Hallo,
Ik heb, inmiddels al weer een paar jaar geleden, Red Uw Video's gekocht. Ik heb het programma geinstalleerd op Windows 7, alsmede de usb adapter.
Nu heb ik de volgende 2 situaties:
Situatie 1
Oude videospeler met een aansluiting voor een gele en een witte tulpstekker aan de achterkant. Als ik dan het programma Film op DVD 7 opstart, klik ik op het icoon Opname. Vervolgens doe ik de videoband in de speler, druk op play, zet in het programma de ingang op Comp en ik krijg beeld en (zij het in mono) geluid. Probleem van deze videospeler is dat de kwaliteit van het beeld erg slecht is.
Situatie 2
Nieuwere videorecorder met 2 scart aansluitingen op de achterkant, en een rode en witte tulpstekker aansluiting (AUDIO OUT). Weer start ik het programma op, klik op het icoon opname. Vervolgens doe ik de uiteindes van de 3 tulpstekkers die aan de usb-adapter verbonden zijn in een converter waardoor het geheel dus wordt omgezet in een SCART aansluiting. Die doe ik in de videorecorder, maar wat ik ook instel, ik krijg geen geluid. Doe ik de rode en de witte direct in de videorecorder krijg ik wel geluid, maar geen beeld (want het gele stekkertje zit nog in de converter, die kan niet direct in de videorecorder).
Ligt dit aan de scart converter of is het gewoon in zn geheel niet mogelijk video's op deze manier over te zetten naar de pc... zou ik wel erg jammer vinden namelijk.
Alvast bedankt