Programma veel trager na update videodeluxeplus2020 naar versie 2021

Erwin-deVries schreef op 30.08.2020 om 21:40 uur

Goedendag,

Na de update van 24 augustus is het programma veel trager geworden. Het duurt nu bijvoorbeeld enkele seconden voordat je weer beeld ziet als je de cursor een stukje opschuift.

Is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft gevonden. Ik gebruik zelf Windows 10.

Alvast dank voor de reactie!

Groet, Erwin

Reacties

Ladysas schreef op 02.02.2021 om 11:33 uur

Hoi Erwin,

Speelt dit probleem bij jou nog steeds? Bij mij wordt het namelijk steeds erger

Gr. Saskia

Bol schreef op 05.02.2021 om 11:42 uur

@Ladysas

Hallo Saskia

Wat u zou kunnen proberen is om het Videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Het kan zijn, dat deze corrupt is geworden. Als u het INI-bestand verwijderd, dan worden al uw programma-instellingen op de standaardwaarde teruggezet, incl. uw persoonlijke instellingen. Het INI-bestand wordt bij het opstarten van VDL weer automatisch aangemaakt.

Dit doet u zo:

Succes, Rob

Aanvulling op: 05-02-2021 om 12:38uur

Wat u ook zou kunnen doen is het volgende:

• ga naar: Hulp / Lokale store-inhoud wissen....
  • de lokale store wordt gewist en opnieuw ingelezen van de Magix server
  • U raak hierdoor niets kwijt !!!

Laatst gewijzigd door Bol op 05.02.2021, 12:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ladysas schreef op 05.02.2021 om 19:17 uur

Dankjewel, dat ga ik van het weekend ff doen. Kijken of dat tot een oplossing leidt

Ladysas schreef op 08.02.2021 om 18:10 uur

Hoi Rob, beide stappen uitgevoerd, maar helaas geen verbetering. Het programma moet heel lang nadenken over kleine acties, zoals importeren klein filmbestanden, opslaan van project of gewoon al een object selecteren. Heel vreemd. Want soms kan ik wel gewoon een project maken zonder problemen. Heb je nog andere suggesties?

Ladysas schreef op 08.02.2021 om 19:38 uur

Het lijkt wel dat als ik een m2ts bestand in het project importeer dat het programma het daarna moeilijk krijgt en steeds vastloopt. Eerder werkte dit prima. Waar kan dat aan liggen?

Bol schreef op 08.02.2021 om 21:16 uur

@Ladysas

Hallo Saskia,

Het kan zijn dat uw Videokaart de hardversnelling bij weergave, indien mogelijk niet goed ondersteund als u m2ts bestanden op de tijdlijn zet. Haal het vinkje eens weg bij:

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ladysas schreef op 09.02.2021 om 20:00 uur

Dat staat inderdaad al uit. Maat ik denk inderdaad dat het komt door de videokaart. De dedicated videokaart is er tijdelijk uit ivm een firewire kaart. Het moederbord geeft conflicten als ze er beide inzitten. Heb het nu anders opgelost. Binnenkort wil ik een nieuwe pc aanschaffen en dan behoort dit probleem tot het verleden. Bedankt Rob! Ik ben in ieder geval blij dat ik weet waar het in zit nu.

Bol schreef op 09.02.2021 om 22:38 uur

@Ladysas

Hallo Saskia,

Ik vermoed, dat u de FireWire kaart weer hebt vervangen voor de dedicated videokaart en zo uw probleem hebt opgelost. Klopt mijn gedachtegang?

groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Ladysas schreef op 09.02.2021 om 22:46 uur

Nope, ik heb de firewire kaart nog nodig. Ik exporteer naar wmv.bestand. En die importeer ik in het project. Dan kan ik alles prima bewerken. Voor nu is het maar voor videoshows voor verjaardagen etc. Dus prima opgelost. Als ik straks mijn eigen homevideo bestanden wil gaan monteren zal ik de videokaart zeker weer erin zetten. Maar ik ben ook al serieus bezig met samenstellen van een pc. Kost een hoop geld dus ik wil dat zorgvuldig doen. Nog tips?