rand bij 4:3 opvullen

plagge schreef op 29.01.2022 om 11:12 uur

Ik wil graag bij een 16:9 weergave de rand van een 4:3 film opvullen. Via Sjablonen heb ik een achtergrond gekozen en ik zie in het previewvenster het door mij gewenste resultaat. Als ik de film daarna render (MPG4) blijkt de achtergrond niet te zijn meegenomen. Bij het renderen heb ik gekozen voor VERDER dus niet voor export aanpassen of film aanpassen. Wat doe ik fout? Groet,

Geertjan

Reacties

Bol schreef op 29.01.2022 om 15:48 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Om links en recht op te vullen doet u zo:

  • start Video Deluxe op als als bv. (1920x1080) 16:9
  • zet uw film op de tijdlijn
  • klik op: Niet aanpassen
  • klik op: Effecten / Uitsnede
  • kies voor Vrij proporties
  • Zelf voorzie ik de linker - en rechterzij van een strakke rand
  • Klik op Sjablonen / Beeldobjecten / Achtergronden en kies een achtergrond naar keuze.
  • Sleep deze naar de tijdlijn en klik op Toepassen
  • U kunt deze nu net als andere project exporteren.

Hier een snel gemaakt filmpje

Succes, Rob

Gewijzigd i.v.m. toevoeging filmpje

Laatst gewijzigd door Bol op 29.01.2022, 15:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 29.01.2022 om 16:57 uur

Hallo Rob, Dankzij jouw duidelijke uitleg en ook nog een flmpje als voorbeeld is het gelukt. Ik had vergeten bij de exportinstellingen de resolutie op 1920x1080 te zetten en de beeldverhouding op 16:9. Probleem opgelost! Dank je wel voor hulp. Groet, Geertjan

Bol schreef op 29.01.2022 om 17:49 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat u via mijn uitleg uw probleem hebt kunnen oplossen. Hiervandaan kon ik niet zien, wat de exportinstellingen waren. Vandaar mijn uitgebreide uitleg.

Fijn weekend, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 30.01.2022 om 21:24 uur

Heb ik ook weer iets geleerd