Reinstalling NewBlue/ProDad on new Pc

vkic schreef op 21.06.2023 om 14:49 uur

After I reinstalled Magix Movie Edit Pro on a new Pc (registration worked) I tried NewBlue/ProDad on new Pc and entering the serial numbers I got with my original purchase in Help/Activate Content pack(s), I either got the message that the serial number is invalid or that it was already redeemed.

How can I get these working on my new Pc?

Reacties

Bol schreef op 21.06.2023 om 17:33 uur

@vkic

Hallo Dick, 

U stelt uw vraag op Magix.info (Nederlands). Daarom geef ik u het antwoord in het Nederlands.

U hebt Magix Video Deluxe opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd / geregistreerd. Nu wil u NewBlue / proDaD programma's installeren. Dit kunt / hoeft u maar een keer te doen via: Hulp / Contentpakket(ten) activeren....   

U moet deze zo herinstalleren.

Zie eens deze linken:

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 21.06.2023, 19:57, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

vkic schreef op 22.06.2023 om 20:49 uur

Hallo Rob,

Dank voor de reactie. De URL's had ik gezien maar ze beschreven geen van alle de procedure voor een herinstallatie (ik dacht aan iets als eerst deactiveren van de ene PC en dan installeren op de andere). Ik heb inmiddels het volgende gedaan om het werkend te krijgen. Ik weet niet zeker of het weer zo zou werken als ik alles weer op een andere Pc zou installeren, of dat (omdat dit pas de 2e installatie is) het daardoor werkte. Ik beschrijf wat ik gedaan heb voor andere lezers:

1) Bij mijn oorspronkelijke aankoop heb ik gedownload: prodadrespeedr1-64bit.exe. Hiermee kon ik proDAD ReSpeedr 1.0 herinstalleren. Daar werkte het vastgelegde serienummer voor de activatie.

2) De NewBlueFX programma's zijn plug-ins. Ik kon de installatiefiles ook downloaden vanaf https://newbluefx.com/download-dash/ maar ik kan ook een fragment in een project kiezen, dan het tabblad filters, bij mij rechts van het previewvenster, waarin ik wat verder naar onderen 2 vierkantjes met downloadsymbolen zie onder de Extra effects. Ik voer de download en installatie uit via de downloadknop die in het meest rechtse venster verschijnt en in het NewBlueFX App Manager venster zie ik nu voor Elements 3 Ultimate, Titler Pro 6 for Magix en Filters 5 Recreate Current staan. Dat lijkt dus gelukt.

Het gaf eerst nog wel een probleem. Nadat ik Video Deluxe had herstart, het proces opende en op een fragment Extra Effects/ Plug-ins kies en New Blue Titler Pro 6 - OpenFX selecteer (uit het vak Available plug-ins) en de knop Insert plug-in kies (zodat deze aangevinkt bij Plug-ins for current object staat), kreeg ik of een klein venster met 0.00 en 0 boven elkaar en een sluitkruisje, dan kan ik geen Ok kiezen en kon ik het Video plug-ins manager scherm niet sluiten tot ik dat venstertje sloot. Daarna stond 'ie als Plug-ins for the current project en kon ik wel OK kiezen. Dan zag ik over mijn beeld preview in wit Enter Text staan maar rechts staat weer die Download knop. Ook na herstarten van het programma. Later zag ik dat daaronder blokjes met de 3 NewBlue plugins stonden (Elements, Filters, Titler). Daar kon (bij Titler) rechts in het scherm Apply Effects, vervolgens Open Titler Pro kiezen, dingen aanpassen en was de tekst na Keep & Save aan het project toegevoegd.

Ik hoop dat andere lezers iets aan mijn uitleg hebben.

Dick

Bol schreef op 23.06.2023 om 14:58 uur

@vkic

Hallo Dick en ander forumleden,

Allereerst wil ik een antwoord geven op ProDaD programma's. Deze zijn altijd te herinstalleren met de verkregen link in de aankoopmail van Magix of bij ProDaD (inloggen). Hiervandaan kan dan de gewenste trailversie worden gedownload en geïnstalleerd. Zoals bv. prodadrespeedr1-64bit.exe. (standalone). Zie de afbeeldingen

Voor zover ik het heb kunnen achterhalen in de mailverkeer met ProDaD, hebben de ProDaD programma maar één licentie. Als je het één ProDaD programma op een andere computer wilt installeren en gebruiken, dan moet je deze eerst op de andere computer deactiveren.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. wordt vervolgd met Hitfilm- en New Blue plug-ins

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.06.2023 om 15:20 uur

@vkic

Hallo Dick en andere forumleden,

Als u nog Hitfilm plug-ins programma's heeft, dan kunt u deze nog steeds downloaden en installeren vanaf FXhome (inloggen). U kunt deze ook maar op één computer installeren en activeren. Wilt u deze op een andere computer installeren, dan wordt deze altijd eerst gedeactiveerd.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. wordt vervolgd om ook NewBlue plug-ins opnieuw downloaden en te installeren

Laatst gewijzigd door Bol op 23.06.2023, 16:10, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.06.2023 om 18:40 uur

@vkic

Hallo Dick en andere forumleden,

Hier de beschrijving hoe de NewBlue plug-ins (opnieuw) te downloaden en te installeren zijn.

  1. vul via: Hulp / Contentpakket(ten) de G3-waardeboncode in, die u wilt activeren
  2. een G3-waardeboncode kan / hoeft u maar eenmalig te activeren.
  3. ga daarna naar: Effecten / Extra effecten.
  4. u kunt hier de verkregen NewBlue plug-ins downloaden en installeren. Dit hoeft u maar een keer te doen.
  5. de Plug-ins worden toegevoegd. Zie afbeelding.
  6. omdat NewBlue plug-ins twee licenties heeft, kunt u de verkregen plug-ins op een tweede computer downloaden en installeren. Gelijk op de manier zoals eerder is beschreven vanaf punt 5.

Mocht u ooit problemen krijgen met bepaalde NewBlue Plug-ins, ga dan naar: Login or Register | NewBlueFX en scrol iets naar beneden.

U ziet hier uw verkregen NewBlue producten met de serienummers vermeld staan. Hiervandaan kunt u dan het installatieprogramma downloaden en buiten Video Deluxe om herinstalleren. Wanneer u Video Deluxe opnieuw opstart, ga dan naar: Effecten / Extra effecten en klik op: Scannen.

Mocht uw problemen nog niet zijn opgelost, ga dan naar: NewBlue Contact | Have a question? Contact Us (newbluefx.com) en vul het formulier in en klik op SUBMIT. U krijgt dan een antwoord van NewBlue Support.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 26.06.2023, 19:15, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-