Programma verwijderd bestanden

eric-eelman schreef op 10.02.2018 om 18:59 uur

Red uw video’s 6 heeft tijdens het overzetten van een analoge video naar een externe harde schijf bestanden uit de map verwijderd waar de projecten worden opgeslagen. Hierdoor ben ik nu weken werk kwijt. Hoe kan het dat een programma bij een fout bestanden verwijderd? Ik vind dit een zeer slechte zaak, want nu ben ik al mijn videoprojecten (~25) kwijt. Dat het actieve project weg is kan ik nog begrijpen, maar dat het programma ook andere bestanden van de harde schijf verwijderd vind ik vreemd.

Is er een manier om de bestanden terug te krijgen? Kan ik Magix voor de kosten op laten draaien voor het terugzetten? Ik vind het namelijk een slechte zaak dat door Red uw video’s juist mijn video’s verwijderd worden!

Bovendien vind ik het een slechte zaak dat ik Magix niet gratis via E-mail kan bereiken, maar een voucher moet kopen om te mailen. Ik zal nooit meer een Magix product kopen, want het zo’n fout in het programma vind ik slecht en als ik Magix niet gewoon kan e-mailen vind ik ook de service slecht.

Reacties

mi-bo schreef op 10.02.2018 om 20:42 uur

Eric,

 Uw vervelende oproep gelezen.

Wat U precies heeft gedan, kan ik van hieruit niet zien.

Het programma RUV 6 is een MAGIX product om Uw analoge beelden over te zetten naar Digitaal.

Zie deze link   https://www.magix.info/nl/tutorials/ruv-6-0--1094447/

Als de ingeladen beelden worden gedigitaliseerd, zal het automatisch in het programma map van RUV6 op de C schijf worden gezet.

U kunt zelf van te voren een nieuwe map aanmaken evt. op een externe harde schijf en het project zal nergens anders worden opgeslagen als in de opgegeven map.

Vanaf de eerste dag dat MAGIX Red Uw video op de markt is gebracht maak ik gebruik van dit programma, en ben nooit Uw probleem tegen gekomen.

Via MAGIX support krijgt U altijd gratis ondersteuning op producten die o.a. te vinden zijn via magix.com tot 365 dagen na registratie.

Gezien Uw product in 2014 op de markt is gekomen, zal MAGIX voor de support U een voucher aanbieden, en na betaling U support verlenen.

Groeten

Michael

Ps.

 Ik ben niet in dienst /werkzaam bij MAGIX.

eric-eelman schreef op 10.02.2018 om 21:02 uur

Beste Micheal,

het overzetten ging tot nu toe ook goed. Ik had een map op de externe harde schijf ingesteld als standaard map waar de projecten opgeslagen moesten worden. Echter gaf Red uw video’s tijdens het overzetten van het laatste project een foutmelding en toen zijn alle projectmappen in de standaardmap verwijderd. De overige mappen op de schijf waren niet weg. Het verdwenen van de bestanden is, lijkt mij, dus gerelateerd aan de crash van het programma.

mi-bo schreef op 10.02.2018 om 21:16 uur

Beste Eric,

Gebruikt U RUV 6 allang, of is dit het eerste project wat U over heeft gezet.

Groeten

Michael

eric-eelman schreef op 10.02.2018 om 21:50 uur

Beste Micheal, dit was ongeveer het 25ste project dat ik met RUV6 wilde overzetten. Ik ben dus ook van al deze projecten de bestanden kwijt. Gelukkig heb ik steeds na het overzetten wel meteen ook een mpeg2 bestand opgeslagen op een andere harde schijf, maar ik ben nu dus de bestanden kwijt om de video te bewerken.

mi-bo schreef op 10.02.2018 om 22:20 uur

Beste Eric,

Even een andere vraag, heeft u buiten MAGIX RUV6 nog een ander MAGIX pakket op Uw Pc staan

Groeten

Michael

Bol schreef op 11.02.2018 om 14:58 uur

Hallo Eric,

Welkom op dit forum.

Het is altijd vervelend als u 25 videoprojecten kwijtraakt, maar u bent te alle tijde zelf verantwoordelijk voor het verlies van uw projecten / bestanden. U kunt Magix Benelux hiervoor nooit verantwoordelijk stellen. Magix Benelux ondersteund, volgens mij, hun programma's voor maximaal 2 jaar, daarna moet je betalen voor één support. Vandaar dit forum voor en door gebruikers

Het is jammer te lezen, dat u schrijft: "Ik zal nooit meer een Magix product kopen, want het zo’n fout in het programma vind ik slecht en als ik Magix niet gewoon kan e-mailen vind ik ook de service slecht."

Zelf vind ik uw redenatie onjuist, omdat het hier niet gaat om een programmafout, maar om een gebruikersfout. U kunt altijd Magix e-mailen: https://support2.magix.com/customer/index.php (de eerste twee jaar gratis, daarna moet u betalen)

Nu even kijken of u ook daadwerkelijk uw videoprojecten bent kwijt geraakt.

  • U heeft de analoge video's via RUV 6 geïmporteerd als Mpeg-2 bestanden naar uw PC
  • Daarna heeft u een van deze Mpeg-2 bestanden op de tijdlijn van Video Easy gezet en daar een project van gemaakt.
  • Dit projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Wanneer u deze alleen kopieer naar een externe HD, dan kan zo'n projectbestand de gebruikte bestanden niet meer vinden.
  • Wat je zou kunnen proberen is, om zo'n projectbestand te kopiëren naar de map waar het ook het gebruikte mpeg2 bestand staat
  • Kopieer nu deze map inclusief de gebruikte mpeg-2 bestanden en het projectbestand naar de externe harde schijf.
  • Start nu het projectbestand vanuit de map op de externe HD

Laat mij weten of het gelukt is uw projecten te redden.

Groet,

Bol

 

Laatst gewijzigd door Bol op 11.02.2018, 17:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 11.02.2018 om 15:47 uur

Beste Eric,

laat U niet beïnvloeden wat hierboven geschreven staat.

ook wat @ Bol schrijft klopt niet, om 14.58 uur

" Magix Benelux ondersteund, volgens mij, hun programma's voor maximaal 2 jaar, daarna moet je betalen voor één support"

kijk naar deze link :

https://support2.magix.com/customer/nl/contact

Bij de aankoop en registratie van een nieuw product ontvangt u 1 (één) jaar lang gratis e-mail support.

In MAGIX RUV 6 met als software MAGIX video Easy is het mogelijk om Mpeg2 bestanden in te laden, maar erg moeilijk te bewerken en te bewerken.

Dit is namelijk wel mogelijk met MAGIX vdl , daarom was mijn vraag 10-2-2018 om 22.20 uur heeft u nog een andere MAGIX product op Uw computer staan.

Groeten

Michael

Wijziging i.v. m meer info

Bol schreef op 11.02.2018 om 18:12 uur

Hallo Eric,

Voorlopig ben ik er van uitgegaan, dat u het meegeleverde programma Video Easy gebruikt heeft. Daarom vind ik het antwoord van Mi-Bo nogal voorbarig, omdat hij van u nog geen antwoord heeft gekregen welk ander MAGIX pakket u op uw Pc heeft staan.

De opmerking van Mi-Bo: "Bij de aankoop en registratie van een nieuw product ontvangt u 1 (één) jaar lang gratis e-mail support". Dat klopt. Zoals u kunt lezen, schrijf ik "Magix Benelux ondersteund, omdat ik dit niet met zekerheid meer wist.

Het bovenstaande antwoord, is niet relevant voor de oplossing van uw probleem. Mocht u nog vragen aan mij persoonlijk hebben, stelt deze dan via een persoonlijk bericht.

Ik wens u succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

eric-eelman schreef op 12.02.2018 om 08:59 uur

Beste Bol,

De fout in het programma RUV6 is wel degelijk een procesfout. De fout is ontstaan tijdens de automatische scene detectie. Ik heb tijdens dit proces de computer niet aangeraakt, dus een gebruikersfout zou ik het niet noemen. Bij eerdere projecten ging dit altijd wel gewoon goed.

Jouw conclusie vind ik dus ook wat voorbarig

Ik begrijp dat software soms een foutmelding kan krijgen door een fout tijdens  een proces, maar ik vind het kwalijk dat het programma door deze fout gewoon alle bestanden en onderliggende mappen in een map weggooit.

De standaardmap voor het opslaan van de projecten staat op de externe harde schijf, dus de projecten worden hier automatisch opgeslagen, inclusief alle bijbehorende bestanden (MVY, MPG, enz). Daarom zijn dus ook alle bestanden van alle projecten verwijderd.

Gelukkig ben ik zo slim geweest om wel de extra gemaakte mpg2 bestanden nog naar een andere map te kopiëren, waardoor ik deze in ieder geval nog heb. Om in de toekomst dit probleem te voorkomen, zal ik na elk project de bestanden eerst naar een andere map verplaatsen/kopiëren voor dat ik aan een nieuw project begin. Als de fout zich dan weer voordoet, dan zal (hoop ik)  alleen het actuele project verwijderd worden.

Ik vind het trouwens niet echt klantvriendelijk van Magix dat, als ik contact met ze wil opnemen per e-mail of een product onder service moet hebben of moet betalen voor een voucher. Het is toch niet meer dan normaal dat ik toch eerst zou moeten kunnen vragen of ze wel kunnen helpen voordat ik ga betalen? Wat als ze me niet kunnen helpen en ik heb een voucher betaald? Krijg ik dan mijn geld terug? Waarschijnlijk niet. Ik ben nog geen andere fabrikant tegen gekomen die op deze manier werkt.

Mvgr., Eric

PS: Bovendien werkt de website van dit forum ook niet echt goed. Steeds als ik een reactie wil geven krijg ik de melding dat de website niet werkt. Vandaar dat ik , tot nu toe, nog geen reactie heb kunnen geven.

eric-eelman schreef op 12.02.2018 om 09:04 uur

Beste Michael,

Ik heb alleen RUV6 op de pc staan en geen ander programma's van Magix. Ik ga wel kijken met welk programma ik de mpeg2 bestanden wil gaan bewerken. Er zijn genoeg alternatieven. In Magix software heb ik na dit voorval helaas niet echt vertrouwen meer.

Mvgr., Eric

eric-eelman schreef op 12.02.2018 om 09:06 uur

Beste Micheal, Beste Bol,

Beiden bedankt voor jullie reacties en het meedenken. Ik heb de mpeg2 bestanden van mijn projecten nog en kan dus (eventueel met een ander programma) hiermee verder.

Mvgr., Eric

Bol schreef op 12.02.2018 om 10:40 uur

Hallo Eric,

Of de fout nu een programmafout (procesfout) c.q. een gebruikersfout is, daar kunnen we nu alleen maar naar gissen.

Persoonlijk kan ik mij wel vinden in uw opmerking, dat Magix wat klantvriendelijker kan / moet zijn, zeker als er vragen zijn, die niet meer onder de één jaar gratis e-mail support valt. Ik spreek de wens uit, dat Magix Benelux in de toekomst beter naar hun gebruikers gaat luisteren. Als ze dat niet doen is dit een gemiste kans.

Ik wens u nogmaals heel veel succes naar het zoeken van de juiste oplossing, die bij u past.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 12.02.2018, 14:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.02.2018 om 13:43 uur

Beste Eric,

Uw reactie gelezen.

Jammer dat na een crash U het vertrouwen in MAGIX heeft verloren.

In vervlogen jaren heb ik meer dan 1000 Vhs & H8 ( Hi8 ) bandjes gedigitaliseerd zonder problemen met MAGIX RUV pakketten.

Met het programma MAGIX vdl heb ik daarna de gedigitaliseerde projecten bewerkt tot een mooi resultaat.

Voor in de toekomst veel montage plezier.

Groeten

Michael