Registratie lukt niet. Productcode wordt niet herkend.

B-dB schreef op 26.06.2022 om 11:40 uur

Magix video deluxe 2021.
Hardware: HP Probook 440 G4
Windows 10

Gisteren kocht ik online (via www.surfspot.nl) deze versie van Video deluxe. Er bleek ook een versie van Musicmaker in de downloadlink te zitten (Free version?). Beide programma's zijn succesvol geïnstalleerd, maar bij de registratie (van Video deluxe) gaat het fout.
Ik krijg na het invoeren van de P3 installatiecode (van de site van Surfspot gehaald, gekopieerd en geplakt) de melding:

"Het door u aangegeven serienummer is ongeldig of betrekt zich op een ander product. -......................................- Foutcode: -14"

Ik heb op allerlei manieren geprobeerd deze productcode/serienummer opnieuw in te voeren, maar niets lijkt te werken. Ook in de bevestigingsmail van Surfspot staat dezelfde Productcode.
Kan iemand me vertellen wat hier misgaat en wat ik eraan kan/moet doen om het programma wel geregistreerd te krijgen?

Overigens, als ik naar mijn Magix account ga wat ik tijdens de installatie heb aangemaakt, dan staat er te lezen dat de registratie van mijn versie succesvol is verlopen. Dat is toch ook vreemd, nietwaar?

Ligt het probleem bij Surfspot of bij Magix zelf?

Ik hoop dat er iemand is die hierover een goede suggestie heeft. Bij voorbaat Hartelijk dank!

Bob

Reacties

mi-bo schreef op 26.06.2022 om 12:02 uur

@B-dB

Welkom B-db als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Om te beginnen heeft U een oud product gekocht.

U kunt het beste contact opnemen met Surfspot, daar fout code 14 wordt aangegeven,

Zie antwoord op de fout code.

https://www.magix.info/nl/support/artikel/foutmelding-error-14--12/

Vriendelijke groet

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

mi-bo schreef op 26.06.2022 om 12:23 uur

@B-dB

Beste B-dB.

Een aanvulling op eerder gegeven antwoord.

U kunt een mail sturen naar infoservice@magix.net en vragen of serienummer al in gebruik is.

MVDL 2021 is in 2020 uitgegeven nieuwere versie MVDL 2022 is een geheel ander geschreven programma, met veel veranderingen

Vriendelijke groet

Michael

wijziging aangebracht MFS moet zijn MVDL

Bol schreef op 26.06.2022 om 12:34 uur

@B-dB

Hallo Bob,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Even geheel los van het van feit of u een verouderde Video Deluxe hebt aangeschaft via Surfspot. Als deze op de juiste wijze is geïnstalleerd, kunt u nog veel plezier van deze Video Deluxe 2021 versie hebben.

Als u Video Deluxe 2021 opstart, dan moet u deze registreren met uw emailadres en het P3-serienummer, die ook staat bij Mijn Account / Mijn producten. Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Zie ook deze beschrijving van Surfspot zelf.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 26.06.2022, 12:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

B-dB schreef op 26.06.2022 om 12:48 uur

Beste Michael en Rob,

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties!

Ik ben er inmiddels achter wat er aan de hand was. Ik heb bij Surfspot gisteren dus Video deluxe 2021 gekocht en vanaf die site geïnstalleerd. Die kon ik dus niet registreren. Nu zag ik toevallig in één van de bevestigingsmails van Magix zelf dat dat ze het daar hadden over een versie 2022 waar van de registratie succesvol zou zijn verlopen. Ik dacht: huh....?
Toen ik ging zoeken in mijn account stond er inderdaad een versie Video deluxe 2022 geregistreerd met daarbij een download link. Ik heb opnieuw gedownload en zag al meteen dat dit een andere link betrof aan de bestandsnaam.

Opnieuw geïnstalleerd en nu kon ik wel registreren. Hij zag dat er een andere versie op stond en heeft die verwijderd en de 2022 versie geïnstalleerd. Dat deed hij ook met Musicmaker, maar die heeft ie alleen verwijderd en niet meer teruggezet (ook een nieuwere versie neem ik aan). Daar moet ik dus nog even naar kijken denk ik. Maar dat vind ik voorlopig van wat minder belang. Was ook een trial versie volgens mij.

Maar kort en goed: het probleem lijkt nu opgelost en ik zal een bericht aan surfspot doen, dat ze iets moeten doen aan die downloadlink, want het is erg verwarrend en frustrerend als het niet lukt om zoiets oenigs! Toch?

Nogmaals dank en ik hoop veel plezier te hebben van dit programma!

MVG, Bob

Bol schreef op 26.06.2022 om 12:55 uur

@B-dB

Hallo Bob,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat u via een omweg Video Deluxe 2022 hebt kunnen installeren. Hebt u ook via Hulp / Online actualiseren gekeken of dat er bij u de laatste versie 21.0.2.138 is geïnstalleerd.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.06.2022 om 13:08 uur

@B-dB

Beste Bob,

Positief bericht dat U dit toevallig tegen kwam   "

Nu zag ik toevallig in één van de bevestigingsmails van Magix zelf dat dat ze het daar hadden over een versie 2022 waar van de registratie succesvol zou zijn verlopen."

heeft U ok via hulp online actualiseren de laatste Patch binnen gehaald

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product MVDL 2022.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 26.06.2022 om 13:19 uur

@B-dB

Hallo Bob,

U kunt hiervandaan Magix Muziek Maker 2022 (freeware) downloaden en installeren. zie: Magix Maker Free Edition

Ik wens u veel plezier met uw nieuwe aanwinsten. Mocht u nog vragen hebben, laat het ons weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

B-dB schreef op 26.06.2022 om 15:18 uur

Hallo Rob,

Ik heb even gechecked en hè nu inderdaad de laatste versie volgens mij.

Dank voor de tip!

MVG, Bob

Bol schreef op 26.06.2022 om 16:35 uur

@B-dB

Hallo Bob,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.06.2022 om 16:43 uur

@B-dB

Beste Bob.

Dit is een positief bericht dat alles nu naar wens werkt MVDL2022 & MMM

Veel montage plezier met de mooie MAGIX producten.

Vriendelijke groet

Michael (Forum Moderator sinds 2008)