resultaten film niet geweldig.

Teerg schreef op 02.01.2011 om 00:25 uur

Sinds 1 jaar probeer ik nu films te maken van onze vakanties met mijn nieuwe Magix Video  deluxe 16 Premium- programma, maar het resultaat is nog steeds niet zo als ik dat gewend ben met Pinnacle 8!

 

ik heb van alles gebrobeert, maar niets helpt, de film is niet scherp, de kleuren zijn flets en het beeld beweegt,geen pixels, maar iets wat daar op lijkt, iets gladder, zowel op de monitor in het filmbewerkingsprogramma, als op de DVD die ik gebrand heb.

 

Het zijn wel 'complexe' films met foto's, plaatjes, stukjes films van You-tube, text en overgangen.

Ze zijn nooit langer dan 45 minuten, ik probeer er echt iets moois van te maken en ik dacht dat Magix dat wel aan zou kunnen.de mogelijkheden zijn uitstekend, alleen de animatie valt mij tegen.

 

Ik heb een vrij nieuwe Acer Aspire M7720 , met windows 7 en Core i7 en Ati Radeon HD 4650 en algemeen beeldscherm 1680x1050.

 

Ik heb een  panasonic miniDV-camera(nog een gewone gèèn HD) en importeer met firewire en gebruik DV- MPG . beeldverhouding 16:9.

Ik heb dan aangegeven in Magix dat ik pal breedbeeld 16:9 wil gebruiken.

 

Als de film dan opgenomen is , staat de beeldverhouding tòch weer op 4:9!

dat zie ik als ik op een scene rechts- klik in het werkveld, en verander dat dan weer.

 

Ik heb al eerder een vraag gesteld op dit gebied, en heb alle antwoorden reeds gebrobeert,interlaced, niet interlaxed enz.bitrate in allerlei opties, snel, langzaam, antiflikkerfilter, geen antiflikkerfilter enz..

 

Behalve de tip om het videobestand op te nemen zonder MPG( dus als VOB-bestand?), lukt niet, dan staat er geen Panansonic DV-apparaatstuurprogramma in het opname venster, maar Microsoft DV-camera and VR, ik kan niet kiezen, als ik op de opnmame knop druk, gaat de aangesloten camera ,in weergave-pauze-stand uit en niet meer aan , het filmvenster in het opname filmvenster staat op zwart.

Als ik met MPG wil opnemen herkent Magix de filmcamera wèl!

 

Dus al met al: Problems, problems, wie weet raad, voordat ik mijn oude Pinnacle 8 weer moet gaan installeren. Die films waren ook groot, met alles er op en er aan, maar de beelden op mijn grote televisie-scherm zijn fantastisch!!

 

 

Wie geeft mij de tip , zodat ik met volle tevredenheid kan zeggen; Magix, fantastisch!

 

 

 

Reacties

Polders schreef op 02.01.2011 om 09:55 uur

Beste Teerg, het zit soms niet mee. Hierbij wat ervaringen uit de praktijk van een gebruiker. Ben zelf in het bezit van een Panasonic DV model NV-GS70EG. Alvorens te beginnen met het overzetten van de film van de camera naar VdL de filminstelling op 4:3 gezet, omdat de Camera 4:3 beeldformaat heeft. Overzetten film met firewirekabeltje.

Resultaten goed. De eerste opnamen zonder het vinkje bij DV en later met het vinkje bij DV.

Met het op de markt komen van 16:9 - een TV van 16:9, de filminstelling op 16:9 gezet en daarna film gekopieerd. De film blijft dus steeds 4:3, maar wordt weergegeven in een scherm 16:9. Resultaat goed, echter beeld wordt 'uitgesneden' (van 4:3 naar 16:9). Dit vaak op diverse plaatsen handmatig aangepast.

Inmiddels is er HD kwaliteit en daarvoor een Panasonic SD700 gekocht. SDHC-kaartje en USB-kabeltje om filmpjes naar PC over te zetten. Beeldkwaliteit overgelijkbaar beter. Deze vergelijking gaat wel natuurlijk wel 'mank' omdat Standaard Definition en High Definition wordt vergeleken.

You Tube filmpjes zijn van veelal van verschillende kwaliteit en dus ook niet vergelijkbaar.

Magix en Pinnacle zijn beiden goede programma's. Pinnacle is wat makkelijker om mee te beginnen, Magix heeft meer mogelijkheden te hebben en is daardoor soms wat lastiger omdat er veel te kiezen valt.

Hoop dat deze gebruikerservaring iets helpt.

Veel succes, het werk neemt altijd veel tijd en soms hoofdbrekens. Het resultaat geeft veel voldoening.

Polders schreef op 11.01.2011 om 09:41 uur

Beste Teerg, goed te lezen dat na wat experimenteren er betere resultaten haalbaar geworden zijn.

Video deLuxe kan 16:9 verwerken, zie mijn 1e reactie.

Maak nieuw project, ga dan eerst naar Bestand, Instellingen, Film.

Selecteer gewenste film instelling bij Video Instellingen.

Haal daarna film binnen.

Veel succes