben voor het filmpje, ik sta er voor open :-)

Rob, ik denk dat jouw resultaat er beter uit ziet dan het mijne. Hoe heb je dit gedaan? Dan kan ik mijn filmpje nog aanpassen.

Groet,

Susan

 

Bol schreef op 26.07.2022 om 23:39 uur

@SusanB

Hallo Susan,

Bedankt👍 voor het compliment. Helaas is de manier te ingewikkeld om dit in twee woorden of in een kort filmpje uit te leggen. Ik heb hier gebruik gemaakt van het programma Paint.net en zijn plug-ins. Door veel te experimenteren, kwam ik tot mijn resultaat. Ik heb uw filmpje bekeken en weet nu wat uw wensen zijn. Morgen ga ik een bekijken of ik er een makkelijkere manier is om dit te kunnen realiseren. Maar uw manier van het pijltje en de tekst Draai je scherm vind ik zeer creatief gevonden. Zodra ik een eenvoudiger en een snellere methode heb gevonden, dan meld ik dat hier op het forum.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SusanB schreef op 27.07.2022 om 13:53 uur

Hallo allemaal,

Ik dacht, misschien kan ik de tekst "draai je scherm" weglaten en vervangen voor een icoontje. Hier komt het volgende resultaat uit. Misschien nog wel mooier?

Wel weer veel geleerd, dus super bedankt allemaal!

Groet,

 

Susan

Bol schreef op 27.07.2022 om 15:12 uur

@SusanB

Hallo Susan,

U bent zeer creatief bezig. Misschien is het nog een optie om het pijltje in het icoontje weer te geven.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 27.07.2022, 15:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.07.2022 om 15:56 uur

@SusanB

Beste Susan,

Toch een vraag,

Alles ziet er perfect uit, maar U heeft mij op het verkeerde been gezet.

wat wilt U precies promoten, is dat opname van Mobiel of opname gemaakt met een mobiel voor de Pc.

Als het over mobiel naar Pc gaat, is de denkwijze niet correct( behalve met IPhone 12/13 ) opname die verticaal zijn opgenomen,

aan de linker zijde en rechterzijde zwart

kunt U via bv MVDL niet draaien zoals met de Mobiel.om er braadbeeld van te maken, dan moet het beeld aan de linker en rechterzijde worden uitgerekt.

dit is horizontaal opgenomen breedbeeld

dan klopt Uw promotie filmpje niet, mits U het laatste beeldje nog een slag draai

 dit is vanaf de Pc te zien, en als U het promotie filmpje van 13.53 uur bekijkt op de Mobiel en draai het laatste stukje , dan klopt het ook niet.

Ook moet U tegenwoordig in de gaten houden dat gezichten in het openbaar niet meer goed te zien zijn, ivm privacy wet(mits de personen hier schriftelijke toestemming voorgeven)

Vriendelijke groet

Michael ( sinds 2008 Forum Moderator )

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 27.07.2022 om 17:51 uur

@SusanB

Hallo Susan,

Voor zover ik het kan beoordelen hebt u filmpjes gemaakt via een telefoon c.q. tablet in zowel de portrait (verticaal) als in landscape (horizontaal) modus. In uw filmpje laat u zien, als je naar een portrait filmpje kijkt de telefoon verticaal moet houden en wanneer er een landscape filmpje wordt afgespeeld, de telefoon horizontaal moet houden. U geeft met het telefoonicoontje aan wanneer je de telefoon moet draaien. Zelf heb ik uw filmpjes gedownload en via mijn Samsung A50 en mijn Samsung tablet Tab 8 bekeken en zie niets vreemd. Maar het kan misschien aan de gebruikte Media Player App liggen, dat het laatste stukje niet goed wordt weergegeven.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SusanB schreef op 28.07.2022 om 07:38 uur

Goedemorgen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het filmpje gemaakt voor mijn Insta Stories. Deze worden altijd afgespeeld in portrait stand. Op mijn Insta account wil ik verschillende tips geven over het filmen met je telefoon. Zodat je het beste beeldmateriaal hebt voor het monteren van een vakantiefilm die afgespeeld kan worden op tv op computer. Deze tip is het filmen in landscape.

Insta wordt voornamelijk bekeken met een smartphone. Insta stories zijn in portrait. Het beeld draait niet mee wanneer je je telefoon draait (wat wel kan gebeuren als je het filmpje zo op een telefoon afspeelt - ligt aan de instellingen van je telefoon). Het idee is dat het icoontje met pijl je het beeld laat draaien en je zo de telefoon in landscape hebt (de gewenste stand) en de tekst fijne vakantie kan lezen...

De mensen in beeld zijn familie :-)

Groet,

 

Susan

SusanB schreef op 28.07.2022 om 07:39 uur

Het pijltje in het icoontje ziet er inderdaad beter uit, bedankt!

mi-bo schreef op 28.07.2022 om 08:21 uur

@SusanB

Beste Susan.

Dank voor Uw Feedback.

Ja, filmen met mobiel is iets om over na te denken voor later, horizon taal filmen, kunnen de beelden bewerkt worden met een montage programma , filmt men verticaal dan heeft men een probleem met monteren.

Succes met Uw hobby.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 28.07.2022 om 11:47 uur

@SusanB

Hallo Susan,

Bedankt👍 voor u terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen, dat het pijltje in het icoontje net wat mooier oogt. Ik wens u veel succes met het maken van mooie (vakantie) filmpjes.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.07.2022, 11:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-