Renderen van videofilm.

Jan-Verhulst schreef op 14.02.2022 om 17:35 uur

Na het monteren en verder afwerken van mijn videofilm in 4K van 58 minuten krijg ik bij het renderen na 10 minuten steeds de opmerking: renderen niet mogelijk door hardwarefout. ( te weinig opslag capaciteit) Het programma Video de Luxe 2021 werkt verder bijzonder goed maar verder dan die 10 minuten renderen kom ik niet. WWW oftewel WIE Weet Waarom? Windows 10, 520 Gb SSD schijf, 32Gb werkgeheugen, aparte opslag van 250 Gb SSD voor video.

Reacties

Bol schreef op 14.02.2022 om 21:53 uur

@Jan-Verhulst

Hallo Jan,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Welke Video Deluxe 2021 versie hebt u op dit moment. U kunt dit nagaan, door te gaan naar: Hulp / Over Magix Video deluxe....

Hiervandaan is het moeilijk in te schatten, waar uw probleem aan zou kunnen liggen. Het kan inderdaad zo zijn, dat uw SSD schijf te weinig opslagcapaciteit overhebt? Het kan ook zijn, dat uw SSD schijf niet meer in orden is. U kunt dit controleren door een schijf controle te doen.

4K bestanden leveren als Mp4 (H.264) redelijke grote bestanden op. U geeft zelf al aan, dat pas na 10 minuten renderen de hardware foutmelding optreedt. Kijk een eens hoeveel u aan opslagruimte heeft.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.02.2022 om 22:51 uur

@Jan-Verhulst

Beste Jan.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Ssd schijven niet meer goed, lijkt me vreemd, toeren schijven kan ik begrijpen dat die van mindere kwaliteit worden.

U schrijft wel over 32 gb werkgeheugen, maar wat is de configuratie.

Wat gebeurd er als U het project in stukken splits een dan gaat bewerken.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 14.02.2022 om 23:06 uur

@Jan-Verhulst

Hallo Jan,

  • Op een SSD schijf kunnen ook bad sectoren voorkomen. Lees eens deze link eens: Can SSD Get Bad Sectors? (Explained)
  • In theorie heeft flashgeheugen echter één groot nadeel: de levensduur van de geheugencellen is beperkt. Met andere woorden ze kunnen kapot gaan.

Hierbij wil ik het voorlopig laten. Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik het wel van u.

Met vriendelijke groet,

Rob

Aanvulling op: 14-02-2022 om 23:12uur

Lees ook deze link eens: Hoe lang gaan ssd’s echt mee?

Laatst gewijzigd door Bol op 14.02.2022, 23:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-Verhulst schreef op 15.02.2022 om 11:19 uur

Iedereen bedankt voor het geven van advies. Het lag toch aan de instellingen onder Video de Luxe. Ik had de hardware rendering ingeschakeld en die gaat maar tot 10 minuten renderen, daar ging het ook steeds mis. Ik werd steeds op het verkeerde been gezet door de opmerking: "te weinig geheugen". Iedereen toch bedankt! .

mi-bo schreef op 15.02.2022 om 11:51 uur

@Jan-Verhulst

Beste Jan.

Dit is een positief bericht, fijn dat U zelf de oplossing heeft gevonden en het op het Forum heeft gezet, dank hier voor, MAGIX gebruikers/lezers hebben hier iets aan

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL 2021.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael