Render van fotoshow speelt niet af op TV wel op computer met VLC

Mume schreef op 02.08.2022 om 10:49 uur

Beste medewerker,

Na exporteren van een fotoshow als MPEG4 gemaakt in Magix VDL 2022, speelt deze niet af op TV wel op de computer, komt dit omdat er ook bewegende beelden zoals reisanimaties tussen zitten? Ik zag in het forum dat dit in Magix Fotostory ook een probleem was!

Exporteren als MPEG 2 lukte al helemaal niet!

Met groeten, Mume

Reacties

mi-bo schreef op 02.08.2022 om 11:42 uur

@Mume

Beste Mume.

Misschien heeft U het geëxporteerd als M2Ts

zorg dat dit mp4 is , dan zal het wel goed gaan

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( sinds 2008 Forum Moderator )

Mume schreef op 02.08.2022 om 11:45 uur

Beste MI-Bo,

Nee echt ingesteld op MP4 !

mi-bo schreef op 02.08.2022 om 12:20 uur

@Mume

Beste Mume.

Dank voor Uw Feedback

Staat bij bestandsnaam en doelmap ook mp4

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Bol schreef op 02.08.2022 om 12:48 uur

@Mume

Hallo Mume,

....Na exporteren van een fotoshow als MPEG4 gemaakt in Magix VDL 2022, speelt deze niet af op TV wel op de computer en het exporteren als MPEG 2 lukt al helemaal niet!....

Probeer eens het volgende:

Optie -1-

  • Reset eens dit menu

Optie -2-

  • Verwijder eens de cache map. Na verwijdering wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Optie -3-

  • kijk eens of bij u de laatste Microsoft Visual C++ 2015-2022 is geïnstalleerd. Omdat bij u Video Deluxe 2022 problemen geeft. Mijn advies is om dan de laatste versie Microsoft Visual C++ 2015-2022 te downloaden en te installeren. U kunt deze hiervandaan downloaden: Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022
  • Bij het installeren van de nieuwere versie, wordt de oude versie overschreven. U kunt alle andere Microsoft Visual C++ versies gewoon op uw PC / Laptop laten staan, omdat oudere programma's deze versies nog kunnen gebruiken als dat nodig blijkt te zijn.

Optie -4-

  • kijk eens of bij u de laatste videokaart drivers zijn geïnstalleerd. Als u een Nvidia kaart hebt ga dan naar: Nvidia.com anders naar website van uw Videokaart leverancier

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

    Laatst gewijzigd door Bol op 02.08.2022, 12:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

    Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

    If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

    PC -1-

    PC -2-

    mi-bo schreef op 03.08.2022 om 11:17 uur

    @Mume

    Beste Mume.

    Niet wetend of het probleem al is opgelost

    Externe drager is toch wel geformatteerd van Fat 32 naar NTFS

    Project inclusief route van MTM staat op de tijdlijn in MVDL 2022

    exporteren via bestand, exporteren Mp4 naar externe drager

    dit is een reisverslag dat wordt opgeslagen in Mp4 op een externe drager, eind stukje zoals het op de Pc wordt afgespeeld

    dit is het resultaat vanaf de Tv opgenomen op Mobiel als voorbeeld

    Vriendelijke groet

    Michael ( sinds 2008 Forum Moderator )

     

     

    Mume schreef op 03.08.2022 om 15:42 uur

    Beste Rob,

    Ik ben bezig met je tips, wel een paar vragen. Cache map gevonden, hierin staan allemaal lange genummerde MXC2 bestanden, kan ik die zomaar zonder problemen verwijderen?

    Microsoft C++Visual wil ik downloaden, er staan 2 soorten rood omcirkeld in de screenshot, X86 en X64 versies, welke moet ik hebben?

    De films exporteer ik altijd eerst naar een map op de computer, pas daarna kopieer ik ze op een NFTC geformateerde USB stick.

    Hierbij ook het beloofde screenshot van hoe de computer was ingesteld bij exporteren. Er zijn heel veel mogelijkheden om in te stellen, misschien heb niet de juiste genomen? Bij VDL 2010 en 2021 exporteerde ik altijd via de optie Re boven in het scherm. Ging altijd goed, met versie 2022 begonnen de afspeelproblemen.

    Dank voor het meedenken! Gr Mume

     

    Mume schreef op 03.08.2022 om 15:49 uur

    Hier mijn screenshot van de instellingen.

    Gr. MuMe

    Bol schreef op 03.08.2022 om 16:49 uur

    @Mume

    Beste MuMe,

    Hier de antwoorden op uw vragen:

    1. U kunt de Cache map zonder problemen in zijn geheel verwijderen. De MXC2 bestanden zijn maar hulpbestandjes en worden weer automatisch aangemaakt wanneer deze nodig zijn.
    2. U kunt zowel VC_redist.x86.exe (32bits) als VC_redist.x64.exe (64bits) installeren.
    3. Wat betreft u USBstick (NFTS), die is op de juiste manier geformeerd om uw geëxporteerde MP4 bestanden af te spelen op uw PC / TV.
    4. Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen, is met uw exportinstellingen niks mis mee. Alleen ik zie wel, dat bij u het programma softwarematig wordt gecodeerd en niet hardware matig.

    Met vriendelijke groet,

    Rob (forum moderator)

    Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

    If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

    PC -1-

    PC -2-

    Bol schreef op 03.08.2022 om 18:07 uur

    @Mume

    Beste MuMe,

    Wat is een bestand MXC2, leest u meer in deze link: MXC2 Bestandsextensie.

    Met vriendelijke groet,

    Rob (forum moderator)

    Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

    If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

    PC -1-

    PC -2-

    Mume schreef op 03.08.2022 om 19:29 uur

    Beste Rob,

    Dank! Sorry dat ik zoveel vragen heb, je schrijft dat bij mij softwarematig wordt gecodeerd en niet hardware matig wat is een voordeel/nadeel van deze 2 manieren? Wat ik nog wel gemerkt heb tijdens het renderen van mijn diashowproject dat het een uur duurde voor een project van foto's met kruisovergangen ertussen, terwijl het renderen van mijn film (HD formaat) van 43 minuten van vorige week slechts 45 minuten duurde. Het eindresultaat was van de diashow was 4,25 GB en de HD film 6,75 GB. Alles gaat bij mij via de CPU.

    Ik laat wel even weten of de betreffende tips de zaak hebben opgelost.

    Dank voor je geduld!

    vr gr MuMe

    Bol schreef op 03.08.2022 om 19:45 uur

    @Mume

    Hallo MuMe,

    Als u softwarematig codeert gaat het coderen van je MVP project langzamer, omdat alles door de CPU processor gedaan moet worden. Wanneer u hardwarematig codeert, dan wordt er zowel door de CPU (processor) en GPU (videokaart) gedaan.

    Kijk een bij de programma-instelling of bij u bij export uw videokaart staat vermeld.

    Zie ook eens deze link: Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 / Video Pro X.

    Groet, Rob

    Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

    If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

    PC -1-

    PC -2-

    Mume schreef op 05.08.2022 om 19:34 uur

    Beste Rob,

    Reset uitgevoerd, MXC2 bestanden verwijderd, Microsoft Visual CC++ 2015-2022 geïnstalleerd, daarna beeld op zwart. Met systeemherstel teruggezet. Gelukkig werkt de computer nu wel weer maar bij export naar MPEG2 foutmelding zie screenshot. Foutmelding naar Magix gestuurd. Dit wordt wel erg complex. Ik stop er voorlopig mee.

    Met dank voor je hulp.

    MuMe

    Bol schreef op 06.08.2022 om 15:08 uur

    @Mume

    Hallo MuMe,

    Ik heb zo'n vermoeden, dat er veel meer aan de hand is met uw PC / Laptop. Hiervandaan kan dit niet echt beoordelen. Door alleen de cache map te verwijderen en het installeren van Microsoft Visual CC++ 2015-2022 kan het beeld op niet op zwart zijn gegaan en dat u een systeemherstel moest doen. Zelf doe ik dit al jaren zonder enkel probleem.

    Dat u nu weer foutmelding Vcruntime140.dll krijgt, komt omdat door de systeemherstel ook de laatst geïnstalleerde Microsoft Visual CC++ 2015-2022 is verwijderd.

    Een foutmelding, die u via het VDL programma zelf hebt doorgestuurd naar Magix Support, krijgt u nooit een antwoord op terug. Deze meldingen worden door Magix Duitsland in een database opgevangen om zo hun programma's te verbeteren.

    Zie toch nog eens deze link: https://www.magix.info/nl/forum/kan-magix-video-deluxe-plus-niet-opstarten--1293867/

    Met vriendelijk groet,

    Rob (forum moderator)

    Laatst gewijzigd door Bol op 06.08.2022, 15:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

    Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

    If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

    PC -1-

    PC -2-

    mi-bo schreef op 06.08.2022 om 16:51 uur

    @Mume

    Beste Mume.

    Heeft U het project wat niet werkt als mp4 op een externe drager eens geëxporteerd als WMV, en dan afspelen op de Tv.

    Zie wel een reactie van U op het Forum

    Vriendelijke groet

    Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

     

    Bol schreef op 06.08.2022 om 17:02 uur

    @Mume

    Hallo MuMe,

    Voor zover ik het weet en ook kan beoordelen, krijgt u de foutmelding Vcruntime140.dll al wanneer u een MVP projectbestand opstart. Video Deluxe wordt dan gelijk beëindigd, voordat u ook maar een MVP projectbestand kan exporteren als b.v. een MP4 bestand.

    Maar goed ik verneem wel van u wat het resultaat is, als u het nog eens aandurft om de cache map te verwijderen.

    Succes,

    Rob (forum moderator)

    Laatst gewijzigd door Bol op 06.08.2022, 17:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

    Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

    If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

    PC -1-

    PC -2-

    Mume schreef op 07.08.2022 om 09:21 uur

    Beste Michael,

    Dank voor de goede tips. Cache opnieuw verwijderd. Gerenderd naar WMV deze speelt wel af op mijn TV, daar ben ik al heel blij mee. Nog een aantal keren opnieuw gerenderd als MP 4 speelt nu wel af op TV. Ik heb een al oudere TV (volgens specs zou het wel afspeelbaar moeten zijn, bij testen bij mijn buurvrouw met nieuwe tv speelde MP 4 wel af!

    De runtime fout trad niet op bij start van Magix maar na 11 seconden renderen in mpeg. Ik ga het nu nogmaals proberen in mpeg te renderen.

    Vriendelijke groet, MuMe

     

    mi-bo schreef op 07.08.2022 om 11:32 uur

    @Mume

    Beste Mume.

    Dank voor Uw Feedback. Positief bericht dat het gelukt is.

    Vriendelijke groeten,

    Michael