red uw videos 8, windows 10, akai vhs recorder

g-mulder schreef op 31.12.2016 om 17:19 uur

ik krijg bij het aansluiten van een analoge videorecorder op mijn windows 10 pc geen beeld te zien, kan daarom ook niet opnemen;

waar ligt dit aan?

wat zijn de instellingen voor basisinstellingen videotype (mpeg, dvd etc.), videoformaat, videobitrate, framerate, resolutie

 

alvast bedankt!!

Reacties

mi-bo schreef op 01.01.2017 om 11:40 uur

G-m mulder. kijk eens naar deze link

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-ruv-9--1179849/. en de scartaansluiting moet wel 20 pins zijn

gr

Michael

g-mulder schreef op 01.01.2017 om 12:51 uur

Dag Michael,

 

bedankt voor je reactie!

ik heb het pakket opnieuw geinstalleerd;

tijdens het installeren van de usb-omzetter vraagt hij echter om het aansluiten van die usb-omzetter; dat heb ik dus gedaan!

verder heb ik de 20 pins-scart aansluiting aangesloten op de bovenste scart aansluiting van mijn videorecorder

dit zowel met het schuifje op in, als het schuifje op uit;

de opnamekwaliteit staat op door gebruiker gedefinieerd; ik krijg echter alleen maar een zwart scherm, geen blauw!

g-mulder schreef op 01.01.2017 om 13:50 uur

Dag Michael;

ik twijfel nog over het schuifje op de scart-aansluiting die in de videorecorder komt:

in jouw gebruiksaanwijzing staat "in" "Scartkabel voor aansluiting  videorecorder ( analoog ).Als scartkabel wordt aangesloten op een videorecorder zorgen dat het in de scart aansluiting op de achterzijde in AVI in/out komt te zitten en schuifje op in staat"

in de helptekst bij het programma zelf staat "out" of vergis ik mij??

 

bedankt voor je reactie!!

 

 

 

patrick-bouwens schreef op 02.01.2017 om 19:02 uur

Ik heb ook hetzelfde probleem. Geen beeld, wel geluid. Schakelaar moet op "uit" staan. Als ik de schakelaar op "in" zet; dan krijg ik geen beeld en geen geluid. Op stand "Uit" krijg ik wel geluid.
Ik gebruik de meegeleverde 20-pins scart-kabel.
Wie weet er een oplossing?

mi-bo schreef op 03.01.2017 om 12:38 uur

Hallo G & Patrick,

sorry voor het ongemak, ik heb in veranderd naar out, vermoedelijk een slip op het toetsenbord.

Is er al een andere usb poort gebruikt , vorige week nog 100 banden omgezet en geen enkel probleem, versie RUV 8 werkt perfect met Windows 10,

stuur een mail naar mi-bo@magix.info met uw telefoonnummer en we spreken elkaar.

gr

Michael

mbverra schreef op 04.01.2017 om 22:08 uur

Ik sluit me bij bovenstaande aan, want ik heb ook opeens geen beeld meer, maar wel geluid. De software ook op mijn laptop (werkte met mijn desktop) geïnstalleerd, maar daar hetzelfde probleem. Geen beeld wel geluid. Heb software op de desktop al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, heeft helaas niets geholpen. Wat nu?

mi-bo schreef op 05.01.2017 om 09:35 uur

Ik heb RUV 8 op mijn Pc gezet, en het volgende gedaan.

Hoe installeer ik mijn MAGIX Red Uw Video 8 programma.

Start het programma niet automatisch op dan via verkenner, het programma openen, en setup aanklikken.

 

Eerst MAGIX Video easy Red uw video’s! installeren

Installatie wordt voorbereid. Onder in de taakbalk wordt een icoon geplaatst die moet worden aangeklikt voor goedkeuring.

Welkom scherm start op. Lees dit aandachtig, en ga naar volgende, licentie voorwaarden lezen en een vinkje zetten, voor ik ga akkoord met licentie voorwaarden.

Hier kan aangegeven worden,  standaard of aangepast installeren.

Standaard installeren wordt het automatisch op de C schijf gezet, aangepast wordt het op een door u aangegeven schijf geïnstalleerd, behalve de drivers voor Windows, die worden automatisch in de C schijf gezet ( hier staan alle WIndows drivers ).

Dan aanvinken als dat gewenst word snelkoppeling plaatsen op  bureaublad.

Simpliclean is een eigen optie ( wel of niet installeren ).

Nu word het programma geïnstalleerd, tijdens het installeren ziet u de MAGIX icoon op het bureaublad komen.

Is het product geïnstalleerd kan het direct worden opgestart, Welkom scherm gaat open, hier kan registratienummer worden ingevoerd P2 of P3 streepjes hoeven niet worden ingevuld, en het e-mail adres die gebruikt moet gaan worden voor MAGIX. Staan bij alle schermen een groene goedkeuring dan kan het product direct worden geregistreerd.

Na het opstarten van het programma is het belangrijk om naar hulp te gaan, online actualiseren, hier wordt door het programma gekeken of er nog download up dates zijn.

USB video converter kan geïnstalleerd worden ( evt  via rechts klikken op installatie programma en optie addon, hier staan de drivers voor de usb converter). Programma afsluiten en opstarten en het product is klaar voor gebruik.

gr

Michael

mi-bo schreef op 05.01.2017 om 12:14 uur

Beste forum bezoekers, die een probleem hebben met beeld of geluid met RUV en de scartkabel 20 pins gebruiken kijk of de pennetjes wel allemaal rechtzitten, want een scheef pennetje kan al probleem zijn.

gr

Michael