Red uw video's uitvoer: geen MPEG2 mogelijk

peter2560 schreef op 10.01.2016 om 19:12 uur

Ik heb een video vanuit een analoge camcorder opgenomen met 'Red uw video's! 8e editie'.

Bij het voltooien en opslaan op computer heb ik geen keuze bij het formaat tussen MPEG-2 en WMV. Het WMV-formaat is echter niet compatibel met mijn TV of multimediaplayer.

Bij de eerste uitvoer kreeg ik de vraag om MPEG-2 te registeren en kreeg ik de melding dat de MPEG-2 registratie gelukt is.

Ik werk op windows 10.

Volgens de helpfunctie kan je dan rechtstreeks in MPEG-2 opslaan.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.

Via een extra converter is er opnieuw veel tijdverlies en mogelijk ook kwaliteitsverlies.

Reacties

mi-bo schreef op 11.01.2016 om 10:02 uur

Hallo Peter,

 de RUV 8.0 / 8.1 is het alleen maar mogelijk om mpeg2 op te slaan en te exporteren, dit is bewust gedaan vanaf pakket RUV6.0 gezien er veel MAGIX gebruikers het omgezette analoge product  gingen exporteren naar mpeg4 en dit kan helaas niet,

gr

Michael

peter2560 schreef op 11.01.2016 om 16:26 uur

Beste Michael,

Dit is juist mijn probleem. Ik kan niet opslaan in MPEG-2 formaat.

Het enige wat ik heb is het WMV-formaat en dit is niet compatibel met de meeste uitvoerapparaten.

gr

Peter
 

mi-bo schreef op 11.01.2016 om 16:38 uur

Hallo Peter, 

WMV - formaat is in dit geval gewoon mpeg2 , vernomen vanuit Duitsland

gr

Michael

peter2560 schreef op 11.01.2016 om 17:45 uur

Beste Michael,

Duizendmaal dank.

Inderdaad, gewoon de extensie wijzigen in mpg en dit werkt volledig.

 

Jammer dat dit niet op deze manier in de help vermeld staat, zie citaat uit help:

'Op de computer opslaan
Wanneer u uw film als videobestand opslaat, kunt u hem op elk moment op de computer met dubbelklikken openen en afspelen met bv. Windows Media Player.

Klik daarvoor in de selectiedialoog op "Op de computer opslaan".
In de vervolgdialoog is al een preset gekozen die voor de meeste gevallen geschikt is.

Klik op "Video opslaan" om een map te kiezen en het exporteren te starten.
Wanneer u een andere kwaliteit of het MPEG-formaat in plaats van het vooraf ingestelde WMV-formaat wilt gebruiken, kunt u dit voor de bestandsexport doen:

Kies in het dropdownmenu "Kwaliteit" het gewenste kwaliteitsniveau uit. Hoe hoger het door u gekozen kwaliteitsniveau, hoe meer plaats het afgeronde filmbestand op de harde schijf nodig heeft.
Kies onder "Formaat" "MPEG-2" uit om een video in MPEG-formaat te maken.'

Mvg,

 

Peter